gardeshban.ir

«دریاچه لوسرن» (Lake Lucerne) را شاید بتوان زیباترین دریاچه‌ در سوئیس دانست که با کوه‌های محبوب تورهای گردشگری احاطه شده و بیشترین تنوع در چشم‌ اندازهای طبیعی کشور را دارد.
کد خبر: ۲۶۳۱۳
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
این منطقه بازمانده‌ای از یک فلات بوده که هنوز تحت تأثیر آب و هوای معتدل دریاچه است. اگر می‌خواهید یک گشت دریایی در مسافرت خود به اروپا داشته باشید، دریاچه‌ی لوسرن را انتخاب کنید. تور کروز همراه با پنج کشتی بخار و پانزده کشتی «سالون موتور» (Salon Motor) از برجسته‌ترین جاذبه‌های این منطقه به شمار می‌آید. 

گشت با کشتی بخار بر دریاچه‌ی پر پیچ و خم لوسرن در یک روز آفتابی تابستانی، بدون شک تجربه‌ای شگفت‌انگیز خواهد بود. اما سفری در یک شامگاه تابستانی معتدل یا کمی پیش از کریسمس، به سوی چراغ‌های روشن شهر لوسرن نیز فراموش نشدنی است.

دریاچه لوسرن که دریاچه‌ی «چهار کانتون» هم نامیده می‌شود، دریاچه‌ی اصلی مرکز سوئیس بوده که در میان چهار کانتون یا ایالت لوسرن، «نیدوالدن» (Nidwalden)، «اوری» (Uri) و «شویتز» (Schwyz) قرار دارد. 

این دریاچه را به نام شهر لوسرن که در انتهای غربی آن قرار گرفته، نامگذاری کرده‌اند که به زیبایی در بین کوه‌های شیب‌دار آهکی واقع شده است. شناخته شده‌ترین این کوه‌‌ها «ریگی» (Rigi) از شمال و «پیلاتوس» (Pilatus) از غرب هستند. مساحت آن ۱۱۴ کیلومتر مربع، طول آن ۳۹ کیلومتر، با بیشترین عرض ۳ کیلومتر و بیشترین عمق ۲۱۴ متر است و دماغه‌های عظیمش شکلی غیرعادی به آن بخشیده‌اند. 

همین موضوع باعث شده با تغییر مسیر از هر سو، منظره‌ی جدیدی را مشاهده کنید. قایق‌های کروز درحالی که در دهکده‌‌های کنار دریاچه، مسافران را سوار و پیاده می‌کنند، از این مسیرهای زیگزاگ می‌گذرند تا مسافران چشم‌انداز‌های متنوع را ببینند.

دریاچه لوسرن؛زیباترین دریاچه‌ سوئیس+عکس

دریاچه لوسرن چهار آبگیر دارد که شرقی‌ترین آن «اوری» است. یکی از پیوندهای تاریخی دریاچه لوسرن به این منطقه برمی‌گردد. ساحل شرقی دریاچه اوری مکانی بوده که قهرمان افسانه‌ای سوئیس، «ویلیام تل» (William Tell) از قایقی که «گسلر» (Gessler) با آن او را به زندان می‌برد، بیرون جهید و فرار کرد. 

چمنزار «روتلی» (Rütli) در ساحل غربی نیز به عنوان مکان دیدار پایه‌گذاران کنفدراسیون شناخته می‌شود که در آن‌جا سوگند یاد کردند. پیمان ابدی ۱۳۱۵ در «برونن» (Brunnen) منعقد شد و «هالو وی» (Hollow Way) محل وقوع قتل گسلر به دست ویلیام تل است.

دریاچه لوسرن؛زیباترین دریاچه‌ سوئیس+عکس

در دوران مه‌آلود پاییز که فضای دریاچه حالتی روحانی به خود میگیرد، سفر در فضای گرم و صمیمی کشتیِ سالون موتور دلچسب خواهد بود و منظره‌ی زمستانی پوشیده از برف آرامش محض را ایجاد می‌کند. 

فصل دریانوردی در اصل از ماه ژوئن تا اواخر سپتامبر است و زمان‌بندی‌های محدودی هم در ماه‌های آوریل تا اواخر مه و در اکتبر وجود دارد. برخی از قایق‌ها در تمام سال گشت دریایی ارائه می‌دهند که تمام برنامه‌های موجود را می‌توانید از طریق وبسایت‌های مربوطه بررسی کنید. 

در بعضی از سفرها رویداد‌های ویژه‌ی موسیقی و آشپزی هم برگزار می‌شود که در کنار آن‌ها تنوع بی‌نظیر خوردنی‌ها لذت این سفر آبی را دو چندان می‌کنند. اگر می‌خواهید گشت و گذارتان در اطراف دریاچه را تکمیل کنید علاوه بر قایق‌سواری، «سوئیس پث» (Swiss Path) را برای یک پیاده‌روی ویژه با تم تاریخ سوئیس امتحان کنید. در سواحل دریاچه چندین مسیر دوچرخه‌سواری و اسکیت به همراه محیط‌های استراحت و آبتنی وجود دارد.  

دریاچه لوسرن؛زیباترین دریاچه‌ سوئیس+عکس

برای رفتن به گشت دریایی، در شهر لوسرن از ایستگاه قطار خارج شوید، به سمت راست بچرخید، در نقطه‌ای که رود «روییس» (Reuss) به دریاچه می‌رسد، قایق‌ها را در اسکله خواهید دید. کرایه‌ی کشتی‌ بخار به مسافت و کلاس بلیت بستگی دارد. 

بلیت فرست کلاس پنجاه درصد گران‌تر از سکند کلاس بوده و استراحتگاه آن در فصل‌های شلوغ، خلوت‌تر و آرام‌تر است. البته می‌توانید با استفاده از خط راه آهن در کرایه‌ی خود صرفه‌جویی کنید. «سوئیس تراول پس» (Swiss Travel Pass) برنامه‌ها و جداول زمانی مختلفی را برای سفر از طریق راه آهن، کشتی بخار و دیگر روش‌های حمل و نقل در سوئیس ارائه می‌دهد. همچنین «تل پس» (Tell-Pass) حمل و نقل منطقه‌ای است که سفر بدون محدودیت برای دو، سه، چهار، پنج یا ده روز در ناحیه‌ی دریاچه لوسرن را عرضه می‌کند.

دریاچه لوسرن؛زیباترین دریاچه‌ سوئیس+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار