gardeshban.ir

شیوع ویروس کرونا سبب شده است بخش گردشگری چین به روش‌های جدیدی نظیر معرفی زنده‌ مناطق دیدنی، تعریف تورهای خاص انفرادی و خانوادگی و ایجاد زیرساخت‌های هوشمند جهت کنترل تعداد بازدیدکنندگان مراکز گردشگری از طریق فروش و نوبت‌دهی آنلاین بلیت روی آورد.
کد خبر: ۲۶۰۴۷
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 16
گردشبان (gardeshban.ir) :
کارشناسان بر این باور هستند که در دوران پسا کرونا، این صنعت شاهد رویه‌های متفاوتی باشد به عنوان نمونه آمارها حاکی است گردشگران اهمیت بیشتری به کیفیت سفر نظیر نوع وسیله نقلیه و سطح بهداشت اقامت گاه‌ها می‌دهند.

تحلیل داده‌های دو نرم‌افزار مسافرتی مشهور چین نشان می‌دهد که رزرو هتل‌های ۴ ستاره و بالاتر، در ماه مارس دو برابر مقدار مشابه در سال قبل شده و تهیه‌ بلیت‌های درجه یک ۴۶ درصد افرایش یافته است.  

با فروکش کردن شیوع ویروس کرونا، موزه‌ ملی چین و برخی از اماکن و مناظر گردشگری این شهر از جمله شهر ممنوعه و دیوار چین تحت تدابیری پذیرای عموم شده است.

روزانه سه هزار بازدیدکننده در سه نوبتِ پراکنده می‌توانند از موزه پکن دیدن کنند، رزرو بلیت‌ها باید هفت روز جلوتر از طریق اینترنت صورت پذیرد و دمای بدن بازدیدکنندگان نیز هنگام ورود چک می‌شود.

رمزینه‌ سلامت همه افراد بازدیدکننده باید سبز رنگ باشد و افراد تمام مدت ملزم به پوشیدن ماسک هستند.

پایگاه اینترنتی وزارت فرهنگ و گردشگری چین روز یکشنبه اعلام کرد در روز سوم تعطیلات ۵ روزه روز جهانی کارگر، ۳۰ میلیون و ۹۴۴ هزار مسافر عازم مقاصد مختلف در چین شده اند که درآمد حاصل از آن به ۱۲ میلیارد و ۴۳۰ میلیون یوان رسید.

در طول سه روز قبل از آغاز این تعطیلات نیز ۸۵ میلیون مسافر در چین تردد کردند که درآمد حاصل از آن به ۳۵ میلیارد یوان رسید.

جاهای دیدنی چین در این دوران به طور منظم به روی مردم باز بودند اما دولت هشدار داد که با توجه به پا بر جا بودن خطر سرایت کرونا، مردم باید هوشیاری خود را حفظ کنند.



در سال های ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۶ چین ۵۰۰ میلیارد دلار برای توسعه صنعت گردشگری کشور هزینه کرده است این رقم برای سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ میلادی به یک هزار و ۲۲۰ میلیارد دلار رسیده است که با این حساب بیش از ۱۰ درصد از جی دی پی (رشد تولید ناخالص داخلی) چین را صنعت گردشگری به خود اختصاص خواهد داد.  

انجمن گردشگری تجاری جهانی در گزارش خود آورده است که چین با پیشی گرفتن از آمریکا به بزرگترین بازار گردشگری تجاری نیز تبدیل شده است و آمریکایی ها بر این اساس در سال ۲۰۱۵ میلادی معادل ۲۹۰ میلیارد دلار هزینه کردند اما چینی ها رقمی نزدیک به ۲۹۱ میلیارد دلار هزینه نموده اند.  

همین انجمن گزارش کرده است که این فاصله در سال ۲۰۱۷ میلادی نیز با صرف ۳۲۰ میلیارد دلار برای چینی ها و ۲۹۵ میلیارد دلار در آمریکا، بوده است.

گزارش ها حاکی است در بخش گردشگری چین در حال حاضر ۷۹ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر مشغول به کار هستند که معادل ۱۰.۲ درصد از کل جمعیت شاغل کشور محسوب می شود.

سال گذشته بیش از ۱۲۲ میلیون چینی به خارج از کشور مسافرت کرده اند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار