gardeshban.ir

بستن چمدان سفر شاید یکی از مهم ترین و دشوار ترین کارهای قبل از پرواز باشد. قطعا وسیله های زیادی هستند که بخواهید همراه خود داشته باشید اما خب چنین کاری ممکن نیست. اینجاست که باید تصمیم بگیرید چه چیزی در چمدان و قسمت بار هواپیما بماند و چه چیزی را باید در کیف دستی همراه خود داخل هواپیما ببرید.
کد خبر: ۲۶۷۶۹
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
بستن چمدان سفر شاید یکی از مهم ترین و دشوار ترین کارهای قبل از پرواز باشد. قطعا وسیله های زیادی هستند که بخواهید همراه خود داشته باشید اما خب چنین کاری ممکن نیست. اینجاست که باید تصمیم بگیرید چه چیزی در چمدان و قسمت بار هواپیما بماند و چه چیزی را باید در کیف دستی همراه خود داخل هواپیما ببرید. همین مساله و قوانین متفاوت هر ایرلاین گاهی اوقات مسافران را سردر گم می کند اما در نهایت تمامی ایرلاین ها همراه داشتن برخی وسیله ها در هواپیما را ممنوع کرده اند. اگر در پی رزرو بلیط هواپیما هستید و قصد دارید بدانید این وسایل ممنوعه در هواپیما چه چیزهایی هستند؟ ادامه این مطلب را همراه ما باشید.

اشیاء تیز و برنده

اگر زیاد اقدام به خرید بلیط هواپیما کرده باشید مطمعنا می دانید که یکی از وسایل ممنوعه در هواپیما اشیاء تیز و برنده هستند که ممنوعیتشان کاملا قابل درک و منطقی است. اشیاء تیز و برنده شامل کاترها، یخ شکن ها، چاقو، ساطور گوشت، تیغ ریش تراش، قیچی و تیغه های بزرگ تر از 4 اینچ. چاقوهای پلاستیکی یا چاقوی کره که تیغه ای گرد دارند را می توانید همراه خود داخل هواپیما داشته باشید. اشیاء تیز و برنده را در صورتی که به خوبی بسته بندی شده باشند را می توانید در چمدان های بازرسی شده بگذارید.

سلاح گرم

ورود هیچ گونه سلاح گرمی داخل هواپیما مجاز نیست. پودر اسلحه و امثال آن که به صورت ناگهانی شعله ور می شوند، نباید در چمدان یا کیف دستی مسافر باشد. تفنگ های بادی فشرده را می توانید پس از بازرسی در صورتی که سیلندر باد فشرده آن ها برداشته شود، همراه خود ببرید. فندک های تفنگ شکل، قسمت های مختلف اسلحه، ساچمه تفنگ، مدل های کپی شده اسلحه، اسلحه های BB و تپانچه های شروع (از این نوع تپاچه در مسابقات برای اطلاع دادن شروع مسابقه استفاده می شود) را می توان در چمدان های بازرسی شده همراه داشت.

وسیله های دفاع شخصی و هنرهای رزمی

وسیله های دفاع شخصی و هنرهای زمی از جمله وسایل ممنوعه در هواپیما هستند. وسایل مجاز در چمدان های بازرسی شده عبارتند از: چماق، اسپری فلفل، اسلحه شوک، پنجه بوکس و سایر وسیله های هنرهای رزمی. وسیله هایی مانند اسپری فلفل باید وسیله ای ایمنی داشته باشند تا در طول پرواز خالی نشوند.

وسیله های ورزشی


شاید وسیله های ورزشی به نظر بی خط بیایند اما همین وسیله های بی خطر هم ممکن است داخل هواپیما خطر آفرین باشد. وسایل ورزشی ممنوعه در هواپیما عبارتند از: چوب بیس بال، تیر و کمان، چوب کریکت، چوب هاکی، چوب لاکراس، چوب اسکی، چوب گلف، چوب بیلیارد و تفنگ ماهیگیری (نیزه پران). در صورتی که این وسیله ها را همراه دارید باید آن ها را به چمدان خود منتقل کنید.

ابزارآلات

گرچه ابزارآلات جزو وسایل ممنوعه در هواپیما هستند اما استثناهایی هم وجود دارد، وسیله هایی مانند پیچ گوشتی و آچار که طول آن ها هفت اینچ یا کمتر است را می توانید همراه خود داشته باشید. دیگر وسیله ها مانند تبر، تیشه، دیلم، چکش، دریل، مته، اره و وسیله هایی که طول آن ها بیشتر از هفت اینچ (17 سانتیمتر) باشند را نباید داخل هواپیما ببرید.

مواد منفجره

تمامی مواد منفجره، مایعات قابل اشتعال و مواد شیمیایی غیر فعال جزو وسایل ممنوعه در هواپیما چه در داخل راهرو و چه در قسمت بار هستند. وسایل ممنوعه عبارتند از: دینامیت، نارنجک، وسایل آتش بازی، کپسول منفجره، هر نوع سوخت، بنزین، کبریت، فندک، تینر، سفید کننده، کلرین و اسپری رنگ. دیگر مواد منفجره ای هم که در این فهرست نیامده اند هم جزو وسایل ممنوعه در هواپیما هستند.

مایعات

مایعات جزو وسایل ممنوعه در پرواز نیستد اما مقدار محدودی از آن ها را می توانید همراه خود داشته باشید. مایعات باید در بطری های کمتر از 3.4 اونس (96 گرم) باشند. تمامی بطری ها باید در یک کیسه بزرگ زیپ دار باشند. هر فرد مجاز است تنها یک کیسه از مایعات همراه خود داشته باشد. شیر مادر و داروها از این قاعده مستثنی هستند و باید در محل بازرسی تحویل و شناسایی شوند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار