gardeshban.ir

روستای کُندر شما را به تماشای جشنی از لاله‌های رنگارنگ فرا می‌خواند. برای دیدن این دشت رویایی باید به استان البرز و شهر کرج سفر کنید.
کد خبر: ۲۵۸۸۴
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
جایی در نزدیکی تهران، مهمانی باشکوهی در دل طبیعت بر پا شده که همه‌ی شما به آن دعوت هستید. آدرس این مهمانی را در در استان البرز و در حوالی شهر کرج باید جست‌وجو کنید. جایی خوش‌ آب‌وهوا به نام کندر. روستایی جای گرفته در میان کوه‌های بلند و سر به فلک کشیده‌ی البرز.

اما این مهمانی چیست؟ این مهمانی از جنس زیبایی و رنگارنگی است و در دشتی رویایی و پوشیده از لاله‌های تماشایی قرار دارد. در واقع، شما به مهمانی لاله‌های زیبا در در دشت لاله‌های روستای کندر آن هم در فصل طبیعت بهاری دعوت شده‌اید.

پس با آخرین خبر در این دشت‌گردی همراه شوید و سفری رویایی و فراموش‌نشدنی به دشت لاله‌های کندر و تماشایی رنگین کمانی از لاله‌ها داشته باشید.

دشت لاله‌های کندر کجاست؟

دشت لاله‌های کندر که امسال برای اولین بار چهره‌ی رویایی خود را در دامان طبیعت زیبا ‌و بهاری منطقه گسترانده است، در روستای کندر در بخش آسارا، از توابع استان البرز قرار دارد. این روستا در ۲۲ کیلومتری شمال شرق شهر کرج و در هفت کیلومتری جاده‌ی کرج–چالوس واقع است.

دشت لاله‌های کندر؛ بهشتی رویایی

وقتی به کندر برسید، دشت لاله‌ها را در غرب روستا، در جایی که دشت، حریر رنگارنگ خود را بر دامان کوه پهن کرده است، جستجو کنید. اگر برایتان سوال است که کی و چرا این دشت شکل گرفته است، بهتر است بدانید که داستان دشت لاله از همکاری مردمان روستا و علاقه‌مندان به گل و گیاه آغاز می‌شود که تصمیم می‌گیرند با کاشت فرشی از لاله‌ها، زیبایی روستای خود را دو چندان کنند. البته ناگفته نماند که در گذشته، مردمان این منطقه به کاشت لاله می‌پرداختند. طراح این باغ فردی به نام «پهلوانی» است که با جان و دل و عشق به طبیعت، این دشت را طراحی کرده است و با کمک سرمایه خصوصی فردی به نام «مصطفی» و گروهی به نام «گل الف» آن را به ثمر نشانده‌اند. در کنار برپایی جشنواره‌ی لاله‌ها، از اهداف دیگر این مجموعه؛ تکثیر پیاز انواع لاله، ترویج آن برای جلوگیری از واردات، صادرات لاله و کشت گیاهان دارویی بومی کوه‌های کندر است.

در این دشت که بر دامنه‌ی کوهی مشرف بر روستا جا خوش کرده و از دور چشم‌نوازی می‌کند، برای اولین بار دو میلیون و ۱۰۰ هزار پیاز لاله آلیوم و سنبل در ۳۰ نوع واریته لاله در مساحتی حدود سه‌و‌نیم هکتار در عرصه‌ی طبیعی کشت شده‌اند. ۲۰ هزار متر مربع از این عرصه به‌صورت فشرده و ۱۵ هزار متر مربع به‌صورت پراکنده در سه نوع پیاز پیش رس، میان رس و دیررس کشت شده است.

بد نیست بدانید که قدمت برپایی جشنواره‌ی گل لاله در فصل بهار در استان البرز و شهرستان کرج به ۴۰ سال می‌رسد که در پارک چمران و گچسر نیز این جشنواره برگزار می‌شود.

دشت زیبای لاله‌ها در روستای کندردشت زیبای لاله‌ها در روستای کندردشت زیبای لاله‌ها در روستای کندردشت زیبای لاله‌ها در روستای کندردشت زیبای لاله‌ها در روستای کندردشت زیبای لاله‌ها در روستای کندردشت زیبای لاله‌ها در روستای کندردشت زیبای لاله‌ها در روستای کندردشت زیبای لاله‌ها در روستای کندردشت زیبای لاله‌ها در روستای کندردشت زیبای لاله‌ها در روستای کندردشت زیبای لاله‌ها در روستای کندر

دشت لاله چه زمانی بر پا می‌شود؟

فصل مهمانی دشت لاله‌های کندر در فصل بهار آغاز می‌شود و در زمانی کم میزبان شما خواهد بود. پس برای دیدن آن باید فرصت را غنیمت شمارید.

چگونه به دشت لاله‌های کندر برویم؟

برای رسیدن به دشت باید به روستای کندر در استان البرز بروید. این روستا در ۲۲ کیلومتری شمال شرق شهر کرج جای دارد. ۱۱ کیلومتر که جاده‌ پرپیچ‌وخم کندر باید بالا بروید تا به دشت برسید.

حالا که تا روستای کندر رفته‌اید و از دشت لاله‌های آن دیدن کرده‌اید، سری هم به خود روستا و اهالی مهربان آن بزنید و با این مکان آشنا شوید. در ادامه با روستای کندر آشنا می‌شوید.

روستای کندر

کندر، روستایی در حوالی پایتخت است که در میان ارتفاعات البرز جنوبی محصور است. این روستای خوش آب‌وهوا با داشتن طبیعت سرسبز، گلستان‌های طبیعی، چشمه‌ها و آبشار، از مقاصد گردشگران و مسافران است و یکی از بهترین تفرجگاه‌های نزدیک تهران است برای یک گردش یک روزه به شمار می‌رود.

روستای کندر در گذشته با نام‌های «کهنه در» و «کهن دور» شناخته می‌شد. قدمت این روستا به دوران صفویه و قاجار می‌رسد و دارای جاذبه‌های طبیعی و تاریخی نیز است. کندر همچنین یک مجموعه گردشگری و بوم‌گردی دارد که در سفر به این منطقه می‌توانید شب را در اقامتگاه‌ بوم‌گردی با سبک معماری سنتی و در کلبه‌های خشتی و کاه‌گلی سپری کنید و با آداب و رسوم مردمان محلی آشنا شوید.

آبشار کندر: یکی از دیدنی‌های زیبای روستای کندر، آبشار آن است که نام خود را از همین روستا گرفته است. دسترسی به آبشار با راه‌یپمایی از جاده امکان‌پذیر است. همچنین با طی مسیری کوتاه می‌توانید به بالادست آبشار نیز بروید.

چشمه‌ها: در این روستا چشمه‌های آب متعددی وجود دارد؛ یکی از آن‌ها «بالا محل» نام دارد که در گذشته فقط خانم‌ها می‌توانستند از آن آب بردارند. و اگر آقایی قصد برداشت آب را می‌داشت باید حتماً خانمی را با خود سرچشمه می‌برد.

منطقه چهل بی بی یا چهل دختر: مردم قدیم کندر بر این باور بودند که دخترهای دم بختی که می‌خواستند بختشان باز شود ،به این مکان می‌آمدند و نذر و نیاز می‌کردند. می‌گویند که در این محل ۴۰ دختر ناپدید شده‌اند. رو‌به‌روی همین چهل دختر نیز زاغه‌ای قدیمی وجود دارد.

امام‌زاده عبدالله: در این امام‌زاده سنگ قبرهای تاریخی و دارای نقش‌های حک شده در ارتباط با شغل متوفی، جنسیت و... دیده می‌شود.

سد کندر، ارتفاعات پهنسار و قله لیز، و قبرستان تاریخی روستا نیز از دیگر دیدنی‌های کندر است.

روستای کُندر؛دشتی رویایی از گل ها در اطراف تهران+تصاویر

روستای کُندر؛دشتی رویایی از گل ها در اطراف تهران+تصاویر

روستای کُندر؛دشتی رویایی از گل ها در اطراف تهران+تصاویر

روستای کُندر؛دشتی رویایی از گل ها در اطراف تهران+تصاویر

روستای کُندر؛دشتی رویایی از گل ها در اطراف تهران+تصاویر
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار