gardeshban.ir

در پي درخواست مديرعامل سازمان منطقه آزاد ماكو/
در پی درخواست مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از رئیس جمهور به منظور بازگشایی کامل مرز بازرگان،‌ دکتر روحانی دستور فوری برای اقدام مشترک و جدی وزارتخانه های امورخارجه، راه و شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت و اموراقتصادی و دارایی را صادر نمود.
کد خبر: ۲۶۰۷۸
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
محمد رضا عبدالرحیمی طی نامه ای به رئیس جمهور ضمن تشریح وضعیت دوماهه مرز بازرگان، خواستار اقدام جدی در خصوص بازرگشایی کامل مرز مذکو شد که دکتر روحانی دستور فوری برای اقدام در این خصوص را صادر کرد.

در پی نامه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو به رئیس جمهور و دستور دکتر روحانی با پیگیری های وزارت اقتصاد و امور دارایی و گمرک فعلا مرز بازرگان بصورت محدود بازگشایی شده و تلاش برای بازگشایی کامل و رفع محدودیت ها ادامه دارد.

شایان ذکر است: محمدرضا عبدالرحیمی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو در این نامه با اشاره به احتمال طراحی و هدایت قدرت های فرامنطقه ای در راستای اهداف شوم منزوی ساختن کشورمان در تجارت بین المللی و حذف از مسیر ترانزیت و تبادلات منطقه ای و بین المللی خواستار دستور رئیس جمهور برای بررسی موضوع در شورای عالی امنیت ملی شده است.

-بکارگیری همه ظرفیتهای دستگاه دیپلماسی با همکاری وزارتخانه های امورخارجه، راه و 
شهرسازی، صنعت، معدن و تجارت، اموراقتصادی و دارایی برای مذاکره با مقامات ترکیه برای 
بازگشایی کامل مرز بازرگان به روی ناوگان حامل کالاهای وارداتی و صادراتی و ترانزیت

-اهتمام ویژه به برقراری اتصال شبکه ریلی ایران و ترکیه با احداث راه آهن تبریز – کارس که پیشتر در کمیسیون همکاری های مشترک اقتصادی ایران و ترکیه مورد توافق قرار گرفته و با برقراری مسیر یکپارچه ریلی از چین به خاورمیانه و جنوب مرکز اروپا می تواند اثر جدی در ارتقاء جایگاه کشور در ترانزیت کالا بین شرق و غرب و استفاده موثر از مزیت های تولیدی کشور جهت ایفای نقش جدی در زنجیره تامین کالای جهانی داشته باشند.

-ارتقاء زیر ساخت حمل و نقل جاده ای حد فاصل تبریز تا مرز بازرگان که در شأن مهمترین مسیر ترانزیت جادهای کشور نبوده

-فعال شدن جدی دستگاه دیپلماسی و وزارتخانه های راه و شهرسازی و امور اقتصادی و دارایی به منظور مذاکره و ایفای نقش جدی کشور در طرح کمربند و راه دولت چین با هدف ارتقاء سهم کشور از ترانزیت و جریان تبادل بین المللی کالا و تامین مالی توسعه زیرساخت های ترانزیت، ترانشیپ و لجستیک و ترانزیت بین المللی با مشارکت و سرمایه گذاری شرکت های چینی با استفاده از منابع صندوق های پشتیبان طرح و بانکهایی نظیر بانک توسعه آسیایی (ADB) یا بانک سرمایه گذاری زیرساخت آسیا (AIIB} از دیگر درخواست های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد ماکو از رئیس جمهور در نامه مذکور بود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار