gardeshban.ir

منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم گفت: گردشگری با ظرفیت‌های بی نظیر خود میتواند جایگزین نفت شده و اقتصاد کشور و استان را متحول کند و برندسازی در قزوین باید در اولویت قرار گیرد.
کد خبر: ۲۶۴۰۴
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 25
گردشبان (gardeshban.ir) :
لطف الله سیاهکلی عصر چهارشنبه با حضور در اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با خزائلی مدیرکل و معاونان این اداره در خصوص موانع توسعه گردشگری و راه‌های جذب سرمایه گذار در این عرصه تبادل نظر کرد.

لطف الله سیاهکلی در این نشست اظهار داشت: گردشگری از حوزه‌های مهمی است که می‌تواند جایگزین نفت شود و اقتصاد کشور را متحول کند.

برند سازی قزوین را جدی بگیرید

وی بیان کرد: قزوین در بخش صنایع دستی، گردشگری، شیرینی سنتی ظرفیت‌های خوبی دارد که در صورت برند سازی می‌تواند درآمدهای خوبی کسب کند و به مقصد گردشگری تبدیل شود.

منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم اظهار داشت: گردشگری باید جلوتر از نفت قرار گیرد تا بتواند اقتصاد کشور را متحول کرده و به اشتغال نیز کمک کند.

سیاهکلی تصریح کرد: متأسفانه قزوین با همه ظرفیت‌های ارزشمندی که دارد هنوز برای ایرانی‌ها و خارجی‌ها و حتی خود قزوینی‌ها شناخته شده نیست زیرا برند سازی را جدی نگرفته ایم و بسترسازی لازم در این زمینه صورت نگرفته است.

وی گفت: هنوز قزوین ورودی مناسبی ندارد تا مسافر و گردشگر را جذب کند و موانع در مسیر سرمایه گذاری زیاد است که باید برای رفع آن اقدام کنیم.

مناطق نمونه گردشگری را توسعه دهیم

منتخب قزوین در مجلس یازدهم بیان کرد: در استان در منطقه الموت ظرفیت‌های زیادی برای مناطق نمونه گردشگری وجود دارد که دریاچه اوان از مناطق نمونه و شاخص است که هنوز به نتیجه نرسیده و برای آن باید تدبیر کرد.

وی گفت: وقتی دولت در تأمین زیرساخت‌ها مشکل دارد و بخش خصوصی هم راغب نیست در زیرساخت مشارکت کند باید با دادن امتیاز ویژه مانند ده سال معافیت از پرداخت عوارض و یا مجوز رایگان و تشویق‌های قابل توجه انگیزه لازم را در متقاضیان ایجاد کنیم.

سیاهکلی اضافه کرد: در مناطق کوچک باید روستاییان را در سرمایه گذاری ها شریک و سهیم کرده و افراد بومی را از منافع طرح‌های گردشگری برخوردار کنید تا طرح‌ها سریع‌تر به نتیجه برسد بویژه در طرح گردشگری دریاچه اوان تعاونی منطقه را شریک کنید تا مشارکت‌ها تقویت شود.

مالکیت مردم را محترم بشمارید

سیاهکلی با تاکید بر حفظ حقوق مردم در طرح‌های توسعه اظهار داشت: در صیانت از بافت‌های تاریخی معمولاً منافع دولت را در نظر می‌گیریم و به مردم اهمیت نمی‌دهیم و گاهی محدودیت‌هایی ایجاد می‌کنیم که ساکنان اصیل این مناطق را فراری می‌دهیم.

وی گفت: در اجرای طرح‌های توسعه اگر میان دولت و مردم حقوق هر دو مساوی بود به سمت مردم باشید زیرا دولت در واقع نماینده مردم است و ما وظیفه داریم برای مردم کار کنیم البته هر جا سو استفاده بود مقابله کنید.

سیاهکلی گفت: مالکیت را محترم بشمارید و جلب رضایتمندی مردم را محور قرار دهید زیرا در امانتداری نباید ظلم شود و مقابله با ظلم عین امانتداری است، وقتی یک محدوده را محیط تاریخی اعلام می‌کنید، ساکنانش نباید در فشار باشند، چون دولت این محدودیت را ایجاد کرده باید هزینه‌هایش را خودش پرداخت کند.

وی اضافه کرد: اگر خود ما در بافت تاریخی خانه داشته باشیم و دولت به ما اجازه هیچ تغییری ندهد چه می‌کنیم؟ شک نکنید این وضعیت ظلم است و در نظام اسلامی نباید به شهروندانش تعدی شود.

سیاهکلی تصریح کرد: این گونه رفتارها در ناحیه شهری مهرگان و محمدیه هم دیده می‌شود و مردمی که ما مجبور کرده ایم از اتوبان عبور کنند باید هر روز عوارض پرداخت کنند و این رفتار ظلم مضاعف است و کسی نیست آن را برطرف کند.

وی گفت: انسان‌های اصیل قزوین در بافت‌های تاریخی و فرسوده ساکن هستند و ما با مدیریت‌های ناکارآمد و تصمیم اشتباه به این ساکنان آنقدر فشار می‌آوریم که از محل زندگی آبا و اجدادی فرار کنند در حالی که باید به مالکیت آنها احترام بگذارید و از حقشان دفاع کنید یا زمین معادل بدهید یا کمک کنید با شرایط شما خود را هماهنگ کنند.

سیاهکلی اظهار داشت: قانون که نباید فقط به مردم فشار بیاورد و آنها را نابود کند و ما مدیران در پشت میزهای اداری اگر فقط دنبال اجرای قانون خشک و خشن باشیم از مردم دور شده ایم و باید در آخرت پاسخگو باشیم.

وی اضافه کرد: مشکلی که ما ایجاد کرده ایم و مانع قانونی دارد به شهروندان می‌گوئیم مشکل شماست، گاهی نمی‌دانیم چه می‌کنیم جایی که دولت در قالب میراث و شهرداری و اوقاف معارض است چرا باید هزینه اش را مردم بدهند.

سیاهکلی تصریح کرد: به جای این که دنبال حق مردم باشیم، اشک مردم را با تعرض به ملک خصوصی آنها در آورده ایم در حالی که در اسلام، مالکیت محترم است.

وی بیان کرد: بافت تاریخی دارای زندگی، زیبایی و ارزش است ولی ما هم باید کاری کنیم ساکنان این بافت از اجرای طرح ما راضی باشند.

منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم که خطابش مسئولان کشوری بود تصریح کرد: آنچه گفته می‌شود گره‌های کشوری است و با مدیران استان کاری ندارم اما برخی مدیران دولتی با چماق قانون ظلم می‌کنند نه با منطق، در حالی که قانون برای زمان اختلاف است، نه در شرایط عادی و در حالی که اسناد و مدارک نشان می‌دهد این ملک مال یک شخص است چرا به آن اهمیت نمی‌دهیم.

وی گفت: معمولاً همه ما اعم از کارمند، مدیر و قاضی فقط بر اساس قانون حکم می‌کنیم در حالی که باید بر اساس حق عمل کنیم زیرا در آخرت باید در برابر حق پایمال شده جوابگو باشیم.

برند سازی در قزوین مغفول مانده است

سیاهکلی با اشاره به اهمیت برند سازی در حوزه گردشگری گفت: در حالی که بهترین شیرینی سنتی مانند باقلوا، صنایع دستی و نقاط تاریخی و گردشگری طبیعی را داریم باید سوال کرد چرا هنوز کسی با آنها آشنا نیست و باقلوای قزوین در سبد سوغات مردم جایی ندارد؟.

وی تصریح کرد: اگر شیرینی و صنایع دستی مانند گلیم و جاجیم الموت را در بازارچه‌ها و نمایشگاه‌های محلی و کشوری عرضه می‌کردیم امروز هم اشتغال ایجاد می‌شد و هم اقتصاد رونق می‌گرفت.


سیاهکلی اضافه کرد: اصل در گردشگری لذت بردن و تفریح و رسیدن به آرامش است اما آیا در منطقه «دریاچه اوان» خدماتی آماده کرده ایم تا گردشگر به استان سفر کند در این میان از بوم گردی هم تعریف درستی نداریم و باید این نقاط ضعف را با کمک شما و نمایندگان برطرف کنیم و قزوین را به مقصد گردشگری تبدیل کنیم.

منتخب مردم قزوین در مجلس یازدهم یادآور شد: رسانه ابزار مدیریتی است و هر مدیری از آن استفاده نکند سرعت موفقیت خود را کاهش داده است لذا در برند سازی باید تبلیغات منطقی و حرفه‌ای را جدی بگیرید تا جاذبه‌های این استان را معرفی کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار