gardeshban.ir

موزه‌ها نقشی موثر در حفظ هویت یک کشور دارند و ما در این گزارش شما را با قدیمی‌ترین موزه جهان آشنا می‌کنیم.
کد خبر: ۲۶۴۵۱
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
موزه‌ها به عنوان مراکزی فرهنگی، هنری و تاریخی نقش بسزایی در تازه کردن حافظه تاریخی بشر امروز دارند. این مراکز تاریخی و فرهنگی به نوعی ما را با گذشته و آینده‌ پیوند می‌دهند و به ما نشان می‌دهند که انسان برای رسیدن به امروز چه مسیری را طی و از چه ایستگاه‌های تاریخی عبور کرده‌ است. انسان در این مسیر با گذر از دوره‌های مختلف مباحث بسیاری را آموخته و به خاطر سپرده است.

ما در این گزارش به یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های جهان سر می‌زنیم و با این کار به نوعی بخشی از  تاریخچه شکل‌گیری موزه‌های جهان را مرور می‌کنیم. یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های جهان با نام  (Ennigaldi-Nanna) شناخته می‌شود، قدمت این موزه به سال ۵۳۰ قبل از میلاد برمی‌گردد.

شاهزاده انیگالدی دختر نبونیدوس، آخرین پادشاه امپراطوری نئو بابل متصدی موزه (Ennigaldi-Nanna) بوده است. موزه (Ennigaldi-Nanna) در نزدیکی استان ذی‌قار عراق قرار دارد. در اصل وقتی باستان‌شناسان بخش‌هایی از کاخ و مجتمع معبد را گودبرداری می‌کردند، متوجه شدند که ده‌ها اثر باستانی با قدمت‌های مختلف به صورت مرتب در کنار یکدیگر قرار گرفته‌اند. آنها در جریان این اکتشاف فهمیدند که آثار، قطعات موزه‌ای هستند.

لئونارد وولی باستان‌شناس در هنگام کاوش در خرابه‌های موزه (Ennigaldi-Nanna) محتویات آن را برچسب‌گذاری کرد. او متوجه شد که بسیاری از آثار باستانی قرار گرفته در این موزه توسط نبونیدوس (آخرین پادشاه سلسله کلدانی بابل) حفاری شده و بعضی دیگر از این آثار از سوی  یکی دیگر از پادشاهان بابل کشف شده است. اکثر این آثار متعلق به منطقه بین‌النهرین هستند.

قدیمی‌ترین موزه‌های جهان در کدام کشور است؟/عکس

قدیمی‌ترین موزه‌های جهان در کدام کشور است؟/عکس

قدیمی‌ترین موزه‌های جهان در کدام کشور است؟/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار