gardeshban.ir

بزرگترین تالاب شهری کشورمان در شهر رشت قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۶۵۴۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
به طور حتم همه شما با نام و شکل عینک آشنا هستید؛ البته ممکن است به دلایل مختلف از آن استفاده هم کرده باشید. البته ما نمی‌خواهیم در این گزارش به توصیف عینک بپردازیم و تلاش می‌کنیم که یکی از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری شهر رشت را به شما معرفی کنیم. 

البته امیدواریم که این معرفی برخلاف نظر برخی از دوستداران میراث طبیعی و گردشگری موجب افزایش و تسریع تخریب سرمایه‌های زیبای کشورمان نشود و این امر فقط با همکاری شما و رعایت ضوابط مرتبط با بازدید از جاذبه‌های گردشگری کشور ممکن است. از این مطلب که بگذریم بهتر است به اصل مطلب بپردازیم و آن چیزی به جز تالاب عینک نیست. تالاب عینک یکی از جاذبه‌های طبیعی شهر رشت به حساب می‌آید که عکس هوایی‌اش شبیه عینک است.

بزرگترین تالاب شهری ایران کجاست؟

بزرگترین تالاب شهری ایران کجاست؟

شایان ذکر است؛ تالاب عینک، بزرگترین تالاب شهری ایران و دومین تالاب بزرگ استان گیلان است. این تالاب زیبا به رغم جذابیتی که دارد، به دلایلی، چون رشد مخرب گونه غیر بومی سنبل آبی و انقراض گونه نیلوفر آبی وضعیت نامناسبی دارد. از دلایل دیگر وضعیت نامناسب تالاب عینک می‌توان به ساخت و ساز غیرمجاز در حریم قانونی دولت و حاشیه این تالاب طبیعی، مرگ و میر گسترده ماهیان به دلیل انفجار جمعیتی سرخس آزولا در پهنهٔ تالاب، ورود مسقیم فاضلاب و پساب‌های صنعتی و شهری به تالاب، کاهش شدید پرندگان مهاجری، چون پلیکان خاکستری، باکلان کوچک، اگرت کوچک، باکلان بزرگ، حواصیل شب، چرخ‌ریسک سرآبی و اردک سرحنایی و قرار نگرفتن در کنوانسیون رامسر اشاره کرد البته تلاش‌های زیادی برای پیوستن این تالاب به کنوانسیون رامسر شده است.

کنواسیون رامسر، کنوانسیون مربوط به تالاب‌های مهم بین‌المللی، به ویژه تالاب‌های زیستگاه پرندگان آبزی است. امروزه ۱۶۹ کشور جهان عضو این پیمان هستند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار