gardeshban.ir

دهه‌ها است که ناسا زمین را از بالا مشاهده می‌کند. خوشبختانه، از سال ۱۹۹۹، آژانس فضایی تصاویر منحصر به فرد خود از جهان را با رصدخانه زمین به اشتراک می‌گذارد.
کد خبر: ۲۶۵۵۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 28
گردشبان (gardeshban.ir) :

ماموریت رصدخانه زمین "به اشتراک گذاشتن تصاویر، داستان ها و اکتشافات مربوط به محیط زیست، سیستم های زمین و آب و هوا است که از تحقیقات ناسا بیرون می آیند. " 

این شامل برخی از تصاویر ماهواره ای بسیار خیره کننده است.

آنقدر خیره‌کننده است، که در چند هفته گذشته ناسا تلاش کرد تا عکس مورد علاقه خود از زمین را انتخاب کنند.

بیش از ۵۶۰۰۰ نفر در این رای‌گیری شرکت کردند و معلوم شد که عکس شن‌های اقیانوس، نمای مورد علاقه از سیاره زمین است.

بهترین عکس زمین از فضا کدام است؟/ پیش‌تر زمین را این‌گونه ندیده اید!

ناسا در توضیحات خود نوشت: "اگرچه تصویر فوق ممکن است شبیه یک نقاشی عصر جدید از یک گالری هنری در ونیز باشد، اما در واقع این یک تصویر ماهواره ای از ماسه ها و جلبک دریایی در باهاما است." 

تصویری که در داخل ماهواره لندست هفت گرفته شده است، در سال ۲۰۰۱ به زمین رسیده است. به همان روشی که وزش باد باعث ایجاد تپه های شنی گسترده در صحرای صحرا می شود. "

اگرچه عکس شن‌های اقیانوس با کسب ۶۶ درصد آرا اول شد، اما رقیب آن، عکسی با نام فوران رایکوک، هنوز تصویری بسیار ارزشمند برای مطالعه است.

بهترین عکس زمین از فضا کدام است؟/ پیش‌تر زمین را این‌گونه ندیده اید!

طبق گفته ناسا، "صبح روز ۲۲ ژوئن، فضانوردان عکسی (فوق) از ستون آتشفشانی را که در یک ستون باریک در حال بالا آمدن بود شکار کردند. "

بهترین عکس زمین از فضا کدام است؟/ پیش‌تر زمین را این‌گونه ندیده اید!

ناسا نوشت: "این تصویر در ۱۳ نوامبر ۲۰۱۹ توسط لندست ۸ به دست آمده است. این عکس وسعت دریایی ماسه‌ای به‌ نام نامیب را نشان می دهند. تپه های ماسه ای که بیش از ۳ میلیون هکتار مساحت دارند و در سال ۲۰۱۳ به عنوان میراث جهانی یونسکو نامگذاری شده است. "




مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار