gardeshban.ir

در ایران نیز همانند سایر کشورها سالانه میلیون ها کالا به نقاط مختلف دنیا ارسال می شوند. با در نظر گرفتن خصوصیات و ویژگی های هر یک از کالاها مانند وزن، اندازه، قابلیت فاسد شدن و زمان رسیدن و .. می توان از یکی از روش های ریلی، هوایی، زمینی و دریایی برای ارسال بار استفاده نمود.
کد خبر: ۲۵۷۷۸
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
ازجمله کالاهایی که می توان با استفاده از این روش ها به نقاط مختلف دنیا ارسال کرد می توان به  لوازم منزل، مواد خام، لوازم تجاری، تجهیزات صنعتی و … اشاره نمود. یکی از جدیدترین روش های حمل ونقل و ارسال کالا به خارج از کشور روش حمل و نقل هوایی می باشد. تمامی روش های ارسال بار در کنار تمام مزایایی که دارند دارای معایبی نیز می باشند. با ما همراه باشید تا روش های ارسال بار به خارج از کشور بیشتر آشنا شوید.

خدمات حمل بار به خارج از کشور

یکی از خدماتی که معمولا تمامی ایرلاین ها در کنار ارائه بلیط هواپیما و دیگر خدمات خود ارائه می دهند ارسال بار به خارج از کشور می باشد. این نوع خدمات باربری به دو دسته کارگو و فریت بار تقسیم می شوند. کارگو و فریت بار هردو موجب انتقال بار به خارج از کشور می شوند اما تفاوت هایی با یکدیگر دارند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

کارگو: بازرگانان و تاجرانی که قصد دارند کالاهای خود را به  خارج از ایران ارسال کنند و برای این منظور حمل و نقل هوایی را انتخاب نموده اند باید از خدمات ارسال و بسته بندی کارگو استفاده نمایند.

فریت بار: خدمات فریت بار مخصوص افرادی است که قصد مهاجرت به یکی از کشورهای دنیا را دارند و می خواهند وسایل منزل خود را به آن کشور ارسال نمایند. چنین افرادی می توانند از خدمات بسته بندی و ارسال فریت بار استفاده نمایند و وسایلی مانند لوازم شخصی، صوتی تصویری، فرش و مبلمان و … را به مقصد ارسال نمایند.

شرکت ها و ایرلاین های داخلی و خارجی که در زمینه خدمات ارسال بار به خارج از کشور فعالیت دارند باید پس از دریافت بارها، این وسایل را بسته بندی نمایند و به فرودگاه و سپس مقصد ارسال نمایند.

افرادی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند باید بلیط هواپیما را برای تاریخی تنظیم و رزرو نمایند که اسباب و وسایل آن ها توسط فریت بار چند روز قبل به مقصد ارسال شده باشد تا بتوانند به محض رسیدن به مقصد آن ها دریافت نمایند و به زندگی جدید خود ادامه دهند.

از دیگر تفاوت های کارگو و فریت بار می توان به نوع کالاهایی که توسط آن ها ارسال می شود اشاره نمود. در روش کارگو می توان کالاها و اجناس متنوعی از برندهای داخلی یا خارجی مانند قطعات خودرو، حیوانات زنده، لوازم ساختمانی، کتاب، لوازم خانگی و لوازم تحریر را به نقاط مختلف دنیا ارسال نمود.

در بخشی از  این مطلب به معرفی سایر روش های ارسال بار پرداخته است که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم

حمل بار به روش زمینی:

از روش ارسال بار زمینی در مواردی که افراد حقیقی یا تجار می خواهند کالاهایی را به یکی از کشورهای همسایه مانند ترکیه ، عراق و .. ارسال کنند استفاده می شود و افرادی که قصد استفاده از این سرویس را دارند باید علاوه بر هزینه های حمل بار زمینی  هزینه تریلی را نیز پرداخت کنند. توجه داشته باشید در مواقعی که حجم کالاهایی که می خواهید بفرستید محدود است و مقدار زیادی نیست بهتر است از روش هوایی استفاده نمایید زیرا هزینه کمتری خواهد داشت.

حمل بار به روش دریایی:

مسافران و بازرگانان می توانند جهت حمل بارهای خود یا استفاده از خدمات کارگو از روش ارسال دریایی استفاده نمایند. در این روش پس از بسته بندی محصولات آن ها را به کمک کانتینرها به کشتی باری مورد نظر منتقل می کنند تا بار را به کشور مقصد برساند. این روش بیشتر برای افراد و شرکت هایی کاربرد دارد که قصد ارسال بارهای بسیار سنگین در حجم های زیاد به خارج از کشور را دارند می تواند مناسب باشد. از کالاهایی که معمولا به روش دریایی ارسال می شوند می توان به مبلمان، میرنهار خوری، کمدها و سرویس های خواب و .. اشاره نمود.

حمل بار به روش ریلی

یکی دیگر از روش هایی که به منظور ارسال بار به خارج از کشور مدتی است مورد استفاده قرار می گیرد روش ریلی می باشد. برای این منظور ناوگان ریلی کشور به قطارهای باربری مجهز شده است و بخشی از واردات و صادرات کشور توسط خطوط ریلی انجام می شود. این روش به دلیل ایمنی و هزینه مناسبی که دارد می تواند روش مناسبی برای افراد حقیقی و شرکت ها برای ارسال بار به خارج از کشور باشد.

ایرپلین تیکت

ایرپلین تیکت یکی از بهترین سامانه های فروش آنلاین بلیط می باشد که خدمات متنوعی را به کاربران ارائه می دهد. این سامانه با فراهم نمودن امکان رزرو بلیط هواپیمایی داخلی و خارجی از ایرلاین های مختلف توانست گامی در جهت پیشرفت صنعت گردشگری کشور بردارد و توریست های بیشتری را برای سفر به ایران تشویق نماید.

ایرپلین تیکت با ارائه خدمات ۲۴ ساعته امکان رزرو آنلاین بلیط را در هر ساعت از شبانه روز فراهم نموده است و ایرلاین های داخلی و خارجی متعددی با آن همکاری می کنند. اگر به این سامانه مراجعه نمایید می توانید با وارد نمودن نام مقصد سفر خود لیستی از بلیط های هواپیمایی که از ایرلاین های مختلف برای آن مسیر ارائه شده اند را مشاهده نمایید و با مقایسه آن ها مناسب ترین بلیط را انتخاب نمایید.

با استقبال بسیار خوبی که از خدمات این سامانه صورت گرفت ایرپلین تیکت تصمیم گرفت که پروازهای خارجی را نیز به لیست پروازهای خود اضافه نماید بنابراین متقاضیان به راحتی با مراجعه به آن می توانند بلیط هواپیما خارجی را رزرو نمایند. ایرپلین تیکت بخشی از سایت خود را به خدمات ارسال بار به خارج از کشور اختصاص داده است و مسافرانی که قصد مهاجرت دارند یا افرادی که می خواهند کالاهای خود را به خارج از کشور ارسال نمایند می توانند با مراجعه آن از شرایط و قوانین ارسال بار اطلاع یابند و برای ارسال اجناس خود درخواست دهند تا در تاریخ تعیین شده کالاهایشان به مقصد مورد نظر ارسال شود.

هزینه ارسال بار به خارج از کشور

عوامل مختلفی در تعیین قیمت ارسال بار به خارج از کشور تاثیر دارند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

روش باربری که می تواند زمینی، هوایی، ریلی یا دریایی باشد

نوع اجناس و شرایط نگهداری از آن ها

حجم کالاها و اجناس

قیمت های پایه شرکت های کارگو

در مواردی که ارسال بار به خارج از کشور توسط روش های هوایی انجام می شود نوع شرکت هواپیمایی و داخلی یا خارجی بودن آن نیز بر قیمت ارسال بار به خارج از کشور تاثیر دارد زیرا هر ایرلاین دارای تعرفه های خاصی برای ارسال بار می باشد.

هزینه ارسال بار به روش حمل و نقل زمینی بر اساس واحد کیلوگرم تعیین می شود و به میزانی که وزن کالاها بیشتر باشد هزینه ارسال آن ها نیز افزایش می یابد. توجه داشته باشید که تعرفه خدمات حمل بار به نقاط مختلف جهان از جمله کشورهای قاره آسیا، اروپا و … متفاوت است و در صورتی که قصد دارید ازتعرفه دقیق و به روز هزینه خدمات حمل بار شرکت های حمل و نقلی اطلاع یابید بهتر است با چند شرکتی که در این زمینه فعالیت دارند تماس حاصل نمایید و قیمت آن ها را مقایسه کنید تا بتوانید بهترین روش ارسال بار به خارج از کشور را انتخاب نمایید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار