gardeshban.ir

کوبه شهری مدرن است که تجارب تازه‌ای را پیش روی گردشگران قرار می‌دهد اما برای دستیابی به اصالت واقعی این شهر باید از جاذبه‌های پنهان کوبه نیز دیدن کرد.
کد خبر: ۲۶۳۲۱
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 23
گردشبان (gardeshban.ir) :
کوبه اولین شهر بندری ژاپن به شمار می‌رود که مهاجران گوناگونی در آن زندگی می‌کنند. هرچند ریشه‌های اصیل فرهنگ ژاپنی در این شهر به‌خوبی حفظ شده اما فرهنگ متنوع مهاجران، سرزندگی خاصی به آن بخشیده است که به‌ندرت در سایر نقاط این سرزمین به چشم می‌خورد.

این جمعیت گوناگون، شهری شاد و پر جنب‌وجوش را به وجود آورده‌اند که جاذبه‌های پنهان بی‌شماری را در دل خود نهفته دارد. ‌شهر کوبه در میان کوهستان‌ها و دریاها قرار گرفته و مرکز آن مملو از بارها، رستوران‌ها و ماجراجویی‌های فراوانی است که با تجربه‌ی هر یک از آن‌ها، به جنبه‌های جالبی از فرهنگ ژاپن دست پیدا خواهید کرد.

جاذبه های پنهان کوبه؛شهر مدرن ژاپن/عکس

سوما

ساحل سفید و شنی سوما (Suma) در یکی از بخش‌های نه‌گانه‌ی شهر کوبه گسترده شده است. اگر‌چه این ساحل در فصل غیر گردشگری آن‌چنان چنگی به دل نمی‌زند، اما عواملی آن را به مکانی بی‌همتا بدل ساخته‌اند. یکی از آن‌ها، مجموعه معبد عظیم سومادرا (Sumadera) به سبک معابد نپالی با باغی سرسبز است. در نزدیکی این معبد می‌توانید، سوار تله‌کابین شوید و به قله‌ی کوهی دست پیدا کنید که چشم‌اندازی زیبا از پل آکاشی، طولانی‌ترین پل معلق جهان، را به نمایش می‌گذارد.

عامل دیگر، همانی است که گردشگران را در طول تابستان، هم‌زمان با برپایی جشن‌های بزرگ ساحلی، به منطقه‌ی کانزای (Kansai) می‌کشاند. بارها، رستوران‌ها و کلوپ‌های فراوانی در ساحل سوما سر بر می‌آورند. با برپایی جشن، فروش بستنی و هات‌داگ‌های وسوسه‌انگیز و همچنین مردمی که در حال گرفتن حمام آفتاب هستند، سوما به فضایی شاد و پر جنب‌وجوش تبدیل می‌شود. برای شرکت در جشن‌ها و مهمانی‌های ساحلی سوما، بهترین زمان، بین اول ماه جولای و انتهای آگوست است.

جاذبه های پنهان کوبه؛شهر مدرن ژاپن/عکس

 کوه مایا

چشم‌انداز کوه مایا (Maya) در هنگام شب، یکی از مکان‌های دیدنی است که نباید از دست بدهید. این منظره‌ی بدیع و خیال‌انگیز به همان ‌اندازه‌ی ناشناخته بودنش، زیبا است. چشم‌انداز کوه مایا به‌عنوان بهترین منظره‌ی شب، جایزه‌ی کول ژپن (cool Japan) را از آن خود کرده است. در اینجا می‌توانید هم‌زمان اوزاکا را در سمت چپ و سرتاسر شهر کوبه را در سمت راست نظاره کنید. هنگامی‌که چراغ‌های شهر با فرارسیدن شب روشن می‌شوند، منظره‌ای رویایی و مکانی دنج و رمانتیک برای زوج‌های عاشق پدید می‌آید.

برای رسیدن به بلندای قله‌ی کوه، می توانید از مسیری طنابی استفاده کنید یا سوار تله‌کابین شوید. قبل از حرکت، زمان تعطیلی خط تله‌کابین را چک کنید تا مطمئن شوید که در هنگام بازگشت، راه خود را پیدا خواهید کرد. اگر از کوه‌پیمایی لذت می‌برید، در ساعات روز به تماشای این چشم‌انداز بپردازید. بهتر است، برای این کار مسیر خود را از باغ‌های گیاهی نانوبیکی (Nunobiki) آغاز کنید و بعد از طی مسیری دوساعته به قله مایا صعود خواهید کرد. هر چند مسیر مایا ناهموار است و با اندکی کوهنوردی همراه می‌شود اما در انتها، ارزش دیدن یک ‌چشم‌انداز رویایی را خواهد داشت.

جاذبه های پنهان کوبه؛شهر مدرن ژاپن/عکس


محله‌ کیتانو و باغ وحش

کیتانو (Kitano) به‌نوبه‌ی خود محله‌ای تماشایی و خوش‌منظره محسوب می‌شود. در این محله عمارت‌های زیبایی قرار دارد که پیش از آن، به تاجران خارجی تعلق داشته‌اند. کاوش در این عمارتهای زیبا و مجلل خالی از لطف نخواهد بود.

یکی دیگر از سرگرمی‌های جالب‌توجه در کوبه، بازدید از باغ‌وحش قلمرو حیوانات یا انیمال کینگدام (Animal Kingdom) است. این باغ‌وحش در جزیره‌ی پورت آیلند (Port Island) بافاصله‌ی ۱۵ تا ۲۰ دقیقه از جنوب شهر کوبه و در اطراف یک گلخانه قرار دارد. در قلمرو حیوانات از انواع حیوانات سالم و شادی نظیر کاپی بارا ،یکی از بزرگ‌ترین جوندگان دنیا، تنبل سه‌پنجه، شتر آلپاکا و بسیاری جانوران و پرندگان زیبای جنگلی دیگر دیدن کنید. همچنین می توانید به حیوان موردعلاقه‌ی خود غذا بدهید و آن‌ها را نوازش کنید.

جاذبه های پنهان کوبه؛شهر مدرن ژاپن/عکس

شینکاچی

شینکایچی (Shinkaichi)، یکی از نواحی سرگرم‌کننده‌ی مرکز شهر است که در میان محلی‌ها، محبوبیت زیادی دارد. اگر به دنبال محله‌ای اصیل با نوشیدنی و غذاهای محلی، سینما، رستوران‌های سنتی ایزاکایا، بارهای کارائوکه و رستوران‌هایی هستید که غذاهای خوشمزه‌ی رامن (ramen) و گیوزا (gyoza) سرو می‌کنند، سری به شینکایچی بزنید.

در میان بارها و رستوران‌های این محله، زندگی اصیل مردم کوبه را لمس خواهید کرد که باوجود فروشگاه‌ها و کلوپ‌های موسیقی، آمیزه‌ای از فرهنگ‌های متفاوت ژاپن را به نمایش می‌گذارند. این منطقه در هنگام شب نسبتاً ناامن است اما بارهای زیادی در آن یافت می‌شوند که معمولاً گردشگران خارجی کمتر از آن دیدن می‌کنند. اگر به این بخش شهر سفر کردید حتماً سری به کلوپ‌های موسیقی بلوز و جاز بزنید. هرساله، در این کلوپ‌ها فستیوال محبوب جاز برگزار می‌شود.


سن پلازا

سن پلازا (San Plaza) بهشت پنهان خرید در شهر کوبه است. این مرکز خرید با انبوهی از فروشگاه‌ها و رستوران‌های خود در زیر منطقه‌ی سانومیا (Sannomiya) قرار دارد. این مجموعه، بیش از ۵۰۰ فضا را در چندطبقه در بر گرفته است. در طبقات دوم و سوم این مرکز، انواع و اقسام فروشگاه‌های کتاب مصور، آلات موسیقی و کافه‌ای با تم شخصیت‌های کارتونی را‌ پیدا خواهید کرد اما جادوی واقعی در طبقه‌ی زیرزمین آن قرار گرفته است.

مرکز خرید سن پلازا به سه قسمت سن پلازا، سنتر پلازا (Center Plaza) و سنتر پلازای غربی تقسیم می‌شود و در طبقه‌ی زیرزمین آن دنیایی از غذاهای خوشمزه ژاپنی برای دوستداران غذا وجود دارد. در اینجا، شما با غذاهای محلی شهر کوبه و گلچینی از رستوران‌ها و فروشگاه‌ها روبه‌رو می‌شوید. رستوران آن د کاری (On The Curry) در زیرزمین سنتر پلازا واقع شده است و نوعی سس کاری خوشمزه‌ی ژاپنی را سرو می‌کند که معمولاً بر روی گوشت کبابی و سه چاشنی دیگر اضافه می‌شود.

اگر برحسب‌تصادف، طرفدار کارتون هستید، بازدید از طبقات بالاتر را که پر از مراکز بازی ویدئویی، کارتون، فروشگاه‌های سرگرمی،‌ لباس‌های کارتونی و همچنین کافه‌ای با تم شخصیت‌های کارتونی است را از دست ندهید. در این مرکز خرید، به‌لطف رویدادهایی که در آخر هفته‌ها‌ برگزار می‌شود، شاهد رژه‌ای تماشایی از شخصیت‌های کارتونی خواهید بود.

جاذبه های پنهان کوبه؛شهر مدرن ژاپن/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار