gardeshban.ir

مکزیک یکی از ایالاتی است که در آمریکای شمالی واقع شده و دیدنی ها و جاذبه های گردشگری زیادی دارد
کد خبر: ۲۶۵۲۲
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
یکی از جاذبه های عجیب و جالب طبیعی در جزیره ماریتا در مکزیک یک ساحل مخفی است که کمتر کسی از آن با اطلاع است. این ساحل که تقریبا ده ها متر دور تر از ساحل اصلی قرار گرفته یک مکان جالب و دنج برای تفریح به شمار می اید.

ارتباط این ساحل با خود دریا از طریق تونلی در زیر زمین است که باعث میشود این ساحل همانند یک ساحل واقعی به نظر آید.ضمن اینکه دیواره های تونل مانند موج شکن عمل میکنند و در زمان های طوفانی میتوان با خیال آسوده در آبهای این ساحل کم نظیر به شنا پرداخت.

همیشه می گویند اگر چیزی زیادی خوب است احتمالا واقعی نیست اما این ساحل مخفی ئر پورتو بایارتا در مکزیک کاملا واقعی و به طور باور نکردنی زیباست. نام آن "Playa del Amor” یا ساحل عشق است و در جزایر ماریتا درست در کنار ساحل مکزیک قرار گرفته است. البته اینکه چظور این ساحل ایجاد شده است زیاد رومانتیک نیست. در زمان جنگ جهانی اول دولت مکزیک از این جزیره برای مانور بمب گذاری استفاده می کرد. در نتیجه بسیاری از غارها و صخره ها و همچنین ساحل عشق در اثر این بمب گذاری ها به وجود آمدند.

ساحل عشق مکزیک؛ساحلی که با انفجارهای نظامی به وجود آمد

بعد از اعتراضات بین‌المللی که توسط دانشمندی به نام «ژاک‌ایو کوستو» در اواخر دهه‌ی ۱۹۶۰ صورت گرفت، در نهایت دولت مکزیک تصمیم گرفت این جزایر را به‌عنوان پارک ملی اعلام کند. امروزه هرگونه فعالیت‌های انسانی در این جزایر ممنوع است و تنها چندین شرکت گردشگری می‌توانند گردشگران خود را با کسب مجوزهای مربوطه به آنجا ببرند.

از زمانی که این جزایر به‌عنوان پارک ملی شناخته شد، ماهیگیری و شکار در این مناطق توسط دولت مکزیک ممنوع اعلام شده است؛ به همین سبب افراد زیادی برای تفریح به این جزایر سر می‌زنند.

ساحل عشق مکزیک؛ساحلی که با انفجارهای نظامی به وجود آمد

از محبوب ترین فعالیت های گردشگران این ساحل دراز کشیدن روی شن های نرم آن است. آفتاب مستقیم به شما خواهد تابید در حالی که نسیم موهایتان را نوازش می دهد و به امواج اقیانوس گوش می سپارید. از ویژگی های خوب ماریتا این است که اگر گرمای آفتاب شما را آزد می توانید زیر سایه ی دیواره های این ساحل دوست داشتنی پناه برده و کمی استراحت کنید.

اگرچه این ساحل زیبا در طول روز بسیار زیباست، اما در شب هم نیز زیبایی خیره‌کننده‌ای دارد، تصور کنید که از داخل شکاف به ستاره‌ها خیره شوید.

ساحل عشق مکزیک؛ساحلی که با انفجارهای نظامی به وجود آمد
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار