gardeshban.ir

یکی از سوالاتی که هنگام رزرو بلیط هواپیما ممکن است برای هر کسی ایجاد شود این است که هواپیما بوئینگ را انتخاب کنم یا هواپیما ایرباس؟
کد خبر: ۲۵۷۷۷
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
هر دو شرکت ایرباس و بوئینگ از بهترین و معروف ترین شرکت های تولید کننده هواپیما هستند که به جهت تولید هواپیماهای مسافربری، جنگی، جت و .. با بالاترین کیفیت و بیشترین میزان امنیت شهرت بسیاری دارند به طوری که کمتر کسی پیدا می شود که نام آن ها را نشنیده باشد. اگر برای سفرهای داخلی یا خارجی خود سفر با هواپیما را انتخاب کرده باشید قطعا در هنگام خرید بلیط هواپیما نام هواپیماهای ایرباس و بوئینگ را مشاهده می کنید که دارای قیمت های متفاوتی هستند. برای اینکه بهتر بتوانید در انتخاب این هواپیماها تصمیم گیری نمایید و با تفاوت های هواپیاهای بوئینگ و ایرباس آشنا شوید با ما همراه باشید

شرکت بوئینگ

 دفتر مرکزی این شرکت در ایالات متحده واقع شده و جز شرکت هایی است که فعالیت های گسترده ای در زمینه هوا فضا دارد. شرکت بوئینگ در سال ۱۹۱۶ تاسیس شد اما پس از آن صاحبان شرکت تصمیم گرفتند به منظور گسترش فعالیت های خود در سال ۱۹۹۷  شرکت را با مک دانل داگلاس ادغام کنند، این شرکت یکی از بهترین تولید کنندگان هواپیما در جهان محسوب می شود.

شرکت ایرباس

این کارخانه هواپیماسازی در شهر بلیانک فرانسه واقع شده است و از دسته شرکت های زیر مجموعه شرکت هوافضایی اروپایی EADS می باشد. هواپیماهای مسافربری و تجاری ایرباس در دنیا بسیار مشهور هستند و توانسته اند نظر افراد زیادی را به دلیل امکانات منحصر به فرد و کیفیت خوبی که دارند جلب کنند.اما علاوه بر هواپیماهای مسافربری این شرکت در زمینه تولید هواپیماهای نظامی، تجهیزات دفاعی و قطعات جانبی هواپیما نیز فعالیت دارد. اولین هواپیمای مسافربری تولید شده توسط این شرکت هواپیما ایرباس ای ۳۰۰ می باشد.

کیفیت ، امکانات و تجهیزات هواپیماهای هر دو شرکت در بهترین سطح قرار دارند و وجود همین تفاوت ها باعث شده است که هواپیماهای مسافربری این شرکت ها با سایر شرکت ها متمایز باشند. هر شرکت هواپیمایی نام خود را به روی بدنه هواپیما ثبت می کند و به راحتی با مشاهده نام حک شده بر روی هر هواپیما می توان تشخیص داد که متعلق به کدام شرکت است.

یکی از راه های تشخیص تفاوت های این دو هواپیما نگاه کردن به قسمت جلوی آن ها می باشد زیرا جلوی هواپیماهای بوئینگ کمی تیز تر است در حالی که جلوی هواپیماهای بوئینگ گردتر می باشد.

تفاوت دیگر این هواپیماها در مدل پنجره قسمت خلبان می باشد، پنجره خلبان هواپیماهای ایرباس مربعی می باشد اما پنجره خلبان هواپیما بوئینگ به شکل ۷ فارسی است.

در هواپیماهای ایرباس موتور در زیر بال تعبیه شده است در حالی که موتور در هواپیماهای بوئینگ در قسمت جلوی بال تعبیه شده است.

از دیگر تفاوت های این دو هواپیما در تجهیزات الکترونیکی و نحوه کار آن ها می باشد.
 
هواپیماهای بوئینگ بهتر است یا ایرباس؟

برای تشخیص برتری یک هواپیما بر دیگری باید پارامترهایی را در هر دو هواپیما مقایسه نمود که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم.

ایمنی

یکی از مسائل بسیار مهمی که در رابطه با هواپیاهای مسافربری وجود دارد ایمن بودن آنها است. در سال های اخیر شاهد سقوط هواپیماهای بسیاری به دلیل نقص فنی بوده ایم. سازمان ایمنی حمل و نقل ملی آمریکا پس از بررسی هواپیماهای این دو شرکت و سایر شرکت های هواپیمایی ، ایمن ترین هواپیمای جهان را هواپیمای بوئینگ معرفی نموده است.

ظرفیت مسافر

هواپیما ایرباس مدل ۳۸۰-آ  دارای ظرفیت ۸۵۳ نفر می باشد در حالی که هواپیما بوئینگ ۷۴۷-۸ آی دارای ظرفیت ۴۶۷ نفر مسافر می باشد بنابراین می توان گفت تقریبا ظرفیت هواپیماهای ایرباس دو برابر هواپیماهای بوئینگ است.

وزن و میزان برد پرواز

وزن هواپیماهای بوئینگ ۹۸۷ هزار پوند می باشد و با پرواز از باند می تواند ۶۶ هزار و ۵۰۰ پوند رانش را ایجاد نماید در حالی که وزن هواپیماهای ایرباس یک میلیون و ۲۳۵ هزار پوند می باشد اما حدود ۷۰ هزار پوند رانش را ایجاد می کند که در مقایسه با هواپیما بوئینگ با توجه به وزنی که دارد دارای قدرت کمتری است. هواپیماهای بوئینگ به دلیل قدرت بالایی که دارند می توانند در هر پرواز ۱۱ هزار  مایل را طی نمایند اما هواپیماهای ایرباس هرگز توانایی پیمودن چنین مسافتی ندارند.

امکانات رفاهی

هریک از هواپیماهای بوئینگ و ایرباس امکانات و خدمات منحصر به فردی در داخل خود دارند که موجب شده  طرفداران بسیاری داشته باشند. درجه فرست کلاس  برخی از هواپیماهای ایرباس و بوئینگ به حدی پیشرفته و مجلل هستند که مسافران در آن ها کاملا احساس راحتی خواهند داشت و می توانند از صندلی های پهن، سوئیت های اختصاصی، دوش آب گرم، نوشیدنی ها و غذاهای متنوع هواپیما در طول مسیر استفاده نمایند.

کیفیت طول عمر

یکی از مسائلی که برای شرکت های هواپیمایی در هنگام خرید هواپیماها بسیار اهمیت داردکیفیت و طول عمر آن ها می باشد زیرا در صورتی که هواپیماهای بی کیفیت خریداری نمایند مجبوراند پس از چند سال هزینه های بیشتری را مجددا صرف خرید هواپیما نمایند. هواپیماهای بوئینگ از نظر کیفیت وطول عمر بهترین هواپیماهای دنیا محسوب می شوند از این رو تقاضا برای خرید آن ها توسط شرکت های هواپیمایی بسیار زیاد است.

همانطور که مشاهده کردید هر یک از هواپیماهای بوئینگ و ایرباس دارای نقاط قوت بسیاری هستند و وجود چنین ویژگی های منحصر به فردی آن ها را از سایرهواپیماها متمایز نموده است بنابراین نمی توان به طور کلی گفت کدام هواپیما بر دیگری برتری دارد و دارای رقابت های بسیار نزدیکی با یکدیگر هستند.

تهیه بلیط هواپیما

برای تهیه بلیط هواپیما علاوه بر مراجعه حضوری به آژانس های مسافربری می توان از طریق مراجعه به وب سایت ایرپلین تیکت به صورت آنلاین بلیط هواپیما را خریداری نمود. بلیط های چارتری و سیستمی مختلفی  برای سفرهای داخلی و خارجی وجود دارد. در هنگام تعیین نمودن مقصد و تاریخ پرواز با مشاهده لیست پروازهای موجود می توان نوع هواپیما و ایرباس یا بوئینگ بودن آن را مشاهده کرد. قیمت بلیط هواپیماهای ایرباس و بوئینگ با یکدیگر یکسان نیستند و دارای تفاوت هایی می باشند اما  هر دوی آن ها از بهترین هواپیماها هستند و به راحتی می توان سفری ایمن و لذت بخش را با  آن ها تجربه نمود.

قیمت بلیط هواپیما

 قیمت بلیط هواپیما با توجه به ایرلاین ارائه دهنده آن و داخلی یا خارجی بودن سفر تعیین می شود. از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت بلیط هواپیما می توان به  سیستمی یا چارتری بودن بلیط و زمان خرید بلیط اشاره نمود. ایرباس یا بوئینگ بودن هواپیما نیز از دیگر عوامل تاثیر گذار بر قیمت بلیط می باشد و اگر می خواهید سفری ارزان قیمت با هواپیما را تجربه نمایید بهتر است به سراغ بلیط های چارتری و لحظه آخری هواپیما بروید و یا سفر خود را به یکی از روزهای وسط هفته موکول کنید زیرا قیمت بلیط های هواپیما اخر هفته  بالاتر است.

توجه داشته باشید در هنگام رزرو بلیط هواپیما تنها در صورتی بلیط های چارتری را برای سفرهای داخلی یا خارجی خود انتخاب نمایید که از زمان سفر خود مطمئن هستید زیرا قوانین بلیط های سیستمی به صورتی است که نمی توان آن ها را استرداد نمود و در صورت کنسل نمودن بلیط تمام هزینه بلیط هواپیما شما سوخت خواهد شد.

امیدوارم با ارائه مطالب بالا توانسته باشیم اطلاعات شما را درباره هواپیماهای ایرباس و بوئینگ و تفاوت های آن ها افزایش دهیم.

 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار