gardeshban.ir

برنامه کانتاس (Qantas) برای پروازهای بدون توقف لندن - سیدنی که بخاطره کرونا ویروس معلق شد (در زمانی که سفر بیش از دو کیلومتر یک رویای غیر قابل دسترس میلیون‌ها نفر است) جای تعجب نیست که برنامه‌های پروازی ۱۹ ساعته بین لندن و سیدنی فراموش شود.
کد خبر: ۲۶۳۵۶
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
شرکت هواپیمایی استرالیایی کانتاس در نوامبر سال گذشته با پرواز آزمایشی GF۷۸۹ دو رکورد جهانی را شکست. این پرواز طولانی‌ترین پرواز مسافربری جهان بود که توسط یک شرکت هواپیمایی تجاری دوربرد انجام می‌شد. این پرواز هم به لحاظ مسافت (۱۷.۸۰۰ کیلومتر در حدود ۱۱.۰۶۰ مایل) و هم به لحاظ مدت زمان پرواز که تقریبا ۱۹ ساعت و ۱۹ دقیقه بود، طولانی‌ترین پرواز جهان شد.

توقف یکی از طولانی ترین سفرهای بدون توقف دنیا

پروژه طلوع شرکت کانتاس

این پرواز بخشی از طرح بلند پروازانه کانتاس تحت عنوان پروژه طلوع (sunrise) بود که شامل پرواز بدون توقف بین نیویورک و سیدنی نیز می‌شد. ​

آلن جویس (Alan Joyce)، رئیس هیئت مدیره شرکت کانتاس، این پرواز را به عنوان آخرین مرز پرواز‌های تجاری توصیف کرد و گفت به نظر می‌رسد جهان آماده ارائه نسل جدیدی از پروازهای بسیار طولانی است. انتظار می‌رفت که این شرکت هواپیمایی در چند هفته گذشته تصمیم خود را مبنی بر اینکه آیا این شرکت به خدمات خود ادامه خواهد داد یا خیر، اعلام کند.

جویس در ۵ می به گزارشگران سی ان ان گفت: پروژه عظیم طلوع پتانسیل زیادی دارد اما اکنون زمان شروع آن نیست و این تاثیر کووید ۱۹ یا کرونا ویروس می‌باشد که بر روی سفرهای جهانی گذاشته و دیگر نیازی به گفتن از طرف کسب و کارها نیست.

کانتاس امیدوار بود تا سال ۲۰۲۳ مسیرهای جدید را به بخشی از برنامه منظم خود تبدیل کند. در ماه دسامبر اعلام شد که این شرکت هواپیمایی ایرباس را به عنوان شریک خود برای مسیرهای مختلفش انتخاب کرده و در حال تهیه پیش‌نویس قراردادی برای ۱۲ هواپیمای اصلاح‌شده A350s می‌باشد. ​

اما جویس در مصاحبه‌ای با تلویزیون بلومبرگ گفت: همانطور که می‌دانیم ما در مورد نسل ۳۵۰ با ایرباس صحبت کرده‌ایم. اما در حال حاضر جهان و ما هنوز در مرحله شناسایی کووید-۱۹ یا کروناویروس هستید، بنابراین منطقی نیست که تعداد زیادی هواپیما و هزینه زیادی به عنوان سرمایه وارد این پروژه شود.

کانتاس ماه گذشته ویدئویی را با کاربران خود اشتراک گذاشت که نشان می‌داد چگونه هواپیماهایش پس از خروج از خدمت در طول مدت این بیماری همه‌گیر، نگهداری و مراقبت می‌شوند.

تمام پروازهای بین‌المللی برنامه‌ریزی‌شده کانتاس در حال حاضر به حالت تعلیق درآمده‌اند. بیش از ۱۵۰ هواپیما از جمله تمام هواپیماهای a350s، 747s، B787s این شرکت به زمین نشسته‌اند. ​

کانتاس صدمین سالگرد خود را در سال ۲۰۲۰ جشن می‌گیرد. ماموریت اصلی این شرکت هواپیمایی خدمت به جمعیت پراکنده استرالیای شمالی بود و اولین هواپیما این شرکت، Avro 504 بود که هواپیمایی متعلق به قبل از جنگ جهانی اول بود که می‌توانست خلبان و یک مسافر را در خود جای دهد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار