gardeshban.ir

معمولا به هنگام چیدن سفر یکی از دغدغه‏‎ها حیوانات خانگی هستند. ممکن است سگ، گربه، پرنده خانگی در طول سفر طولانی به تنهایی در منزل دوام نیاورند. ممکن است با کمبود آب، غذا و هوای مطلوب مواجه شوند. از طرفی تنها گذاشتن حیواناتی همچون سگ و گربه به مدت طولانی در منزل کار خطرناک است.
کد خبر: ۲۶۳۱۶
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
این حیوانات ممکن است به منزل آسیب بزنند. از دلایل دیگر میتوان به وابستگی صاحبان حیوانات خانگی نام برد. در نتیجه صاحبان حیوانات خانگی همیشه به هنگام سفر به فکر بردن حیوان خانگی به همراه خود هستند.

درصورتیکه برای سفر از ماشین شخصی خود استفاده میکنید هیچ مشکلی برای حمل و نقل این حیوانات دوست داشتنی نخواهید داشت و میتوانید حیوان خود را در جای مناسب در کنار خود در ماشین بگذارید. اما در صورتیکه قصد خرید بلیط هواپیما دارید در این مقاله با ما همراه باشید تا از قوانین حمل حیوانات به وسیله هواپیما آگاه شوید.

حمل حیوان خانگی با خرید بلیط هواپیما خارجی یا داخلی

شرکت‎های هواپیمایی برای انتقال حیوان خانگی مشکلی ندارند و برای حمل و نقل این حیوانات از شهری به شهری دیگر و یا از کشوری به کشوری دیگر قوانینی را در نظر گرفته اند که شما با رعایت آن قوانین به راحتی میتوانید حیوان خانگی خود را منتقل کنید.

 انتقال حیوان خانگی شامل هزینه مجزا میباشد در نتیجه اگر شما خواهان سفری ارزان و خرید بلیط ارزان هواپیما هستید به شما پیشنهاد میشود که از بردن حیوان خانگی خود خودداری کنید.

در مواقعی که خواهان خرید بلیط ارزان هواپیما هستید میتوانید حیوان خانگی خود را نزد اقوام بگذارید.

افرادی هم هستند که این توان مالی را دارند در نتیجه این افراد باید به هنگام خرید بلیط خارجی یا داخلی فرست کلاس، بلیط هواپیما بیزینس کلاس و خرید بلیط ارزان هواپیما اکونومی درخواست خود را برای حمل حیوان ثبت نمایند. در این صورت درخواست حمل حیوان داخلی برای شما ثبت میشود. در نتیجه هواپیما تاییدی برای حمل حیوان خانگی شما صادر میکند.

لازم به ذکر است که پس از ثبت درخواست حیوان خانگی به همراه شما به داخل کابین نمی‎آید بلکه در جای مخصوص نگهداری میشود و در مقصد به شما تحویل داده میشود.

هر شرکت هواپیمایی قوانین خاص خود را برای حیوانات دارد. پس حتما پیش یا پس از خرید بلیط خارجی یا داخلی فرست کلاس، بلیط هواپیما بیزینس کلاس و بلیط ارزان هواپیما اکونومی از این قوانین مطلع شوید تا در فرودگاه دچار مشکل نشوید.

چه حیواناتی را میتوان با هواپیما حمل کرد

علاوه بر حیوانات اهلی و خانگی حیوانات وحشی را هم میتوان از طریق هواپیما حمل کرد. حتی لازم نیست صاحب حیوان در این پرواز باشد و بلیط خارجی یا داخلی تهیه کند. بلکه تنها کافیست هزینه انتقال حیوان خود را بپردازد. حیوان پس از رسیدن به مقصد به فردی که نام آن در بارنامه ثبت شده است تحویل داده میشود.

مدارک مورد نیاز برای حمل حیوان با هواپیما

همانند مسافران که برای خرید بلیط خارجی و داخلی باید مدارکی ارائه دهند، حیوانات نیز باید مدارک خاص خود را برای سفر هوایی به فرودگاه مبدا تحویل دهند از این مدارک میتوان به شناسنامه یا گذرنامه، اصل برگه هزینه حمل حیوان، تکمیل فرم مخصوص، اصل گواهی معتبر بهداشتی بین‌المللی و تائید کتبی قرنطینه دامپزشکی فرودگاه نام برد. البته گواهی بهداشتی بین المللی تنها برای پروازهای خارج از کشور مورد نیاز است.

هزینه حمل حیوانات با هواپیما

از آنجایی که حمل حیوان خانگی به عنوان اضافه بار به حساب می‎آید، هزینه حمل حیوان متناسب با مجموع وزن حیوان به همراه قفسش محاسبه میشود. در صورتیکه حیوان شما پرنده است، هزینه آن چهار برابر مجموع وزن پرنده و قفس است.

 در صورتیکه حیوان شما اهلی است هزینه حمل آن دو برابر مجموع وزن حیوان اهلی و قفس است. لازم به ذکر است که هزینه کارگزاری به صورت مجزا محاسبه میشود و در نهایت با مبلغ کل جمع بسته میشود.

همه چیز درباره‌ی بلیط هواپیما

خرید بلیط خارجی یا ایرانی چه در سفرهای تفریحی و چه در سفرهای کاری مهمترین بخش سفر محسوب می‌شود که داشتن اطلاعات لازم درباره ی آن لازم و ضروری است، مخصوصا برای کسانی که زیاد سفر می‌کنند و یا به دنبال بلیط ارزان هواپیما هستند. در این مبحث همه چیز را درباره‌ی سفر هوایی و بلیط هواپیما در اختیار شما قرار می‌دهیم.

بلیط هواپیما

در ابتدا به توضیحی درباره‌ی اصطلاحات بلیط سیستمی و بلیط چارتر می‌پردازیم و اینکه این دو بلیط چه تفاوت‌هایی با هم دارند.

بلیط سیستمی هواپیما: قیمت این نوع بلیط ثابت بوده و به سه دسته تقسیم می‌شود.

بزرگتر از ۱۲ سال ـ بزرگسال

۲ تا ۱۲ سال ـ کودک

کوچکتر از ۲ سال ـ نوزاد

طبق این تقسیم بندی، دسته‌ی کودکان شامل ۵۰ درصد تخفیف می‌شود.

بلیط چارتر هواپیما: قیمت بلیط چارتر ثابت نبوده و نرخ آن در زمان‌های کم سفر کاهش پیدا می‌کند. در بلیط چارتر،آژانس‌های هواپیمایی پیش از پرواز، صندلی‌ها را رزرو می‌کنند و به همین دلیل شرکت‌های هواپیمایی، تخفیفاتی بر روی این بلیط‌ها به آژانس‌های چارترکننده می‌دهد که در ازای آن آژانس چارترکننده موظف به تکمیل ظرفیت است. برای تهیه بلیط ارزان هواپیما از این روش میتوان استفاده کرد.

قیمت بلیط هواپیما

علاوه بر سیستمی یا چارتری بودن بلیط، عوامل دیگری هم در قیمت بلیط خارجی و یا داخلی هواپیما موثر هستند که با در نظر گرفتن این موارد می‌توان بلیط ارزان هواپیما تهیه کرد، این عوامل عبارتند از:

انواع کلاس‌های پروازی: فرست کلاس، کلاس تجاری و کلاس اقتصادی  

زمان خرید بلیط هواپیما: رزرو بلیط قبل از سفر

بلیط دقیقه نود: تور لحظه آخری

خرید بلیط از ایرلاین‌های لوکاست: کاهش قیمت بلیط هواپیما با کم کردن هزینه‌های پذیرایی و…

با توجه به شرایط تخفیف، گرفتن تخفیف بلیط هواپیما: خانواده‌های شهدا، اسرا و مفقودان ـ معلولان ـ کارکنان سازمان هواپیمایی کشورـ نمایندگان مجلس شورای اسلامی می‌توانند با ارائه مدارک لازم، از تخفیف ۵۰ درصدی در پروازهای داخلی بهره‌مند شوند.

همچنین تحت تاثیر آزادسازی نرخ بلیط هواپیما، قیمت بلیط‌ها بسیار افزایش پیدا کرده که اعتراضات فراوانی را نیز به همراه داشته است، اما مسئولین معتقدند که این‌کار در میان شرکت‌های هواپیمایی رقابت ایجاد کرده و از این طریق مشتریان می‌توانند خدمات بهتری را دریافت ‌کنند.

 در این طرح شرکت‌های هواپیمایی با در نظر گرفتن امکانات و خدماتی که در اختیار مسافران قرار می‌دهند و داشتن استانداردهای جهانی بلیط‌های هواپیما را قیمت‌گذاری می‌کنند.

خرید بلیط هواپیما

بلیط هواپیما را از دو روش می‌توان تهیه کرد. خرید بلیط  بصورت آنلاین و خرید بلیط هواپیما بصورت حضوری یا تلفنی

 با مراجعه به سایت‌های معتبر هواپیمایی، امکان خرید بلیط سفرهای داخلی به صورت آنلاین وجود دارد. بلیط خارجی را هم می‌توان با تماس یا مراجعه به آژانس‌های هواپیمایی تهیه کرد.

میزان بار در سفر هوایی

با توجه به مقصد سفر، میزان بار به دو صورت وزنی و تعدادی پذیرش می‌شود. در بلیط، میزان دقیق بار مجاز ذکر می‌شود که در پروازهای داخلی مقدار مجاز آن ۲۰ کیلوگرم است. در آمریکا و کانادا بر خلاف سایر مسیرها که بار به صورت وزنی محاسبه می‌شوند، چمدان به روش بسته‌ای محاسبه شده که تعداد چمدان مجاز برای حمل، با توجه به رده‌های مختلف پروازی متفاوت است.

در صورت گم شدن چمدان، می‌توان به امور جامه‌ دان شرکت هواپیمایی پرواز، مراجعه کرده و با پر کردن برگه‌ی مخصوص اطلاعات و مشخصات اثاثیه تحویل نشده به مسافر، با دریافت شماره‌ی پیگیری برای پیدا کردن وسیله مورد نظر اقدام کرد.

شرایط پس دادن بلیط هواپیما

بلیط‌های چارتر قابل استرداد نیستند اما بلیط‌های سیستمی با توجه به زمانی که به پرواز مانده، مبلغی را کسر کرده و مابقی آن را به مسافر برمی‌گرداند. همچنین با پرداخت هزینه‌ای اضافه، می‌توان زمان بلیط را تغییر داد.

محاسبه‌ی مبلغی که برای لغو و یا تغییر زمان پرواز کسر می‌شود طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشور صورت می‌گیرد.

تا ساعت ۱۲ ظهر سه روز قبل از پرواز ۵ درصد

تا ساعت ۱۲ ظهر روز قبل از پرواز ۱۰ درصد

تا ۳۰ دقیقه قبل از پرواز ۳۰ درصد

از ۳۰ دقیقه قبل از پرواز تا بعد از پرواز ۵۰ درصد

با در نظر گرفتن این موارد می‌توانید بهترین گزینه را برای بلیط ارزان هواپیما، بلیط خارجی و یا داخلی، در سفرهای هوایی خود انتخاب کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار