gardeshban.ir

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان میبد از ورود آسیب به بادگیر خانه تاریخی جلالی ندوشن به دلیل ایجاد شبکه فاضلاب خبر داد.
کد خبر: ۲۶۷۶۳
تاریخ انتشار : شنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 03
گردشبان (gardeshban.ir) :

رسول مشتاقیان، رئیس میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میبد با اشاره به این‌که  بهمن ماه سال گذشته یکی از شرکت‌های وابسته به آبفا اقدام به حفاری کوچه مجاور خانه تاریخی جلالی ندوشن کرد که در حین حفاری قسمت‌هایی از برج این خانه دچار آسیب شد، گفت: پس از پر کردن کانال با توجه به نشست خاک دستی روی کانال، در پی بارندگی‌های بعدی و نفوذ آب سطح کانال به دیواره‌های پی باعث آسیب جدی به یک جبهه بنا و بادگیر مجاور کوچه شد.

مشتاقیان اظهار کرد: با توجه به شدت آسیب و انحراف بادگیر، این بنا به هیچ عنوان قابل نگهداری نیست و احتمال خطر جانی و مالی در پی دارد.

رئیس میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان میبد با بیان این‌که هرگونه خطر احتمالی در این خصوص متوجه شرکت پیمانکار فاضلاب است، افزود:این شرکت باید نسب به رفع خطر، آواربرداری و احداث مجدد این جبهه بنا از سوی پیمانکار واجد صلاحیت اقدام کند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان یزد، خانه قاجاری محمدعلی جلالی معروف به خانه شیخ محمد جلالی که به شماره ۱۲۳۶۵ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده در محله قلعه ندوشن، کوچه دوست واقع شده و کوچه مجاور بنا به عرض متوسط 1/5 متر در سال‌های ۹۶ و ۹۷ از سوی اداره میراث‌فرهنگی و شهرداری ندوشن مرمت و ساماندهی شده است.
 




پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار