gardeshban.ir

معاون سرمایه‌گذاری و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی درباره میزان سهم استان‌ها از بودجه وزارتخانه در سال ۱۳۹۹ توضیحاتی داد.
کد خبر: ۲۵۹۰۷
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
ساسان تاجگردون معاون سرمایه‌گذاری و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ،اطلاعاتی درباره جزئیات بودجه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در سال ۱۳۹۹ داد و اظهار کرد:بودجه وزارتخانه به ۲ بخش بودجه هزینه‌ای و بودجه عمرانی تقسیم می شود. بخشی از این بودجه صرف تأمین هزینه حقوق و مزایای کارکنان ستادی وزارتخانه و نیاز‌های جانبی مانند پرداخت هزینه آب، برق و گاز می‌شود از این رو وقتی ما عنوان وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی را در بحث بودجه هزینه‌ای مطرح می‌کنیم، اعداد و ارقام، ناظر بر نیاز‌های ستاد مرکزی می‌شوند و استان‌ها مشمول آن نیستند. بودجه استان‌ها از مجموع بودجه هر کدام از آنها بین اداره کل و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی  آن استان مشخص می‌شود.

وی افزود:در بخش عمرانی موضوع متفاوت است. ما در این بخش اعتبارات عمرانی استانی داریم که توسط سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استانی بین مدیریت میراث فرهنگی استان‌ها توزیع می‌شود. برخی اعتبارات ملی هم داریم که پیگیر آن هستیم. این اعتبارات ملی فقط ناظر بر نیاز‌های ستاد مرکزی وزارتخانه نیست و در کل جغرافیای ایران پخش می‌شود یعنی توزیع و هزینه‌کرد آن در استان‌ها انجام می‌شود و استان تهران نیز استانی مانند سایر استان‌ها است.

معاون سرمایه‌گذاری و امور مجلس وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه داد:اعتبارات هزینه‌ای و عمرانی ما در سال ۱۳۹۹ نسبت به اعتبارات ابلاغی سال ۱۳۹۸ نزدیک به ۳۹ درصد افزایش داشته و این بسیار خوب است.

تاجگردون گفت:ما پیگیر وصول اعتبار لازم برای مرمت آثار تاریخی که از سیلاب‌های اواخر سال ۹۸ خسارت دیده‌اند، هستیم البته در سال گذشته کمک شایانی به مرمت این آثار شد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار