gardeshban.ir

فرودگاه بین‌المللی پیرسون تورنتو، دومین فرودگاه پر رفت و آمد در آمریکای شمالی و بزرگ‌ترین فرودگاه در کانادا به حساب می‌آید. برای اطلاعات بیشتر درمورد ترمینال‌های این فرودگاه و نحوه‌ی دسترسی به مرکز شهر با ما همراه باشید.
کد خبر: ۲۶۲۹۱
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 22
گردشبان (gardeshban.ir) :
«فرودگاه بین‌المللی پیرسون تورنتو» (Toronto Pearson International Airport)، بزرگ‌ترین و شلوغ‌ترین فرودگاه در کشور کانادا به شمار می‌رود و به شهر تورنتو و «انتاریو» خدمت‌رسانی می‌کند. این فرودگاه تقریباً در 23 کیلومتری شمال غربی شهر تورنتو واقع شده و از لحاظ جابه‌جایی مسافران بین‌المللی، عنوان دومین فرودگاه پررفت و آمد در آمریکای شمالی را نیز به خود اختصاص داده است. 

این فرودگاه با نام «فرودگاه بین‌المللی لستر بی. پیرسون» هم شناخته می‌شود که آن را به افتخار برنده‌ی جایزه‎ی صلح نوبل و چهاردهمین نخست وزیر کانادا، یعنی «لستر بولز پیرسون» (Lester Bowles Pearson) نام‌گذاری کرده‌اند. همچنین خطوط هوایی «ایر کانادا»، «وست جت» (WestJet) و ایرلاین باری «فدکس اکسپرس» (FedEx Express) بیشتر در این فرودگاه فعالیت دارند.

فرودگاه بین‌المللی پیرسون تورنتو؛ بزرگترین فرودگاه کانادا+عکس

تاریخچه

دولت کانادا موافقت خود را در سال 1937 برای تأسیس ساختمان 2 فرودگاه در شهر تورنتو اعلام کرد. یکی از آن‌ها «فرودگاه شهری بیلی بیشاپ تورنتو» (Billy Bishop Toronto City Airport) بود و دومین فرودگاه در نزدیکی شهر «مالتون» (Malton) بنا شد و به همین دلیل، ابتدا آن را با نام «فرودگاه مالتون» می‌شناختند که شهر تورنتو آن را در سال 1958 به ترابری کانادا فروخت و بعد، اسم فرودگاه را به افتخار لستر بی. پیرسون تغییر دادند. این فرودگاه، 5 باند دارد که امکانات لازم برای پرواز ایرباس A380 را دارا می‌باشند. همچنین علاوه بر پروازهای بین‌المللی، پروازهای داخلی به سمت تمام ایالت‌های کانادا نیز در فرودگاه پیرسون انجام می‌گیرد.

فرودگاه بین‌المللی پیرسون تورنتو؛ بزرگترین فرودگاه کانادا+عکس

ترمینال ها

فرودگاه بین‌المللی پیرسون تورنتو به طور کلی 3 ترمینال دارد؛ اما از ترمینال «اینفیلد» (Infield Terminal) آن درحال حاضر استفاده نمی‌شود. 

ترمینال 1، بزرگ‌ترین ترمینال این فرودگاه به حساب می‌آید و ایر کانادا و «ایرلاین امارات» در این بخش فعالیت می‌کنند. 

این ترمینال، سریع‌ترین سیستم پیاده‌بر در جهان را دارا می‌باشد و به پارکینگ 8 طبقه‌ی فرودگاه پیرسون نیز متصل است. 

ترمینال 3، به هتل «شرایتون» (Sheraton Hotel) و پارکینگ 5 طبقه‌ی این ناحیه راه دارد. «هواپیمایی اتحاد»، «اسکای تیم» (SkyTeam) و «وان ورلد» (Oneworld) بیشتر در این ترمینال متمرکز هستند. در زمان گسترش ترمینال 1، ترمینال اینفیلد را موقتاً در سال 2002 تأسیس کردند تا پروازهای آن را برعهده بگیرد و درحال حاضر فعالیتی ندارد. اما در فصل‌های به خصوص و در صورت نیاز، ممکن است در آینده دوباره آن را به کار بیندازند. در سال 2015، این ترمینال را گسترش دادند و موقتاً از آن برای اسکان دادن مهاجران سوری استفاده شد. همچنین یک ترمینال VIP نیز در این فرودگاه قرار دارد که پروازهای خصوصی را مدیریت می‌کند.

فرودگاه بین‌المللی پیرسون تورنتو؛ بزرگترین فرودگاه کانادا+عکس

دسترسی به مرکز شهر

قطارهای بدون سرنشین این فرودگاه، شما را 24 ساعته به صورت رایگان بین ترمینال 1 و 3 جابه‌جا می‌کنند. همچنین از طریق ایستگاه قطار فرودگاه در ترمینال 1، می‌توانید خودتان را به مرکز شهر تورنتو برسانید. 

این قطارها هر روز و هر 15 دقیقه از ساعت 5:27 صبح تا 12:57 نیمه شب حرکت دارند و در عرض 25 دقیقه در ایستگاه مقصد توقف می‌کنند. 

علاوه بر آن، برای رسیدن به فرودگاه پیرسون می‌توانید سوار تاکسی‌های دارای مجوز شهر تورنتو شوید؛ اما برای رفتن از این فرودگاه به سایر قسمت‌های شهر، قانوناً فقط تاکسی‌های دارای مجوز این فرودگاه اجازه دارند مسافران را سوار کنند. 

اتوبوس‌های شرکت تعاونی «گری هوند کانادا» (Greyhound Canada) هم از ترمینال 1 به سمت مناطق جنوبی انتاریو همچون «پیتربورو» (Peterborough)، «همیلتون» (Hamilton) و شهر «نیاگارا فالز» (Niagara Falls) حرکت دارند. علاوه بر این شرکت، اتوبوس‌های درون شهری و برون شهری دیگری نیز در این فرودگاه فعال و آماده‌ی خدمت‌رسانی به مسافران هستند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار