gardeshban.ir

آیا زمانی که از خواب بیدار می‌شوید حس می‌کنید به‌اندازه کافی استراحت نکرده‌اید؟ آیا از آن دسته افرادی هستید که برای شروع صبح به چند لیوان قهوه احتیاج دارند؟
کد خبر: ۲۵۹۰۳
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
اگر صبح‌ها با احساس خستگی از خواب بیدار می‌شوید به احتمال زیاد بدن‌تان می‌خواهد چیزی به شما بگوید. شاید به غذاهای انرژی‌زایی مانند خرما یا موز نیاز دارید تا احساس خواب‌آلودگی‌تان از بین برود و سرحال شوید. در این مطلب مجله دلتا شما را با تعدادی از خوراکی های انرژی زا برای رفع خستگی صبح آشنا خواهیم کرد. با ما همراه باشید.

۱. آووکادو

آووکادو سرشار از ویتامین، مواد معدنی و چربی‌های سالم است که انرژی بدن را برای چند ساعت تامین می‌کند. همچنین حاوی مقدار زیادی فیبر است که قند خون را در حالت پایدار نگه می‌دارد، بنابراین نیازی نیست که از شکر اضافی استفاده کنیم. سعی کنید آووکادو را به عنوان یکی از بهترین خوراکی های انرژی زا در بشقاب صبحانه خود بگنجانید. می‌توانید برای تامین انرژی بیشتر، مقداری از آن را با تخم‌مرغ میل کنید.

۲. بادام

بادام منبعی غنی از پروتئین باکیفیت و فیبر است. همچنین با مجموعه‌‌ای از ویتامین‌های گروه B در تبدیل غذا به انرژی کمک‌تان می‌کند. بادام غنی از منیزیم است که به رفع خستگی عضلانی کمک می‌کند. می‌توانید چند دانه بادام را به وعده صبحانه خود اضافه یا آن را به‌عنوان میان‌وعده در اواسط صبح میل کنید.

۳. کلم

یکی دیگر از خوراکی های انرژی زا کلم است. کلم حاوی ویتامین‌های ضروری، مواد معدنی وآنتی‌اکسیدان‌هایی است که برای تامین انرژی به آن‌ها نیاز داریم. کلم یکی از منابع گیاهی بسیار غنی آهن است که اکسیژن مورد نیاز برای رشد بدن را به بافت‌ها و سلول‌های ما منتقل می‌کند. همچنین منبعی عالی از کلسیم، فولات و ویتامین‌های B است.

صبح‌ها این گیاه فوق‌العاده را به‌صورت آبمیوه یا اسموتی مصرف یا به املت صبحانه خود اضافه کنید.

۴. موز


موز انرژی لازم برای انجام فعالیت‌های روزانه را فراهم می‌کند. فیبر موجود در این میوه سبب می‌شود قند به‌آرامی وارد جریان خون ‌شود؛ همچنین موز منبعی غنی از منیزیم و ویتامین B است.

موز رسیده در مقایسه با موز خام انرژی بیشتری را به‌صورت قند، در خود جای داده است. همان‌طور که می‌دانید نشاسته موجود در موز رسیده به قند تبدیل شده که می‌توان آن را به‌راحتی هضم و از انرژی آن استفاده کرد.

۵. اسفناج

اسفناج یکی از بهترین خوراکی های انرژی زا و منبعی غنی از ویتامین C، فولات و آهن است. بدن ما برای تامین انرژی به مقدار مناسبی از این ویتامین‌ها و مواد معدنی نیاز دارد. به‌خصوص که کاهش سطح آهن می‌تواند سبب خستگی مفرط شود.

می‌توانید برای صبح تخم‌مرغ را با اسفناج سرخ‌شده مصرف کنید و کمی آبلیمو روی آن بریزید تا جذب آهن افزایش یابد.

۶. خرما
خرما علاوه بر داشتن طعمی شیرین و دلپذیر، به‌راحتی قابل‌هضم است و خیلی سریع انرژی بدن را افزایش می‌دهد. همچنین خرما منبع فو‌ق‌العاده‌ای از کلسیم، فسفر، پتاسیم، منیزیم، روی (زینک) و آهن است.

خرما را به بشقاب میوه صبح خود اضافه کنید؛ همچنین می‌توانید دو عدد از آن را برای ایجاد طعم شیرین در اسموتی خود بریزید یا آن را به کره بادام‌ اضافه و میان‌وعده‌‌ای خوشمزه آماده کنید.

۷. تخم‌ مرغ

یک عدد تخم‌مرغ حاوی پروتئین‌های باکیفیت و اسید‌های چرب سالم است که می‌توانند ما را برای مدت طولانی سیر نگه دارند و انرژی موردنیازمان را تامین کنند. تخم‌مرغ منبع متنوعی از ویتامین‌ها، مواد معدنی مثل آهن، کولین، ویتامین D و ویتامین B12 است.

فراموش نکنید که همیشه تخم‌مرغ را کامل بخورید. زرده تخم‌مرغ حاوی بیشترین مواد مغذی است که ویتامین‌ها و مواد معدنی و مقدار مناسبی از پروتئین‌های آن را شامل می‌شود. اگر نگران کلسترول هستید، باید بدانید که تحقیقات نشان داده‌اند است که کلسترول موجود در مواد غذایی ارتباطی با کلسترول خون ندارد.

وقت آن رسیده است که به مصرف زیاد شکر و قهوه برای مبارزه با خستگی مزمن پایان دهید و رژیم غذایی خود را با خوراکی های انرژی زا و سالم تکمیل کنید. با تغییرات کوچک در تامین سوخت صبحگاهی بدن، می‌توانید تفاوت‌های اساسی در پایداری سطح قند خون و بهبود سطح انرژی ایجاد کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار