gardeshban.ir

ترکیه با صدور گواهینامه‌های ویژه در صدد نجات صنعت بحران زده گردشگری در این کشور است که همچون دیگر نقاط جهان به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا و همه‌گیر شدن بیماری کووید ۱۹ روزهای سختی را سپری می‌کند.
کد خبر: ۲۶۲۸۶
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
در طرحی که وزارت فرهنگ و گردشگری ترکیه به این منظور از آن پرده برداشته، از بازگشایی هتل‌ها در ایام تابستان به عنوان اولویت اصلی در راستای احیای صنعت توریسم نام برده شده است.صدور گواهی‌ ویژه بهداشتی که برخورداری از آن مستلزم اجرای تدابیر احتیاطی دقیق و مدون جهت پیشیگری از انتشار ویروس کرونا است،‌ اساس این طرح را تشکیل می‌دهد.

این مجوزها در واقع راه‌کاری ویژه در شرایط بحرانی کنونی است که به واسطه آن زمینه ادامه فعالیت برای هتل‌ها و مراکز اقامتی و نیز رستوران‌ها، خدمات حمل و نقل و دیگر خدمات گردشگری را فراهم می‌کند.بر اساس پروتکلی که برای هتل‌ها و مراکز اقامتی تعیین شده حضور یک فرد ذی‌صلاح برای نظارت بر اجرای تدابیر بهداشتی الزامی است. 

آموزش پرسنل شاغل برای رعایت مقررات و پروتکل‌های ویژه،‌ به اجرا گذاشتن مقررات فاصله گذاری اجتماعی و نصب علائم ویژه در این خصوص در بخش‌هایی از مراکز اقامتی که محل تردد و اجتماع مسافران است،‌ کنترل و ثبت درجه حرارت کارکنان هنگام ورود و خروج و الزام داشتن گواهی بهداشتی برای آنها، محدود شدن زمان استفاده از امکاناتی نظیر سونا و سالن‌های بدن سازی به منظور انجام عملیات ضد عفونی و اطلاع رسانی مستمر نسبت به کنترل‌های بهداشتی صورت گرفته از دیگر بخش‌های این پروتکل عنوان شده است.

مهمت نوری ارسوی، وزیر فرهنگ و گردشگری ترکیه با اعلام کلیات طرح یاد شده که به منظور احیای صنعت گردشگری در کشورش تدارک دیده شده می گوید که صدور گواهی‌های ویژه ضمن تضمین آسودگی خاطر مسافران، تعطیلاتی ایمن و بهداشتی را برای آنها در ترکیه رقم خواهد زد.

مقامات دولتی در آنکارا که اینک با سپری شدن دوره اوج شیوع بیماری کووید ۱۹ در اواسط ماه آوریل و کاهش نرخ روزانه ابتلا به ویروس کرونا با شرایط بهتری از حیث مقابله با بحران سلامت جاری روبرو هستند، رفع تدریجی محدودیت‌ها را تنها راه چاره برای نجات اقتصاد متزلزل ترکیه می‌دانند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه که ارزش واحد ملی پول کشورش طی مدت جاری به شدت با افت همراه بوده در این راستا خواهان اجرای تدابیری فوری است تا چرخ اقتصاد هر چه سریعتر به جریان بیفتد.

دولت ترکیه به همین منظور اعلام کرده است که از دوشنبه یازدهم ماه مه مراکز خرید و آرایشگاه‌ها در این کشور بازگشایی می‌شوند و سالمندان و کودکان نیز پس از هفته‌ها می‌توانند از منازل خارج شوند.

به نظر می‌آید با اجرای طرح ویژه احیای صنعت توریسم که قرار است با صدور گواهینامه‌های بهداشتی برای مراکز ارائه دهنده خدمات گردشگری رقم بخورد، تکلیف ممنوعیت سفرهای داخلی و بین ‌المللی در این کشور نیز به زودی روشن شود.

در این طرح برنامه‌ای برای قرنطینه چهارده روزه مسافران خارجی در نظر گرفته نشده و مسافران از بدو ورود به فرودگاه‌ها ترکیه تحت نظارت‌ها و مراقبت های بهداشتی قرار خواهند گرفت.

این طرح که برخی از آن به عنوان نسخه‌ای شفابخش برای صنعت گردشگری ۳۴.۵ میلیارد دلاری ترکیه در شرایط کنونی نام می‌برند منتقدانی نیز دارد.

منتقدان طرح یاد شده، اجرای آن را با توجه به نگرانی‌های موجود در سطح جهان نسبت به خطرات بالقوه بیماری کووید ۱۹ عملی نمی‌دانند. برخی نیز نگرانند که رفع محدودیت‌ها و اجرای طرح‌های اینچنینی که برای نجات اقتصاد ترکیه تدارک دیده شده، زمینه اوج‌گیری مجدد شیوع ویروس کرونا را در این کشور فراهم کند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار