gardeshban.ir

با شیوع ویروس کرونا خانه‌نشینی دیگر به امری عادی تبدیل شده است. دوست دارید درحالی‌که در خانه‌ هستید سفری به سئول، پایتخت زیبای کره جنوبی داشته باشید؟
کد خبر: ۲۶۱۸۳
تاریخ انتشار : شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
ممنوعیت سفر در دوران شیوع ویروس کرونا نه‌تنها باعث کنسل شدن پروازها شد، بلکه تغییرات زیادی در برنامه‌های افرادی که قصد سفر داشتند به‌وجود آورد.

البته اصلا جای نگرانی نیست؛ زیرا می‌توانید در خانه بمانید و زیبایی‌های سئول را تجربه کنید. در این‌جا به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید از جذابیت‌های این کلان‌شهرِ سرزنده لذت ببرید. لباس راحتیِ خود را بپوشید و آماده‌ی سفر به سئول شوید.

سفری مجازی به سئول، پایتخت زیبای کره جنوبی+عکس

نگاهی مجازی به گذشته

تا زمانی‌که از تاریخ و گذشته‌ی یک کشور آگاه نباشید نمی‌توانید آن‌گونه که باید آن را درک کنید و لذت ببرید. موزه ملی فولکلور کره‌ی جنوبی (National Folk Museum of Korea) بهترین مکان برای یک گردش صبحگاهی است.

این موزه در قصر گیونگ‌بوک‌گونگ (Gyeongbokgung Palace) واقع شده است. در این موزه مجموعه‌ی بزرگی از آثار تاریخی و وسایل قدیمی و باستانی که در زندگی روزمره‌ی مردم کُره استفاده می‌شدند را در خود جای داده است.

 بخش فرهنگ و هنرِ گوگل از طریق گزیده‌ای از تصاویر و نمایشگاه‌های آنلاین آثار، بازدید از این موزه را برای کاربران فراهم می‌کند. نمایشگاه زندگی یک کره‌ای (The Life of a Korean) را از دست ندهید.

این بخش شامل جشن‌ها و مراسم‌های مرسوم در یانگبان (Yangban)، یکی از طبقات اشرافی در سلسله‌ی چوسان (Joseon) است؛ دُل (Dol) یا جشن تولد یک سالگی، هولی (Hollye) یا جشن عروسی و جِسا (Jesa) یا مراسم یادبود، ازجمله این رویدادها هستند.

سفری مجازی به سئول، پایتخت زیبای کره جنوبی+عکس

وحشت در رودخانه هان

پس از اینکه اطلاعات کافی درباره‌ی تاریخ کره‌ی جنوبی کسب کردید، به سمت رودخانه‌ی هان (Han) در جنوب بروید و هوایی تازه کنید. در کنار رودخانه‌ی هان می‌توانید از منظره‌ی شهر سئول لذت ببرید و با زندگی مردم محلی آشنا شوید.

معمولا زوج‌های جوان برای پیک‌نیک به فضای سبزِ کنار رودخانه‌ی هان می‌روند. نوازندگان خیابانی جمعیت را سرگرم می‌کنند و خانواده‌ها تمام عصر خود را به دوچرخه‌سواری، اسکیت و قدم‌زدن سپری می‌کنند. البته تمام این‌ها تازمانی ادامه دارد که هیولاهای آدم‌خوار امنیت شهر را بر هم نزنند.

این دقیقا همان چیزی است که در داستان فیلم سینمایی میزبان (The Host) اتفاق افتاد. این فیلم سینمایی کُره‌ای محصول  سال ۲۰۰۶ این کشور است. فیلم سینمایی میزبان داستان یک مرد و خانواده‌اش را به تصویر می‌کشد که در تلاشند جان دختر خانواده را نجات دهند.

دختر خانواده در چنگال موجوداتی ترسناک که در رودخانه‌ی هان زندگی می‌کنند، اسیر شده‌ است. کارگردان این فیلم بونگ جون هو (Bong Joon Ho)، کارگردان فیلم انگل (Parasite) است که موفق به دریافت جایزه‌ی اسکار شد.

فیلم میزبان شما را به سفری در سئول خواهد برد و دیدنی‌های شگفت‌انگیز این شهر را به شما نشان خواهد داد. به‌علاوه با دیدن این فیلم می‌توانید با فرهنگ و آداب و رسوم کره و زندگی مردم این کشور آشنا شوید.

سفری مجازی به سئول، پایتخت زیبای کره جنوبی+عکس

کیمچی در آشپزخانه

اکنون باید کمی گرسنه شده باشید. در سفر به کُره‌ی جنوبی انتخاب‌های متنوعی پیش روی شما است؛ از بولگوگی (Bulgogi) و بیبیمباپ (Bibimbap) گرفته تا غذاهای دریایی و سوجو، غذاهای کره ای بسیار متنوعی را می‌توانید در این کشور امتحان کنید.

همچنین سر زدن به بازارها و رستوران‌ های سئول بسیار جالب و لذت‌بخش است. اما هیچ غذایی بدون ترشیِ معروف کره‌ای یعنی کیمچی کامل نمی‌شود.

کیمچی معمولا به‌عنوان بانچان (Banchan) یا ساید دیش در کنار غذا سرو می‌شود. کیمچی از نمک زدن به سبزیجات و تخمیر آن‌ها تهیه می‌شود.

در کره‌ی جنوبی بیش از ۱۰۰ نوع کیمچی وجود دارد. معروف‌ترین نوع کیمچی پائِچو (Paechu) نام دارد؛ پائِچو نوعی کیمچیِ تند است که با کاهوی چینی و فلفل قرمز تهیه می‌شود.

برای تهیه‌ی کیمچی می‌توانید از دستورالعمل مانگچی (Maangchi) که به جولیا چایلدِ یوتیوب شهرت دارد، استفاده کنید. البته اگر احساس تنبلی می‌کنید می‌توانید کیمچی آماده خریداری کنید.

کیمچی را می‌توانید به‌عنوان تاپینگ برنج یا اسپرِد (Spread) استفاده کنید. حتی می‌توانید آن را با سیب‌زمینی سرخ‌کرده یا پنیر گریل‌ شده میل کنید.

سفری مجازی به سئول، پایتخت زیبای کره جنوبی+عکس

تجربه زندگی شبانه در سئول

پس از خوردن غذا سری به محله‌ی هونگدائه (Hongdae) می‌زنیم تا شبی پرهیجان را تجربه کنیم. معمولا در این محله گروه‌هایی از جوانان مشغول تماشای اجراها و رقص‌های خواننده‌ها و نوازنده‌های آینده‌ی کره‌ی جنوبی هستند. می‌توانید سری به یوتیوب بزنید و کنسرت‌ها با اجراهایی از خوانندگان و نوازندگان کره‌ای تماشا کنید.

شب خود را با یک کارائوکه به پایان برسانید. می‌توانید اپلیکیشن‌های کارائوکه‌ی کره‌ای را نصب کنید و اتاق خود را به یک نورِبانگ (Noraebang) تبدیل کنید. به این ترتیب سفر خود به سئول را پایان برسانید.

سفری مجازی به سئول، پایتخت زیبای کره جنوبی+عکس

لغات و اصطلاحات ضروری

زمانی‌که به فرودگاه بین‌المللی اینچئون قدم می‌گذارید یا در متروی سئول سرگردان می‌شوید، به‌شدت ضرورت زبان را احساس می‌کنید. نیاز به دانستن چند عبارت کُره‌ای زمانی‌که در خیابان‌های شلوغ اطراف اقامتگاه‌تان در سئول گردش می‌کنید، بیشتر حس می‌شود.

زندگی در سئول به‌سرعت جریان دارد و شما هم باید با این سرعت پیش بروید. به همین دلیل بهتر است سفر خود را با یاد گرفتن چند عبارت کُره‌ای آغاز کنید.

(Balli, Balli) به‌معنای عجله کن، یکی از عباراتی است که زندگی روزمره در کره‌ی جنوبی را به‌خوبی نشان می‌دهد؛ از تکنولوژی و اختراعات پرسرعت مانند روبات‌های راهنما در فرودگاه و اتوبوس‌های خودکار گرفته تا سیستم‌های دِلیوِری سریع و قطارهای سریع‌السیر.

ممکن است در طول سفر خود به سئول از این کلمه استفاده نکنید اما با چند روز زندگی در سئول قطعا آن را احساس خواهید کرد. اگر کمی در کارهای خود تاخیر داشته باشید حتما این کلمه را از یک رهگذر مسن می‌شنوید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار