gardeshban.ir

کتاب مجموعه عکس «تبریز زیبای جاودان» اثر مقصود سامع سردرودی به مناسبت هفته میراث‌فرهنگی با حضور رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی کشور و مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی رونمایی شد.
کد خبر: ۲۶۶۸۸
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 01
گردشبان (gardeshban.ir) :

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی، روز پنج‌شنبه یکم خرداد ماه ۹۹ با حضور رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی کشور، مدیرکل میراث‌فرهنگی، استادان و پیشکسوتان عرصه عکاسی استان کتاب مجموعه عکس «تبریز زیبای جاودان» اثر مقصود سامع‌سردرودی رونمایی شد.

بهروز عمرانی رئیس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری کشور در این جلسه با اشاره به اهمیت تثبیت مالکیت معنوی آثاری چون عکس در فضای مجازی، گفت: «با توجه به تغییر روند بازاریابی و تبلیغات در دوران پساکرونا، لازم است تا با تثبیت مالکیت معنوی آثار هنری عکاسان در فضای مجازی از این امکان برای معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری بهره‌مند شد.»

احمد حمزه‌زاده مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی نیز در این جلسه ضمن تقدیر از  زحمات چندین ساله این هنرمند عکاس، گفت: «عکس‌ها این امکان را فراهم می‌کنند تا جلوه‌های تاریخی و هویت یک ملت ثبت و ضبط و به آیندگان منتقل شود.»

او در ادامه به ارزش آثار هنری عکاسان این سرزمین اشاره کرد و بر اهمیت استفاده از آن‌ها در راستای معرفی ظرفیت‌های گردشگری استان تاکید کرد.

حمزه زاده در خاتمه گفت: «در صدد هستیم تا با همکاری هنرمندان صاحب نام استان، آرشیو موضوعی عکس این اداره کل را غنی تر سازیم.»

کتاب «تبریز زیبای جاودان» به دو زبان فارسی و انگلیسی در ۲۰۰ قطعه عکس رنگی به معرفی آثار و ابنیه تاریخی، مناظر طبیعی تبریز و استان می‌پردازد، همچنین بخشی از این کتاب به مستند اجتماعی و مردم شناسی تبریز اختصاص دارد.

مقصود سامع سردرودی شاعر، نویسنده و عکاس برجسته آذربایجان شرقی در این کتاب آثار و ابنیه تاریخی، مناظر طبیعی و مستند اجتماعی تبریز را از سال ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۸ به ثبت رسانده است.

آثار مقصود سامع سردرودی پیش از این در بیش از 100 نمایشگاه ملی به نمایش درآمده که از میان آثار وی، ۱۸ هزار مجموعه به آثار و مناظر طبیعی استان تعلق دارد و بیش از ۲۰۰ قطعه عکس ثبت شده توسط این هنرمند از کوچه‌باغ‌های آذربایجان شرقی به دست هنرمندان صنعت فرش، به تابلو فرش تبدیل شده است.



مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار