gardeshban.ir

بنای «رومر» که به شهرداری فرانکفورت تعلق دارد، یکی از مهم‌ترین ساختمان‌های تاریخی شهر است که هر ساله گردشگران بسیاری را از گوشه و کنار جهان به سوی خود می‌کشاند.
کد خبر: ۲۵۹۱۰
تاریخ انتشار : شنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
شهرداری فرانکفورت در قرن پانزده میلادی بنا نهاده شد اما پس از آن به طور مرتب گسترش یافت، تا جایی که آخرین بخش‌های ساخته شده در آن مربوط به سال ۱۹۰۸ میلادی است. رومر یک ساختمان سه طبقه با ده هزار متر مربع مساحت می‌باشد که درون آن ۹ خانه در گرداگرد شش حیاط قرار گرفته‌اند. قدیمی‌ترین بخش ساختمان شهرداری که در مجاورت «رومربرگ» قرار دارد از سه ساختمان متفاوت با سقف‌های شیروانی پلکانی تشکیل شده‌ است که بین قرن‌های پانزده تا هجده میلادی به سبک معماری گوتیک ساخته شده‌اند.


ساختمانی که در وسط قرار گرفته است «زوم رومر» نام دارد که نام ساختمان شهرداری را هم از آن برداشته‌اند. زوم رومر به معنای «در محله‌ی رومی‌ها» است و به رومیانی اشاره دارد که مدت‌ها قبل از شکل‌گیری شهر فرانکورت، در این منطقه زندگی می‌کردند. ساختمانی که در سمت چپ قرار گرفته با نام «آلت لیمپورگ» و ساختمانی که در سمت راست قرار گرفته است با نام «لوونشتاین» شناخته می‌شوند. در آن زمان عرف بود که شورای شهر برای منظور‌های مختلف سیاسی و بازرگانی خدمات رسانی کند.

عمارت رومر، جواهری در شهر فرانکفورت/عکس

پل افسوس و برج ها

ساختمان شهرداری فرانکفورت چندین بار توسعه داده شد؛ در نتیجه‌ی آخرین تغیرات (که در اواخر قرن نوزده میلادی انجام گرفت) اضافه شدن یک پل بر روی خیابان بود. این پل رومانتیک که با سنگ‌های سرخ پوشیده شده بود به منظور اتصال یکی از جناح‌های ساختمان به سازه‌ی اصلی ایجاد شد. این پل را با نام «پل افسوس» یا «پل آه» می‌شناسند که به تقلید از پل معروفی با همین نام در «ونیز»، به این نام، نام‌گذاری شده است.

عمارت رومر، جواهری در شهر فرانکفورت/عکس

در اوایل قرن بیستم میلادی که بخش اداری این ساختمان طی یک برنامه‌ی توسعه ساخته شد، هم‌زمان یک جفت برج هم به مجموعه اضافه گردید. برجی که از همه بلندتر بود را «Langer Franz» به معنی «فرانز بلند» و برج کوتاه را «Kleiner Cohn» به معنی «کوهن کوچک» نام گذاشتند. در آن زمان «Langer Franz» بلندترین سازه‌ی شهر بود که ارتفاع آن به هفتاد متر می‌رسید. پس از آنکه برج‌ها طی جنگ به شدت آسیب دیدند، مجدداً بازسازی‌هایی بر روی آنها انجام شد. اما سقف بلند Langer Franz تخریب شد و جایی که روزی یک سقف رومانتیک قرار داشت که با برج‌های کوچک، پرچم و تاج مخروطی تزئین شده بود، امروز یک سقف مسطح و صاف قرار دارد. البته طرح‌هایی برای بازسازی بخش تزئینی بالای برج ریخته شده است که در صورت اجرایی شدن آنها، Langer Franz دوباره بلندی و ظاهری قبلی خود را به دست خواهد آورد.

عمارت رومر، جواهری در شهر فرانکفورت/عکس

اتاق امپراطور (کایزرزای)

مانند تمام بخش‌های رومربرگ، رومر هم طی بمباران‌های سال ۱۹۴۴ توسط متفقین در جنگ جهانی دوم تخریب شد و پس از جنگ مجدداً مورد بازسازی قرار گرفت. کایزرزای «Kaisersaal» یا «اتاق امپراطور» یک سالن طولانی و تاریخی بود که بسیاری از پادشاهان و امپراطور‌های «امپراطوری مقدس رومیان» در سرزمین آلمان در آن تاج‌گذاری کرده‌اند و پس از جنگ جهانی دوم به شکل ساده‌تری بازسازی شد. تصاویر پرتره‌ی پنجاه و دو پادشاه و امپراطور آلمانی، از «فردریش بارباروزا» در سال ۱۱۵۲ تا «فرانز دوم» که در سال ۱۸۰۶ از سلطنت کناره‌گیری کرد، در این سالن قرار دارد.

عمارت رومر، جواهری در شهر فرانکفورت/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار