gardeshban.ir

همیشه یکی از لذت بخش ترین بخش های مسافرت، مربوط به خرید بلیط هواپیما بوده است. سفرهای هوایی برای اکثر مسافران جذاب و هیجان انگیز هستند و آرزوی دیرینه انسان برای پرواز در آسمان و بر فراز ابرها را به واقعیت تبدیل می کنند.
کد خبر: ۲۶۷۸۴
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
معمولا مسافران در سفر به مقصد مورد نظرشان، به خصوص مقاصدی که برای تفریح و خوش گذرانی می روند، دوست دارند تمام آن چه به ذهنشان می رسد و یا در اطرافشان وجود دارد را در چمدان قرار دهند و با خود به سفر ببرند. گاه نیز ممکن است مسافری قصد حمل بار ضروری و الزامی زیاد یا بزرگی را در سفر هوایی داشته باشد.

اضافه بار شرکت هواپیمایی آسمان

اضافه بار شرکت هواپیمایی آسمانReviewed by تحریریه بلیط هواپیما on May 19Rating: 4.0اضافه بار شرکت هواپیمایی آسمان و دانستنی های قوانین میزان بار.اضافه بار شرکت هواپیمایی آسمان هزینه اضافه بار و میزان بار مجاز هواپیمایی آسمان به صورت دقیق در ادامه در اختیار مسافرین قرار گرفته است.

بار مجاز و میزان اضافه بار شرکت هواپیمایی آسمان

همیشه یکی از لذت بخش ترین بخش های مسافرت، مربوط به خرید بلیط هواپیما بوده است. سفرهای هوایی برای اکثر مسافران  جذاب و هیجان انگیز هستند و آرزوی دیرینه انسان برای پرواز در آسمان و بر فراز ابرها را به واقعیت تبدیل می کنند. 

معمولا مسافران در سفر به مقصد مورد نظرشان، به خصوص مقاصدی که برای تفریح و خوش گذرانی می روند، دوست دارند تمام آن چه به ذهنشان می رسد و یا در اطرافشان وجود دارد را در چمدان قرار دهند و با خود به سفر ببرند. گاه نیز ممکن است مسافری قصد حمل بار ضروری و الزامی زیاد یا بزرگی را در سفر هوایی داشته باشد. 

در این صورت، یکی از مهم ترین مواردی که این گونه مسافران باید بدان توجه داشته باشند، مقررات شرکت های هواپیمایی در خصوص حمل اضافه بار است. هر کدام از شرکت های هواپیمایی در ایران و دنیا مقررات خاص خود را در هر زمینه ای تعیین می کنند و مسافر موظف است طبق قرارداد آن ها را رعایت کند. 

این قوانین از شرکت به شرکت و یا کشور به کشور متفاوت هستند. پس لازم است مسافر قبل از خرید بلیط هواپیما از یک شرکت هواپیمایی، مقررات شرکت را به خوبی مطالعه نماید. در این بخش قصد داریم به میزان اضافه بار یکی از شرکت های هواپیمایی ایران یعنی هواپیمایی آسمان بپردازیم. پس چنان چه قصد دارید از شرکت هواپیمایی آسمان بلیط هواپیما خریداری کنید در ادامه با اضافه بار شرکت هواپیمایی آسمان همراه ما باشید.


اقلامی که مسافر مجاز به حمل در کیف دستی به داخل کابین هواپیما است، می توانند شامل پول، جواهرات، وسایل خصوصی، مدارک و اقلام با ارزش باشند. حمل وسایل شکستنی، تیز و برنده به داخل کابین هواپیما ممنوع است. همچنین، حمل تمام کرم های آرایشی و لوسیون هایی که حجم تیوب آن ها از 100ml بیشتر باشد، به داخل کابین هواپیما ممنوع است.

حمل مواد غذایی همچون مواد روغنی، بسته های یخ زده گوشت و سبزیجات، مواد چسبنده مانند عسل، مربا و خرما، مواد اسیدی مانند آبلیمو به داخل کابین هواپیما ممنوع است.

ابعاد ساک دستی که مسافر با خود به داخل کابین هواپیما حمل می کند، باید در اندازه ای باشد که به راحتی در محفظه بالای سر مسافر جای بگیرد. ابعاد ساک نباید از 56 سانتی متر (طول)، 45 سانتی متر (عرض) و 25 سانتی متر (ارتفاع) و 115 سانتی متر مجموع ابعاد بیشتر باشد. مسافران کلاس عادی تا حداکثر 5 کیلوگرم مجاز به حمل بار به داخل کابین هستند. تک تک مسافران مجاز هستند یک بسته به داخل هواپیما حمل کنند.

حداکثر بار همراه مسافر 75 کیلوگرم می تواند باشد و بایستی در ابعادی باشد که از پشتی صندلی تجاوز نکند. مسافر باید برای قرار دادن بار روی صندلی، هزینه صندلی اضافه را پرداخت نماید. مسافر می تواند حداکثر 3 صندلی اضافی خریداری کند.

لازم به ذکر است کلیه خطوط هواپیمایی ایران ازجمله شرکت هواپیمایی آسمان، در قبال مفقود شدن اقلام باارزش از قبیل جواهرات، وجه نقد، مدارک شناسایی و … داخل جامه دان های پذیرش شده، هیچ مسئولیتی ندارد. لذا توصیه می گردد مسافران این گونه اقلام را داخل کیف های دستی همراه خود قرار داده و به داخل کابین حمل کنند. همچنین، می توانند به واحد پذیرش بار مراجعه کرده و راهنمایی های لازم در خصوص مراحل بیمه نمودن اقلام خود را دریافت نمایند.

مقررات بار همراه مسافر در قسمت بار هواپیما

یکی از تذکراتی که باید به مسافران پروازهای هوایی داد، این است که مسافران نباید در قسمت پذیرش جامه دان سایر مسافران را قبول کرده و تحویل کانتر بدهند. این امر برای ایمنی پرواز بسیار خطرناک است و می تواند منجر به سوء استفاده گردد. بنابراین، به مسافران اکیدا توصیه می گردد تحت هر شرایطی از پذیرش جامدان سایر مسافران امتناع کنند، چرا که هر گونه مسئولیت جامه دان با پذیرنده آن خواهد بود.

مسافران محترم پروازهای شرکت هواپیمایی آسمان بایستی مشخصات خود اعم از نام و نام خانوادگی، آدرس، تلفن و پست الکترونیکی خود را به زبان انگلیسی بنویسند و به جامه دان خود الصاق کنند. همچنین، باید توجه داشته باشند که به ازای هر جامه دانی که تحویل کانتر می دهند، یک برچسب رسید جامه دان دریافت می کنند.

از آن جایی که مسافران در ایستگاه مقصد با تعداد زیادی جامه دان مشابه با جامه دان خود روبرو خواهند شد، بهتر است برچسب روی جامه دان را با رسید الصاقی به بلیط هواپیما تبیق دهند و از تعلق جامه دان به خود اطمینان حاصل کنند.

چنان چه جامه دان مسافران آسیب دیده، دست برده شده و یا مفقود شده باشد، باید سریعا موضوع را قبل از خروج از فرودگاه به واحد امور جامه دان در ترمینال های ورودی گزارش کنند.

اضافه بار شرکت هواپیمایی آسمان

در شرکت هواپیمایی آسمان حمل برخی اقلام و موارد خاص،  قوانین و مقررات خاص نیز دارد. در خصوص حمل حیوان از طریق شرکت هواپیمایی آسمان و طبق مقررات سازمان هواپیمایی کشوری، حمل هرگونه حیوان زنده به داخل کابین هواپیما ممنوع است. حیوان زنده بر اساس مقررات یاتا در داخل انبار بار هواپیما حمل می شود و مستلزم پرداخت هزینه است. در حمل حیوان زنده باید قوانین دولت کشورهای مقصد و ترانزیت مرود ملاحظه قرار بگیرند.

درباره حمل کالاهای خطرناک از طریق شرکت هواپیمایی آسمان باید گفت که حمل این گونه کالاها طبق دستورالعمل های سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ICAO) و انجمن شرکت های هواپیمایی (IATA) صورت می گیرد. کالاهای خطرناک به مواد و اقلامی گفته می شود که ایمنی و سلامتی مسافران یا هواپیما را تهدید کرده و به مخاطره می اندازند. حمل کالاهای خطرناک داخل کیف دستی یا جامه دان مسافران اکیدا ممنوع است.

کالاهای خطرناک شامل اقلامی از قبیل مواد رادیواکتیو، مواد منفجره و محترقه، کبریت و فندک، مواد سمی، نفت و بنزین، باطری اسیدی شامل اسید، جیوه، ترشی و آبلیمو، پراکسیدهای عالی و مواد رنگ بر، سایر مواد خطرناک مغناطیسی، گاز بوتان، آهن آلات، بسته های نایلونی، کارت های بسته بندی نشده هستند.

مسافران بایستی نکات ایمنی در رابطه با حمل مایعاتی از قبیل روغن، سرکه و … که ممکن است به محتویات جامه دان خود یا دیگر مسافران آسیب برساند، رعایت کنند.

اقلامی از قبیل مواد فاسد شدنی، مدارک، وجوه نقد، جواهرات، اقلام شکستنی، مواد آتش زا، مایعات و … نباید داخل جامه دان تحویل کانتر داده شوند. چنان چه مسافر قصد حمل کالاهای شکستنی داشته باشد، باید کالاها را هنگام تحویل به کانتر به عنوان جامه دان به خوبی و استاندارد بسته بندی کرده باشد. در غیر این صورت، اگر آسیبی به کالا وارد شده باشد شرکت هواپیمایی هیچ گونه مسئولیتی در قبال آن نخواهد داشت. اما اگر بسته کالاهای شکستنی به واحد بار شرکت هواپیمایی آسمان تحویل داده شود و بارنامه آن تحویل مسافر گردد، کالا مشمول بیمه می شود.

بار همراه مسافر پس از تحویل

همان طور که پیش تر ذکر شد، مسافران می توانند در صورت داشتن محتویات باارزش داخل جامه دان خود، آن ها را داخل ساک دستی شان قرار داده و با خود به داخل هواپیما حمل کنند. همچنین، می توانند به واحد بار شرکت هواپیمایی آسمان مراجعه کرده و با توجه به ارزش اقلامشان بار مورد نظر خود را بیمه کنند. مسافران باید توجه داشته باشند که معیار جبران خسارت جامه دان بر اساس وزن جامه دان محاسبه می گردد، نه میزان ارزش واقعی آن.

چنان چه مسافر در مقصد جامه دان خود را تحویل نگیرد و یا جامه دانش دچار آسیب شده باشد، بایستی به امور جامه دان شرکت هواپیمایی آسمان واقع در سالن ورودی فرودگاه مراجعه نماید. پرسنل مربوطه فرم های لازم را بر اساس اطلاعاتی که مسافر ارائه می دهد، آماده می کنند. هرچه مسافر اطلاعات دقیق تری درباره جامه دان گزارش دهد، به جریان یافتن بار مفقودی در اسرع وقت کمک می کند. مسافر می تواند از طریق شماره پیگیری درج شده در فرم "اطلاعات و مشخصات اثاثیه تحویل نشده به مسافر” از وضعیت جامه دان خود مطلع شود.

در صورت دستبرد یا آسیب به جامه دان مسافر، پرسنل شرکت هواپیمایی آسمان (نماینده قانونی شرکت هواپیمایی آسمان) پس از تائید رئیس ایستگاه یا مسئول نمایندگی متناسب با نوع آسیب وارده، پرونده تشکیل می دهد و مسافر را جهت تعیین خسارت به واحد حقوقی شرکت هواپیمایی آسمان واقع در ادارات مرکزی آسمان در فرودگاه مهرآباد هدایت می نماید.

چنان چه جامه دان مسافر به مقصد نرسد، پرسنل شرکت هواپیمایی آسمان اطلاعات و مدارک لازم را از مسافر اخذ کرده و پرونده تشکیل می دهند. در صورت پیدا نشدن جامه دان و تائید آن توسط رئیس ایستگاه یا مسئول نمایندگی، پیگیری های لازم صورت می گیرد و مسافر جهت تعیین خسارت به واحد حقوقی شرکت هواپیمایی آسمان هدایت می شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار