gardeshban.ir

ریودوژانیرو شهری فوق العاده و پر جنب و جوش است. این شهر هم فرهنگ غنی دارد و هم سرشار از زندگی است.
کد خبر: ۲۶۲۳۲
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
جای تعجب نیست که میلیون ها نفر همه ساله به پایتخت برزیل سفر می کنند تا از راه های جنگلی این شهر گذر کرده، از موککا (نوعی غذای برزیلی) بچشند و به زندگی ساحلی در ریو بپردازند، البته با یک راهنما. 

هر فصل از سال بسیاری از ویژگی های طلایی و درخشان ریو را برجسته می کند؛ شرایط مطلوب پیاده روی در بهار، کارناوال های ناشناخته در تابستان، محصولات تازه در فصل برداشت در پاییز و شفاف ترین منظره ها از ارتفاعات کوهستانی در زمستان. 

این شهر بهترین جاذبه ها در هر فصل از سال دارد؛ بنابراین در حقیقت به علاقه شخصی شما در هنگام سفر بستگی دارد که چه چیزی از سفر خود می خواهید. با ما در مطلب بهترین زمان سفر به ریودوژانیرو همراه شوید تا بدانید که زمان مناسب برای سفر به ریودوژانیرو چه زمانی است.

بهترین زمان سفر به ریودوژانیرو/عکس

بهار

دوره فصلی: سپتامبر - نوامبر

متوسط دما: 26 درجه سانتیگراد

رویدادهای اصلی: ارکیده ها در بهار (سپتامبر)، روز استقلال (7 سپتامبر)، جشنواره فیلم ریو (نوامبر)، فرمول 1 جایزه بزرگ برزیل (نوامبر)

به فکر ترکیب یک سفر شهری به ریو با برخی از زیباترین مسیرهای پیاده روی در جهان هستید؟ یا مایل به بازدید از سواحل نفیس و آرام ریو منهای گرما و شلوغی زیاد؟ پس، بهار برای شما بهترین زمان سفر به ریودوژانیرو هست. دمای پایین تر به این معنی بوده که قیمت اقامت و پرواز به میزان قابل توجهی پایین تر است و تعداد کمتری از مردم از نقاط مهم توریستی بازدید می کنند. کمبود رطوبت در بهار و کاهش باران، شرایط ماجراجویی در جنگل های بارانی شهری ریو را فراهم می کند، به علاوه افزایش احتمال مشاهده حیوانات بومی را. جنگل تیجوکا، جنگل بارانی و شهری ریو را نمی توان از دست داد. بخشی از جذابیت آن به دلیل فراوانی آبشار، ویو، مسیرهای پیاده روی و بناهای تاریخی هست، اما بخش دیگری از آن به دلیل وجود 7900 هکتار از اراضی آن بوده که بخش شمالی شهر را از بخش جنوبی جدا می کنند.

بهترین زمان سفر به ریودوژانیرو/عکس

تابستان

دوره فصلی: دسامبر - فوریه

متوسط دما: 28 تا 40 درجه سانتیگراد

رویدادهای کلیدی: رتیلون (31 دسامبر)، کارناوال (فوریه)

مانند اکثر مکان ها، تابستان زمان مناسب برای سفر به ریودوژانیرو است. هوا در طول روز می تواند به 30 درجه برسد و حتی گاهی از 40 درجه فراتر می رود. از هوا که بگذریم، یکی دیگر از دلایلی که تقریباً 2 میلیون نفر را در ماه های تابستان راهی ریودوژانیرو می کند، شهرت برزیل در رویدادهای عجیب و شگفت انگیز است. اگر قصد دارید در این زمان به برزیل سفر کنید، حتما از قبل محل اسکان خود را رزرو کنید. اگرچه هوا در تابستان بسیار خوب بوده، ولی فصل مرطوب ریو است؛ بنابراین وجود یک چتر یا ضد آب در طول سفر ضروری هست.

بهترین زمان سفر به ریودوژانیرو/عکس

پاییز

دوره فصلی: مارس - می

متوسط دما: 26 درجه سانتیگراد

رویدادهای اصلی: نمایش قایق ریو (آوریل)، جمعه خوب (آوریل)

مشابه بهار، ریو در پاییز روزهای گرم، شب های سرد و رطوبت کمی دارد و در نتیجه، میزان بارندگی نسبت به ماه های تابستان کمتر است. این بدان معنا بوده که گردشگران کمتری به سواحل نقاط توریستی و هتل ها می روند و قیمت ها پایین تر هستند. پاییز همچنین فصل برداشت در برزیل بوده که قهوه و کاکائو وارد بازار می شود. در پاییز از محصولات تازه برزیل مانند سیب، چری مویا (نوعی میوه مخصوص برزیل)، کوکونا، انگور برزیلی و نانی (نوعی نوشیدنی) لذت ببرید.

بهترین زمان سفر به ریودوژانیرو/عکس

زمستان

دوره فصلی: ژوئن- آگوست

متوسط دما: 24 درجه سانتیگراد

رویدادهای اصلی: جشنواره بن فایر (ژوئن) ، آرت دپورتاس آبرتاس (جولای)

اگرچه ممکن است زمستان به دلیل هوای سرد، فصل محبوب گردشگران نباشد، اما برخی می گویند بهترین فصل برای گشت و گذار در ریو است. در زمستان اقیانوس در خروشان ترین حالت خود قرار دارد و باعث ایجاد موج هایی در زیباترین سواحل دنیا می شود. این موج ها سواحل ریو را به بهشت موج سواران تبدیل کرده است. زمستان همچنین فصل خشک ریو نیز محسوب می شود، بنابراین از باران های شدید تابستان دور هستید و می توانید نقاط مرتفع برزیل را کاوش کنید. خشکی هوا باعث ایجاد مه کمتر می شود، بنابراین می توانید تندیس مسیح را از منظره ای شفاف ببینید و لذت ببرید. در زمستان معمولا افراد محلی در داخل و اطراف ریو بیشتر حضور می یابند، بنابراین می توانید در یکی از مهیج ترین شهرهای جهان به تعامل با بومی ها بپردازید و دیدگاه های آنها را بشنوید.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار