gardeshban.ir

معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمانشاه گفت: مجموعه تاریخی طاق‌بستان پس از دو ماه به منظور بازدید عموم شروع به فعالیت کرد.
کد خبر: ۲۶۱۲۵
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
علیرضا برشاهی معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی کرمانشاه گفت: پس از شیوع ویروس کرونا در اسفندماه سال ۹۸ مجموعه تاریخی طاق بستان به همراه دیگر مراکز گردشگری کرمانشاه به روی گردشگران بسته شد. مجموعه‌های تاریخی بیستون و معبد آناهیتا نیز پیش از این برای بازدید عموم بازگشایی شده بود.

برشاهی گفت: تاکنون تنها مجوز بازگشایی این سه مکان تاریخی در استان کرمانشاه صادر شده‌است ولی مکان‌های گردشگری دیگر استان بر روی گردشگران باز نیستند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی کرمانشاه گفت: با توجه به فضای باز این سه مجموعه تاریخی و امکان رعایت فاصله گذاری اجتماعی مجوز بازگشایی برای طاق‌بستان، معبد آناهیتا و بیستون صادر شده‌است.

این مجموعه در قرن سوم میلادی ساخته شده است و ارزش هنری و تاریخی زیادی دارد. چند صحنه تاریخی از جمله تاج‌گذاری خسرو پرویز، تاج‌گذاری اردشیر دوم، تاج گذاری شاهپور دوم و سوم و هم‌چنین چند سنگ نوشته (کتیبه) به خط پهلوی کتیبه‌ای و مراسم شکار گراز توسط سوارکاران و نواختن موسیقی با آلات موسیقی چنگ در داخل دو طاق و جوار آن دیده می‌شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار