gardeshban.ir

ایران ایر از برقراری پروازهای فوق العاده برای بازگرداندن ایرانیان مقیم اتریش، مجارستان، اسلواکی، لهستان، اسپانیا و قطر به تهران و شیراز طی هفته جاری خبر داد.
کد خبر: ۲۵۹۵۷
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 14
گردشبان (gardeshban.ir) :
هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) اعلام کرد: در پی درخواست هموطنان مقیم کشورهای اتریش، مجارستان، اسلواکی و لهستان برای مراجعت به کشور، هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران "هما"، یک پرواز برای روز سه شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه (۵ می) برنامه‌ریزی کرده است.

این پرواز با هماهنگی وزارت امورخارجه و صدور مجوز وزارت بهداشت و با کسب مجوزهای لازم از سازمان هواپیمایی کشوری اتریش انجام می‌شود.

پرواز رفت از تهران به مقصد فرودگاه وین در ساعت ۱۰ و ۳۰ دقیقه صبح روز سه شنبه، ۱۵ اردیبهشت (۵ می) انجام می‌شود. بازگشت این پرواز در همان روز ساعت ۱۳ و ۵۰ دقیقه به وقت محلی از فرودگاه وین به مقصد فرودگاه حضرت امام (ره) انجام می‌شود.

برقراری دو پرواز ویژه به تهران-مادرید-تهران

این هواپیمایی همچنین از انجام دو پرواز به کشور اسپانیا به درخواست سفارت ایران در این کشور و صدور مجوز از طرف وزارت بهداشت کشورمان خبر داد.

بنا به اعلام هما، در پی شیوع ویروس کرونا و قطع پروازهای بین المللی، تعدادی از هموطنان و دانشجویان مقیم کشور اسپانیا درخواست بازگشت به کشور را داشتند که با کسب مجوز از سازمان هواپیمایی کشوری اسپانیا و همچنین صدور مجوز سازمان هواپیمایی کشور و وزارت بهداشت، دو پرواز جهت بازگرداندن این هموطنان به کشور در روزهای دوشنبه ۱۵ (۴ می) و چهارشنبه ۱۷ (۶ می) اردیبهشت ماه به شهر مادرید انجام خواهد شد.

هموطنان متقاضی سفر به اسپانیا نیز درصورت داشتن شرایط ذیل می‌توانند بلیت تهران- مادرید تهیه کنند.

۱ .افراد مقیم (دارای کارت اقامت) در کشورهای عضو اتحادیه اروپا؛ همچنین همسر یک تبعه اروپایی که ازدواج یا رابطه آنها در اداره ثبت عمومی ثبت شده باشد؛ همچنین بچه‌ها یا والدینی که تحت تکفل وی باشند؛ (افراد مقیم) داری کارت اقامت در کشورهای حوزه شنگن و کشور آندورا که مستقیماً عازم محل سکونتشان باشند.

۲. افراد دارای روادید طولانی مدت صادره از سوی یک کشور عضو معاهده شنگن در صورتی که عازم خود آن کشور باشند.

۳. کارگران مرزی

۴. کادر بهداشت و درمان یا پرستاران سالمندان که در حال بازگشت از یا عازم محل کارشان باشند.

۵ .پرسنل بخش حمل و نقل کالا در صورت انجام وظیفه شغلی شأن. این بخش شامل خدمه کشتی‌ها و کادر پرواز در خصوص انجام حمل و نقل هوایی تجاری نیز می‌شود. این افراد باید تضمین دهند فوراً سفرشان را ادامه دهند.

۶ .دیپلمات‌ها، پرسنل بخش‌های کنسولی و سازمان‌های بین المللی و همچنین نظامیان و اعضای سازمان‌های انسان دوستانه، در حال انجام وظایفشان

۷. افرادی که به دلیل غیرمترقبه خانوادگی نیاز به سفر داشته باشند و بتوانند مستندات دلیل خود را ارائه دهند.

۸ .افرادی که به دلیل فورس ماژور، ضرورت و یا مسائل انسان دوستانه نیاز به سفر داشته باشند و بتوانند مستندات مربوطه را ارائه کنند.

لازم به ذکر است اولین پرواز روز دوشنبه ۱۵ اردیبهشت (۴ می) ساعت ۱۰ و ۴۵ دقیقه صبح از فرودگاه حضرت امام (ره) انجام خواهد شد. پرواز برگشت، همان روز در ساعت ۱۶ و ۱۵ دقیقه به وقت محلی فرودگاه مادرید را به مقصد فرودگاه حضرت امام (ره) ترک و ساعت ۳۵ دقیقه بامداد روز بعد در فرودگاه امام خمینی (ره) فرود خواهد آمد. پرواز روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت (۶ می) نیز در همین ساعت انجام خواهد شد. گفتنی است هموطنان جهت تهیه بلیت می‌توانند به دفاتر فروش "هما" در تهران مراجعه کنند.

برقراری دو پرواز ویژه برای بازگرداندن هموطنان از قطر

ایران ایر در اطلاعیه دیگری اعلام کرد: با کسب مجوز از وزارت بهداشت و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی، با انجام دو پرواز ویژه، هموطنان از دوحه به شیراز بازگردانده می‌شوند.

این اطلاعیه می‌افزاید: به دنبال گسترش ویروس کرونا و درخواست هموطنان خارج از کشور جهت بازگشت به کشور و درخواست سفارت ایران در قطر، مجوز انجام دو پرواز ویژه به دوحه توسط "هما" در تاریخ‌های ۱۹ و ۲۶ اردیبهشت‌ماه صادر شده است.

نخستین پرواز "هما" در ساعت ۹:۴۰ صبح روز جمعه ۱۹ اردیبهشت‌ماه (۸ می) به وقت محلی از فرودگاه شهر دوحه انجام و در ساعت ۱۲:۳۰ در فرودگاه شهید آیت‌الله دستغیب شیراز فرود خواهد آمد.

پرواز دوم "هما" نیز در تاریخ ۲۶ اردیبهشت ماه (۱۵ می) در همان ساعات قبلی انجام خواهد شد.
هموطنان می‌توانند با مراجعه به دفتر "هما" در دوحه نسبت به تهیه بلیط اقدام کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار