gardeshban.ir

شاید واژه «موزه» عنوان مناسب‌تری برای تم پارک قلعه شیشه‌ای جیجو باشد. در اینجا همه چیز از شیشه‌های گوناگون درست شده است.
کد خبر: ۲۶۰۸۱
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
مجموعه ظریف و زیبایی که از آثار شیشه‌ای در تم پارک «قلعه شیشه‌ای جیجو» (Jeju Glass Castle) می‌بینید، شما را در حیرت فرو خواهد برد. در برخی قسمت‌ها اجازه دست زدن به آثار را ندارید، زیرا امکان شکستنشان وجود دارد اما قسمت‌هایی تعاملی هم برای بازدیدکنندگان در نظر گرفته شده است. این تم پارک به صورت یک پروژه گروهی متشکل از متخصصان شیشه‌گری طی سالیان زیاد عملی شد.


چرا قلعه شیشه ‌ای جیجو منحصر به فرد است؟

بازدیدکنندگانی که به قلعه شیشه‌ای جیجو می‌روند، با حال و هوای جادویی حاکم بر آن از خود بی‌خود خواهند شد. قلعه شیشه‌ای جیجو یک تم پارک هنر شیشه‌گری است که یک سالن نمایشگاهی، باغ و مدل‌هایی تماماً شیشه‌ای دارد. اینجا شش پارک موضوعی دارد که در آن‌ها بیش از دویست و پنجاه مدل به نمایش گذاشته شده است. این موارد شامل اولین نمونه‌ی هزارتوی تماماً شیشه‌ای، بزرگ‌ترین گوی شیشه‌ای، دریاچه آیینه‌ای، پل شیشه‌ای و بزرگ‌ترین الماس شیشه‌ای در جهان می‌شوند. 

همچنین شاهکارهای شیشه‌گری هنری از هنرمندان بین‌المللی برجسته از کشورهای ایتالیا، جمهوری چک، ژاپن و غیره هم در این پارک به نمایش درآمده‌اند. بازدیدکنندگان قلعه شیشه‌ای جیجو حتی می‌توانند خودشان هم شیشه‌گری را امتحان کنند. در سالن اصلی قلعه شیشه‌ای، می‌توان تزئینات، گوی‌ها و بطری‌های شیشه‌ای ساخت. البته شرکت در این کار هزینه‌ای جداگانه دارد.

قلعه شیشه ای جیجو، اولین تم پارک شیشه ای کره جنوبی/عکس

در این قلعه چه چیزهایی را می‌ توان تجربه کرد؟

قلعه شیشه‌ای جیجو به دو بخش تقسیم شده است: مرکز مدل شیشه‌ای مدرن سرپوشیده و تم پارک فضای آزاد. در داخل مرکز مدل شیشه‌ای مدرن یک ساقه بزرگ لوبیا را خواهید دید که از قصه «جک و لوبیای سحرآمیز» الهام گرفته شده، یک مجسمه «هاروبانگ» (harubang) شیشه‌ای بزرگ و یک اتاق آینه متشکل از ۵۰۰۰ قطعه شیشه پیرکس و آینه نیز در آن قرار دارد. کتاب‌ها و جوانه‌های لوبیای شیشه‌ای و یک اتاق آینه جادویی که تصویر بازدیدکنندگان در آن چندین تکه می‌شود نیز از دیدنی‌های دیگر به شمار می‌روند.

قلعه شیشه ای جیجو، اولین تم پارک شیشه ای کره جنوبی/عکس

در تم پارک فضای باز قلعه شیشه‌ای، ماهی‌هایی ساخته شده از بطری‌های بازیافتی، هزاران آینه محدب با ابعاد مختلف، یک دریاچه آینه‌ای با صخره‌های سفید، هرمی شیشه‌ای با نورپردازی شبانه، یک ست قهوه شناور بزرگ روی دریاچه، باغچه‌های رنگارنگ شیشه‌ای، هزارتوی آینه‌ای، آبشاری شیشه‌ای و پلی جذاب وجود دارند که همگی زیبایی خاصی را به محیط هدیه می‌کنند. هر کدام از این جاذبه‌ها منظره‌ای عالی را برای عکس‌های بازدیدکنندگان فراهم خواهند کرد.

نحوه دسترسی به قلعه شیشه‌ ای جیجو چگونه است؟

قلعه شیشه‌ای جیجو در ضلع غربی جزیره قرار دارد. توصیه جدی می‌کنیم که برای دسترسی به اینجا وسیله نقلیه خودتان را داشته باشید. یک تاکسی از ترمینال اتوبوس برای شما هزینه‌ای معادل 21 دلار را در پی خواهد داشت. می‌توانید به جای این مسیر سوار اتوبوس‌های جاده ساحلی شده و به سمت «هلیم» (Hallim) بروید؛ از آنجا با یک تاکسی به قلعه خواهید رسید. 

سرویس اتوبوس‌های محلی هم وجود دارد، اما مسیری مشخص نداشته و نمی‌توانید روی آن حساب کنید. در یک نقشه گردشگری انگلیسی، قلعه شیشه‌ای در جاده آبی بین «موزه میل استون ترتل» (Male Stone Turtle) و «موزه سولوکا» (Sulloccha) قرار دارد. هزینه ورود به تم پارک برای بزرگسالان ۸.۵ دلار، جوانان ۷.۵ دلار و کودکان ۶.۴۴  دلاراست که برای گروه‌ها حدود ۱ دلار کمتر می‌شود. ساعت کاری تم پارک از ۹ صبح الی ۱۹ بوده و تنها تا ساعت ۱۸ بلیط فروخته می‌شود.

قلعه شیشه ای جیجو، اولین تم پارک شیشه ای کره جنوبی/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار