gardeshban.ir

سنگاپور یکی از قانونمندترین کشورهایی است که برای تمیزی و نرخ پایین جرم و جنایت، اهمیت زیادی قائل می‌شود. به همین دلیل، دولت قوانین و جریمه‌های زیادی را ایجاد کرده است که همه‌ی مردم موظف به رعایت آن‌ها هستند. پس اگر اصطلاح «فاین سیتی» (Fine City) را جایی شنیدید، تعجب نکنید.
کد خبر: ۲۶۳۷۸
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 24
گردشبان (gardeshban.ir) :
فاین سیتی را می‌توانیم به دو شکل معنی کنیم؛ فاین را به معنی «خوب» در نظر بگیریم که در آن صورت تعریف به حساب می‌آید: شهر خوب. یا معنی دوم فاین یعنی «جریمه» را انتخاب کنیم که در آن صورت با سختگیری‌هایی که در بسیاری از موارد می‌شود، کاملاً هماهنگی دارد. ناگفته نماند که بیشتر قوانین سرسختانه‌ای که دولت ایجاد کرده است، به خاطر امنیت خود مردم و مربوط به دخانیات یا تمیزی شهر و آسیب رساندن به اموال عمومی می‌شوند؛ اما به هر حال ممکن است این سوال برایتان پیش بیاید که با وجود این همه سختگیری، گردشگران به چه دلیلی در فاین سیتی بیشتر از کشورهای دیگر احساس راحتی می‌کنند؟ 

طبق تحقیقاتی که کمپانی «ترَول بِرد» (Travel Bird) در 500 کشور پرطرفدار جهان انجام داده بود، سنگاپور به دلایل زیر به عنوان محبوب‌ترین کشور جهان در بین گردشگران انتخاب شد.

چرا گردشگران در سنگاپور احساس راحتی دارند؟+عکس

1. برخورد اول

معولاً اولین حسی که بعد از ورود به جایی پیدا می‌کنید، در نگرش شما نسبت به کل آن مجموعه تأثیر بسیار زیادی دارد. در «فرودگاه چانگی» (Changi Airport) سنگاپور که توانست خیلی زود در لیست بهترین فرودگاه‌های جهان راه پیدا کند، راه اندازی ترمینال 4 تا حد زیادی میزان رضایت گردشگران را نسبت به سال‌های قبل بالا برد. با توجه به تنوع غذاها و تفریحاتی که این ترمینال برای مسافران ایجاد کرده است، تعجبی ندارد که بعد از رسیدن به مقصد احساس غریبی نکنند.

چرا گردشگران در سنگاپور احساس راحتی دارند؟+عکس

2. استقبال مردم

در سنگاپور هیچ مسافری بدون جا نمی‌ماند؛ چون مردمان محلی نه تنها از حضور گردشگران و شلوغ شدن شهرشان ناراحت نمی‌شوند، بلکه تعداد کسانی که در سایت «کَوچ سرفینگ» ثبت نام کرده‌اند، نشان می‌دهد که حتی حاضرند شما را به صورت رایگان نیز در خانه‌هایشان اسکان دهند. اگر خوش شانس باشید، ممکن است میزبانتان وقت آزاد داشته باشد و تفریحگاه‌های محلی را هم به شما نشان دهد. علاوه بر میزبانان خصوصی، هتل‌های بزرگ و لوکس یا هتل‌های کوچک و شیک زیادی در قسمت‌های مختلف شهر قرار دارند که برای اقامت می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

چرا گردشگران در سنگاپور احساس راحتی دارند؟+عکس

3. تسلط بر زبان انگلیسی

زبان انگلیسی، یکی از زبان‌های اصلی سنگاپور به حساب می‌آید و این خبر خوبی برای گردشگران غربی است که معمولاً از رو‌به‌رو شدن با زبان‌های بیگانه واهمه دارند. گردشگران دیگر هم، با داشتن حداقل دانش عمومی زبان می‌توانند کارشان را راه بیندازند و نیازی به دانلود کردن انواع و اقسام نرم‌افزارهای ترجمه را ندارند.

چرا گردشگران در سنگاپور احساس راحتی دارند؟+عکس

4. امنیت

با توجه به قوانین سختی که در رابطه با مواد مخدر و مصرف الکل در این کشور وجود دارد، به جرأت می‌توان گفت که سنگاپور یکی از امن‌ترین کشورهای دنیا به شمار می‌رود؛ تا جایی که دعواهای خیابانی آن نیز بسیار کم گزارش شده است. در تحقیقات و نظرسنجی‌های کمپانی «تراول برد»، سنگاپور توانسته بود امتیاز 8.95 را از 10 کسب کند که همین موضوع، اطمینان خاطر ویژه‌ای را به گردشگران این کشور می‌بخشد.

چرا گردشگران در سنگاپور احساس راحتی دارند؟+عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار