gardeshban.ir

بحران ویروس «کرونا» به عنوان یک اتفاق یه یاد ماندنی در جامعه بشری و در تاریخ ثبت خواهد شد، از همین رو موزه ملی پراگ واقع در جمهوری چک اقدام به برگزاری نمایشگاهی از ماسک‌های دوران بحران کرونا کرده است.
کد خبر: ۲۶۷۶۰
تاریخ انتشار : شنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 03
گردشبان (gardeshban.ir) :

چک از نخستین کشورهایی بود که استفاده از ماسک‌ در فضای خارج از خانه را برای شهروندانش اجباری کرد.  شمار مبتلایان و جانبخاتگان ناشی از ابتلا به ویروس کرونا این کشور در تاریخ بیست و یکم «مِی»‌ به ترتیب ۸,۷۲۵ و ۳۰۴ نفر گزارش شده است.

با شیوع ویروس کرونا منابع ماسک‌های تولیدی کارخانه‌ها با کمبود مواجه شدند و مردم ناچار به ساخت ماسک‌ها در خانه‌هایشان شدند.

آثاری که در این نمایشگاه کوچک به نمایش گذاشته می‌شوند از بین صدها ماسکی که توسط مردم ارسال شده‌اند، انتخاب شده‌اند. برخی از آثار این نمایشگاه دارای طراحی‌هایی شاد هستند و بر روی برخی از آن‌ها پرچم کشور چک نقش بسته است. تعدادی از ماسک‌های این نمایشگاه توسط کودکان مبتلا به اوتیسم ساخته شده‌اند.

به گزارش  رویترز،‌ فعالیت این نمایشگاه از روز دوشنبه همزمان با لغو قانون لزوم استفاده از ماسک در فضای خارج از خانه آغاز خواهد شد. با اینکه استفاده از ماسک در فضای باز دیگر اجباری نیست، اما لزوم استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی و ساختمان‌های عمومی این کشور همچون موزه هنوز پابرجاست.

نمایشگاه ماسک در موزه ملی پراگ برگزار می‌شود

نمایشگاه ماسک در موزه ملی پراگ برگزار می‌شود



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار