gardeshban.ir

کاخ رسمی سلطان یا کاخ العالم نمونه‌ای خیره کننده از معماری مدرن اسلامی به شمار می‌رود که با فضای سبز و بندر «مطرح» احاطه می‌شود.
کد خبر: ۲۵۸۴۰
تاریخ انتشار : جمعه ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
کاخ العالم، قصر تشریفاتی «سلطان قابوس» بوده و در قلب محله قدیمی مسقط واقع شده است. این بنا در سال ۱۹۷۲ ساخته شد و یکی از بهترین نمونه‌های معماری مدرن اسلامی محسوب به شمار می‌رود. اینجا اقامتگاه رسمی سلطان عمان محسوب می‌شود و اغلب برای پذیرایی از مهمانان سرشناس کشور از آن استفاده می‌کنند. دو تن از مهم‌ترین این افراد، ملکه الیزابت از انگلیس و ملکه بئاتریس از هلند بوده‌اند. سلطان ممکن است هر روز یک جا باشد، اما وقتی پرچم کاخ برافراشته می‌شود به معنی حضور وی در کاخ خواهد بود.

کاخ العالم، قصر تشریفاتی «سلطان قابوس» در مسقط/عکس

کاخ العالم در مرکز یک بلوار پیاده‌رو طولانی قرار گرفته که باغ‌هایی زیبا به همراه ساختمان‌های بزرگ دولتی با دیوارهای مرمری سفید را می‌توان در طول آن تماشا کرد. برای رسیدن به کاخ باید این بلوار دیدنی را پیاده طی کنید. در نمای روبه‌روی کاخ ۴ ستون آبی و طلایی به همراه طاق‌های تزئین شده، کاشی کاری و حکاکی‌ها به چشم می‌خورند. ستون‌های آبی و طلایی این بنا در زیر نور خورشید به خوبی درخشیده و مناظر بی‌بدیل خلیج نیز این زیبایی را تکمیل می‌کنند.

کاخ العالم، قصر تشریفاتی «سلطان قابوس» در مسقط/عکس

اگر چه بازدیدکنندگان تنها اجازه تماشای کاخ از بیرون دروازه‌ها را دارند اما باز هم بازدید از معماری بیرونی بنا ارزشمند خواهد بود. ساختمان‌ کاخ، باغ‌ها و بناهای دولتی اطراف، مثال‌های خوبی برای سبک عربی معاصر هستند. اگر هنگامی که به کاخ رسیدید به سمت راستتان نگاه کنید، می‌توانید دیوارهای قدیمی شهر و برج‌های مراقبت را در طول تپه ببینید. دژ‌های «الجلالی» و «المیرانی» هر دو یادگارانی از قرن ۱۶ و حمله پرتغالی‌ها به مسقط محسوب می‌شوند. برای تماشای قصر العالم می‌توانید در هر زمانی از سال به محله قدیمی مسقط سر بزنید، اما بهترین زمان روزهای آفتابی و درخشان هستند؛ اگر هم در شب به دیدن بنا آمدید با نورپردازی شگفت انگیزی مواجه می‌شوید.

کاخ العالم، قصر تشریفاتی «سلطان قابوس» در مسقط/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار