gardeshban.ir

شهر لاهیجان، عروس گیلان دارای طبیعتی بسیار بی نظیر و خیره کننده است. علاوه بر خود شهر در هرگوشه از اطراف شهر نیز مکان هایی بکر و تماشایی وجود دارد.
کد خبر: ۲۶۶۷۷
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 01
گردشبان (gardeshban.ir) :
تالاب یا سَل سوستان یکی از مکان های بسیار زیبا و گردشگرپسند در فاصله 4 کیلومتری از لاهیجان قرار دارد. بطور دقیق تر در انتهای خیابان شقایق با عبور از جاده کنار دانشگاه آزاد اسلامی شهر لاهیجان به روستای سوستان می رسیم که در انتهای جاده روستا، تالاب سوستان لاهیجان واقع شده است. 

تالابی که بی اندازه زیباست و جز مکان هایی است که باید دید. خوشبختانه جاده منتهی به تالاب طی یکی دوسال اخیر بطور کامل آسفالت شده است که این امر باعث بهبود وضعیت عبور و مرور در منطقه شده است. با همگردی همراه باشید تا با تالاب سوستان گیلان که مکانی ایده آل و بکر به دور از هیاهوی شهرنشینی است و برای گذراندن چند ساعتی از روز تعطیل و نوشیدن دست کم یک چای خوش طعم لاهیجانی در کنار این طبیعت زیبا مناسب است، بیشتر آشنا شوید.

جاذبه های گردشگری تالاب سوستان

تالاب چهارفصل سوستان در هر فصل از سال زیبایی خاص و منحصر به فرد خود را دارد. درختان انبوه و باشکوه در مرکز تالاب، گیاهان مردابی و رویش گیاه نی که بومی منطقه است در گوشه کنار تالاب و از همه مهم تر رویش نیلوفران آبی بسیار بسیار جذاب و زیبا در سرتاسر تالاب علاقمندان بسیاری را مجدوب خود نموده است و علاوه بر مردم لاهیجان و شهرهای اطراف، گردشگران شهرهای همچون تهران و دیگر نقاط کشور نیز برای دیدن این تالاب زیبا، عکسبرداری و حتی پیک نیک در روزهای زیبای بهاری و تابستانی به این منطقه می آیند. 

مناسب ترین زمان برای برای دیدن نیلوفر آبی از اردیبهشت تا شهریور است که معمولا تالاب روزهای پنجشنبه و جمعه در این فصول سال شلوغ است. در فاصله بسیار کمی از تالاب سوستان لاهیجان یک زمین فوتبال چمن سرسبز وجود دارد که اغلب آخر هفته مردم لاهیجان برای بازی فوتبال و والیبال در گروه های مختلف به آنجا می روند و در طبیعتی زیبا مشغول بازی می شوند.

در طی دو سال گذشته با توجه به گسترش حضور مردم و گردشگران در این نقطه و با توجه به اهمیت تالاب از لحاظ زیست محیطی مردم و مسئولین با دقت بیشتری مراقب این تالاب هستند. نصب سطل زباله در اطراف تالاب یکی از اقدامات موثر در جهت حفظ و پاکیزگی این تالاب بوده است.

شرایط جغرافیایی تالاب

علاوه بر اینکه تالاب سوستان گیلان یک منطقه بکر گردشگری است، زیستگاه موجودات آبزی خاص، گونه های گیاهی و یکی از تالاب های آب شیرین مهم در ایران است که باید به خوبی از آن حفاظت شود. سطح آب تالاب در فصل های پاییز و زمستان به دلیل بارندگی فراوان بالا می آید اما با شروع فصل گرما از میزان این آب کاسته می شود. این تالاب در فصل پاییز میزبان پرندگان مهاجری چون خوتکا و چنگر نیز است.

تالاب سوستان لاهیجان؛گوشه ای از بهشت در استان گیلان/عکس

تالاب سوستان لاهیجان؛گوشه ای از بهشت در استان گیلان/عکس

تالاب سوستان لاهیجان؛گوشه ای از بهشت در استان گیلان/عکس

تالاب سوستان لاهیجان؛گوشه ای از بهشت در استان گیلان/عکس
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار