gardeshban.ir

گزارش/
با رفع تدریجی محدودیت‌های سفر، برخی از شرکت‌های هواپیمایی مشغول برنامه‌ریزی برای از سر گیری پروازهای بین‌المللی خود در تابستان هستند.
کد خبر: ۲۶۲۴۷
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
پس از شیوع ویروس کرونا که به تعطیلی سفرهای غیرضروری و در نتیجه، کاهش تقاضا از جانب مسافران انجامید، شمار زیادی از شرکت‌های هواپیمایی خدمات خود را به حالت تعلیق درآوردند. با وجود اینکه محدودیت‌ها برای سفر همچنان در بیشتر مناطق به قوت خود باقی هستند، برخی از شرکت‌ها به‌تدریج مشغول از سر گیری فعالیت‌های خود هستند و تصمیم دارند با ظرفیت محدود و با رعایت قوانین جدید درخصوص فاصله‌گذاری اجتماعی و حفظ بهداشت، خدمات‌رسانی خود را از تابستان دوباره آغاز کنند.

شرکت هواپیمایی ترکیه

ترکیش ایرلاینز در حال برنامه‌ریزی برای آغاز مجدد پروازهای خود به ۱۹ کشور است. بر اساس آنچه رویترز گزارش داده است، این کار قرار است از ماه ژوئن و پس از رفع ممنوعیت‌های انجام پروازهای مسافری، در تاریخ ۲۸ مه انجام شود. این شرکت هواپیمایی امیدوار است بتواند تعداد پروازهای خود را تا سپتامبر به ۹۹ کشور برساند.

شرکت هواپیمایی قطر

فوربس اعلام کرده است که در دوران بحران کرونا ویروس، برخی از پروازهای قطر ایرویز به حداقل ۳۰ مقصد همچنان برقرار بوده‌اند. این شرکت هواپیمایی نیز مانند موارد بالا در صدد است که تا آخر ماه ژوئن، سرویس‌های خود را به ۸۰ مقصد از جمله لندن، دوبلین، منچستر و ادینبورگ از سر بگیرد.

پروازشرکت هواپیمایی اتحاد

اتحاد ایرلاینز با همکاری دولت امارات متحده‌ی عربی در صدد از سر گیری پروازهای مسافری عادی از ۱۶ مه است. در وب‌سایت رسمی این شرکت هواپیمایی آمده است:

هدف ما، بازگشت تدریجی به برنامه‌ی کامل پروازها به‌محض ایمن شدن برای این کار است؛ اما در حال حاضر، پروازهای ما در حالت تعلیق باقی خواهند ماند و از ۱۶ مه از سر گرفته خواهند شد.

همچنین، شرکت هواپیمایی اتحاد بر این نکته تاکید کرده است که تا ۳۱ مه همچنان به انجام پروازهایی برای بازگرداندن اماراتی‌ها به این کشور ادامه خواهد داد.

شرکت هواپیمایی اتحاد برخی از سرویس‌های خود را از پایگاه خود در فرودگاه بین‌المللی ابوظبی دوباره آغاز خواهد کرد

شرکت هواپیمایی کره

کرین ایرلاینز امیدوار است بتواند سرویس‌های خود را در ۳۲ مسیر بین‌المللی تا ماه ژوئن از سر بگیرد. این سرویس‌ها شامل پروازهایی به واشنگتن، سیاتل، ونکوور، تورنتو، فرانکفورت، پکن و کوالالامپور است.


شرکت هواپیمایی تاپ پرتغال

تاپ پرتغال (TAP Portugal)، شرکت هواپیمایی حامل پرچم پرتغال، برخی از پروازهای بین‌المللی خود را از ۱۸ مه دوباره آغاز خواهد کرد. این پروازها به مقاصدی از جمله بارسلون، بروکسل، دوبلین، لندن و مادرید انجام خواهد شد. انتظار می‌رود تا آخر تابستان مقصدهای دیگری هم به این فهرست افزوده بشود.

شرکت هواپیمایی آمریکا

آمریکن ایرلاینز سرویس‌های بین قاره‌ای خود را با پرواز از دالاس به مادرید در تاریخ شانزدهم مه آغاز می‌کند و در ماه ژوئن، پروازهای شیکاگو به دوبلین، لندن و آتن را هم به فهرست سرویس‌های خود خواهد افزود. اواخر همان ماه نیز، پروازهای خود از میامی را به شهرهایی از آمریکای جنوبی مانند لیما، کیتو، گوایاکیل، سانتیاگو و سائوپائولو از سر خواهد گرفت.


یونایتد ایرلاینز

شرکت هواپیمایی آمریکایی یونایتد ایرلاینز که شیکاگو را به‌عنوان قطب پروازی خود برگزیده است، در ماه آوریل بیش از ۹۰ درصد از سرویس‌های خود را به حالت تعلیق درآورد و تنها تعداد محدودی از پروازهای خود به کشورهایی در اروپا و جنوب آمریکا را همچنان برقرار نگه داشت. اکنون این شرکت هواپیمایی امیدوار است بتواند پرواز از نیوآرک به پاریس، شانگهای و توکیو و نیز پرواز از سان‌فرانسیسکو به پکن، چانگ‌دو، شانگهای و فرانکفورت را از ژوئن از سر بگیرد. مسیرهای پروازی دیگری نیز در آینده به این فهرست افزوده خواهند شد.

ویز ایر

با وجود محدودیت‌ها برای سفرهای غیرضروری، شرکت هواپیمایی ارزان‌قیمت ویز ایر اعلام کرده است که می‌خواهد مسیرهای جدیدی را در تابستان ۲۰۲۰ راه‌اندازی کند. طبق این خبر که گاردین منتشر کرده بود، این شرکت از ماه ژوئیه پرواز از لندن به جزایر فارو، پرتغال و چهار شهر جدید در یونان را آغاز خواهد کرد.

علاوه بر خبر فوق، ویز ایر برای اولین بار قرار است فعالیت‌هایی را در ابوظبی آغاز کند و می‌خواهد در ماه ژوئن پروازهایی را از این کشور به مقصد بوداپست در مجارستان و بخارست در رومانی انجام بدهد و پس از آن، شهرهای کلوژ-نپوکا در رومانی، کاتوویتسه در لهستان و صوفیه در بلغارستان را در ماه سپتامبر به فهرست مقاصد پروازی خود خواهد افزود. مدیرعامل این شرکت می‌گوید:

با اینکه در شرایط فعلی، قوانین دولتی محدودیت‌هایی را برای سفر اعمال کرده است، اکنون با بهتر شدن وضعیت، ما در حال برنامه‌ریزی برای کاستن از محدودیت‌ها هستیم و مشتریان ما می‌توانند سفر را دوباره آغاز کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار