gardeshban.ir

واقعیت مجازی یک تجربه تخیلی و سه بعدی از مقصد سفر را در اختیار افراد قرار داده و موجب می شود که آن ها یک تجربه واقعی از مکانی که قصد دارند به آن سفر کنند را داشته باشند.
کد خبر: ۲۶۴۳۸
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
طبق گفته های دنیل بروس، واقعیت مجازی نمی تواند جایگزین سفرهای حقیقی شود. اما، در فیلم های علمی _تخیلی بارها نشان داده شده که واقعیت مجازی جای تجربه سفر واقعی را خواهد گرفت که این امکان از نظر آینده پژوه معروف یعنی دنیلوس وجود ندارد. 

سفر با فناوری واقعیت مجازی می تواند شکل تازه ای باشد و تجربه سه بعدی را برایتان به ارمغان آورد. همیشه سفر به نقاط مختلف دنیا یکی از بی مثال ترین تجربه ها برای افراد اهل سفر و گردش بوده است. 

از طرفی، در عصر کنونی به سبب مشغله های کاری که وجود دارند، زمان کافی برای این سفرها وجود ندارد و به نوعی تجربه سفر محدود شده است. سفر با واقعیت مجازی توانسته تا حدودی این مشکل را برطرف کند و با صرف زمان اندکی یک تجربه از دنیای واقعی را به شما منتقل کند. در این مقاله با ما همراه شده تا از اسرار گردشگری مجازی برایتان سخن بگوییم.


سفر به نقاط مختلف جهان با واقعیت مجازی

هیچ انیمیشن و فیلمی نمی تواند جایگزین مناسبی برای واقعیت شود. اما، امروزه به کمک واقعیت مجازی این امر امکانپذیر شده است. در آینده ای نه چندان دور، تبلیغات جهانگردی رویای سفر به دور دنیا را عملی خواهند کرد. در آینده، سفرهای فیزیکی با ماشین، هواپیما و قطار کمتر شده و شما خواهید توانست بدون نیاز به هیچ کدام از آنها به مقصد مورد نظر خود سفر کرده و بودن در آنجا را تجربه کنید. امروزه به کمک واقعیت مجازی امکانپذیر شده و شما به راحتی می توانید از مقاصد گردشگری دیدن کنید. در سفر با فناوری واقعیت مجازی به کمک هدست مقاصد گردشگری را با تمام وجود خود لمس کرده و تجربه باورنکردنی را خواهید داشت.

سفر به نقاط مختلف جهان با واقعیت مجازی


طبق آمارهایی که وجود دارند، واقعیت مجازی به یک جریان اساسی تبدیل شده و هنوز هم برایش جای پیشرفت وجود دارد. تبلیغات سفرهای داخلی امروزه هدف اصلی واقعیت مجازی هستند، به طوریکه بتوانند از این طریق بر تعداد گردشگران در یک کشور بیافزایند. اثر سفر با واقعیت مجازی برای صنعت گردشگری از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که اگر افراد چیزی را که در واقعیت مجازی حس می کنند، بتوانند باور کنند بر تعداد مسافران و گردشگران داخلی افزوده خواهد شد و این موضوع می تواند اثرات مثبتی بر صنعت سفر و گردشگری داشته باشد. به گفته های مدیر فروش و ارتباطات گردشگری استرالیا، واقعیت مجازی ابزار مهم و کارآمدی است که در آینده می تواند افرادی را که دور از کشور و در جاهای دیگر زندگی می کنند، به سفر به استرالیا ترغیب کند. در واقع، آنها به کمک گردشگری مجازی خواهند توانست اطلاعاتی را در مورد استرالیا بدست آورند که این موضوع آنها را تشویق کرده که شخصا به استرالیا بیایند.

واقعیت مجازی و توانمندسازی فروش

معمولا گردشگران برای سفر به یک منطقه به نظرات دیگران توجه می کنند. اما، تجربه چیز دیگری است که آژانس های مسافرتی می توانند با استفاده از شیوه گردشگری مجازی آن را برای مسافران و مشتری های خود بوجود آورند. در واقع، گردشگری مجازی می تواند افراد را به خرید تورهای مسافرتی ترغیب نماید که این مسئله بر فروش و درآمد آژانس های مسافرتی تأثیرات مثبتی خواهد داشت.

واقعیت مجازی و توانمندسازی فروش

تجربه واقعی پیش از پرواز و خرید با واقعیت مجازی

سفر با واقعیت مجازی این امکان را به افراد می دهد که قبل از پرواز بتوانند به صورت مجازی به مقصد موردنظر خود سفر کرده و یک تجربه مجازی از آن داشته باشند. این مورد یک مزیت برای گردشگران و مسافران بشمار می آید، چرا که معمولا سفر به مکان هایی که تا به حال نرفته اند، ممکن است برایشان پر هزینه باشد و مطابق آنچه که انتظارشان می رود، نباشد که در این صورت، نمی توان مشخص کرد که چه تجربه ای از سفر خواهند داشت. اما، گردشگری مجازی تمام این مشکلات را حل کرده است، به طوریکه فرد می تواند قبل از رفتن به مقصدش، سفر مجازی داشته باشد و تمام جوانب را بررسی کند تا بتواند انتخاب درستی داشته باشد.

تجربه واقعی پیش از پرواز و خرید با واقعیت مجازی

واقعیت مجازی و انقلاب در حمل و نقل

سفر با اتوبوس، هواپیما و قطار معمولا طولانی و زمان بر هستند و ممکن است موجب خستگی و کسالت مسافران شوند. در عصر حاضر، برای رفع این مشکلات تلاش های بسیاری صورت گرفته تا مسافران بتوانند سفر بهتر و راحت تری داشته باشند. سفر با فناوری واقعیت مجازی تا حدودی توانسته تا در این زمینه اثرات مثبتی بر جای بگذارد. به عنوان مثال، یک شرکت هواپیمایی به صورت آزمایشی برای مسافران درجه یک خود هدست واقعیت مجازی را تهیه کرده و در اختیارشان قرار می دهد تا مسافران بتوانند تجربه ای عالی داشته باشند و بتوانند به راحتی روی صندلی های خود بنشینند و فیلم های مختلف هالیوود را در ارتفاع 40 هزار متری تماشا نمایند.

واقعیت مجازی و انقلاب در حمل و نقل

مزیت اساسی استفاده از گردشگری مجازی این است که نوعی تلنگر به ذهن شما وارد می کند. در واقع، این امکان برای شما فراهم گشته تا بتوانید موزه، نمایشگاه، زیبایی های شهر و بسیاری از مکان های دیگر را در سفر مجازی مشاهده کنید. در گردشگری مجازی توسط هدست ها به شما حتی اطلاعاتی در مورد تاریخچه این نقاط داده می شوند که به نوبه خود یک ویژگی منحصر بفرد بوده و افراد به کمک آنان احساس می کنند که واقعا در این مکان حضور دارند.

شبیه سازی بی درنگ با واقعیت مجازی

شرایط آب و هوایی تاثیرات بسزایی بر سفر می گذارند. واقعیت مجازی توانسته تا این شرایط را به خوبی شبیه سازی کند و تأثیرات تغییرات آب و هوایی بر روی سفر را به شما نشان دهد تا اگر دچار شک و تردید هستید، بتوانید تصمیم درستی بگیرید و سفر خوبی داشته باشید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار