gardeshban.ir

هتل سنتی نیایش یکی از هتل‌های ۴ ستاره خوب شهر شیراز است که در مکانی آرام و ساکت در کوچه کلانتری عباسی قرار گرفته است.
کد خبر: ۲۶۸۱۳
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۵ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 05
گردشبان (gardeshban.ir) :
همان‌طور که از نام این هتل نیز پیداست، هتل سنتی نیایش از بنایی تاریخی و از مجموع ۶ خانه سنتی و تاریخی تشکیل و معماری آن به سبک و سیاقی سنتی طراحی شده است. گفتنی است که هتل سنتی نیایش شیراز با داشتن ۷۷ اتاق در دو طبقه مجزا و در پلان‌های یک تخته، دو تخته مجزا، دو تخته دوقلو، سه تخته، چهار تخته و پنج تخته قادر است طیف وسیعی از گزینه‌ها را در اختیار میهمانان خود قرار داده و اقامتی آسوده را برای آن‌ها فراهم آورد.

بی‌تردید یکی از مهم‌ترین دلایلی که بسیاری از گردشگران را به‌سوی هتل سنتی نیایش شیراز سوق می‌کند، معماری بسیار جذاب و سنتی این هتل است. این هتل از ساختمان‌های تاریخی زیبا و پنجره‌های چوبی رنگارنگی تشکیل شده که هنگام عبور نور، جلوه بسیار زیبا و دلربایی به نمای داخلی و بیرونی اتاق‌های هتل می‌بخشند.

حیاط هتل سنتی نیایش نه‌تنها مملو از درختان سرسبز و زیباست، بلکه از حوضی تشکیل شده است که آبی زلال در آن جریان داشته و با آب‌نمای خوش نقش و نگار آن ترکیب بسیار جذابی را پدید آورده است. جالب است بدانید که هتل سنتی نیایش شیراز درگذشته (حدود ۱۰۰ سال قبل) میزبان جلسات انجمن ادب شیراز بوده و نخستین نشریه شیراز در چاپخانه این مکان به چاپ رسیده است. 

شاید ندانید اما تا ده سال پیش و قبل از اینکه فضای این مکان برای اقامت گردشگران مورد بهره‌برداری قرار گیرد، بنای زیبای هتل نیایش به‌عنوان یکی از جاذبه‌های تاریخی شیراز مورد بازدید قرار می‌گرفت. امروزه گردشگران می‌توانند با خیال راحت در جاذبه‌ای تاریخی و ارزشمند اقامت کرده و از تماشای معماری زیبا و جذاب ایرانی این مکان لذت ببرند.

باوجوداینکه هتل نیایش شیراز هتلی سنتی است، اما از امکانات هتل‌های مدرن و امروزی نیز بهره‌مند است. لابی دلنواز، اینترنت رایگان، پارک کودک، صندوق امانات، سیستم اعلام حریق، دستگاه واکس کفش و دستگاه دورنگار و فتوکپی را می‌توان برخی از امکانات مختلف هتل نیایش شیراز دانست. 

گفتنی است که این هتل از پارکینگی وسیع و جادار برخوردار بوده که قادر است ۴۰ خودرو را در خود جای دهد. همچنین رستوران سنتی بسیار زیبا و دلنوازی در این هتل قرار گرفته که قادر است انواع غذاهای لذیذ ایرانی را به میهمانان هتل ارائه دهد. چشیدن طعم خوشمزه غذاهای این رستوران در فضایی آرامش‌بخش و دل‌نشین، از لذت‌هایی است که بارها در سایت‌های مختلف از آن یاد شده و به یکی از دلایل اصلی اقامت در این هتل مبدل گشته است. 

علاوه بر رستورانی تمیز و زیبا، هتل سنتی نیایش از کافی‌شاپ و چایخانه دنج و دل‌بازی نیز بهره‌مند است که منویی بلندبالا و مملو از نوشیدنی‌های دل‌چسب را در اختیار میهمانان هتل قرار می‌دهد.

از امکانات هتل که بگذریم، باید گفت که تمامی واحدهای اقامتی هتل سنتی نیایش شیراز به اسباب و لوازم مدرن و شیکی چون یخچال، صندوق امانات، تهویه مطبوع، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، تلویزیون و تختخواب‌هایی نرم و راحت مجهز شده‌اند و با دکوراسیون و معماری سنتی خود، لذت اقامتی آسوده و آرامش‌بخش را برای میهمانان هتل به ارمغان می‌آورند.

در آخر باید گفت که هتل سنتی نیایش شیراز از نظر موقعیت جغرافیایی نیز در مکانی بسیار مطلوب و در قلب بخش تاریخی و فرهنگی شیراز واقع شده است. میهمانان هتل در طول اقامت خود در هتل سنتی نیایش می‌توانند به جاذبه‌های گردشگری مختلفی نظیر حمام وکیل، باغ جهان‌نما، آرامگاه حافظ، باغ عفیف‌آباد، ارگ کریم‌خان زند و مرکز تجاری خلیج‌فارس در کوتاه‌ترین زمان ممکن دسترسی داشته باشند. 

با این اوصاف اگر قصد دارید در مکانی نزدیک به جاذبه‌های تاریخی شهر دیدنی شیراز اقامت کنید، هتل سنتی نیایش شیراز می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های شما باشد.

اماکن نزدیک هتل سنتی نیایش شیراز

فاصله هتل سنتی نیایش شیراز تا ارگ کریم‌خانی: ۹۳۴ متر

فاصله هتل سنتی نیایش شیراز تا حرم شاه‌چراغ: ۲.۳ کیلومتر

فاصله هتل سنتی نیایش شیراز تا باغ جهان‌نما: ۲ کیلومتر

فاصله هتل سنتی نیایش شیراز تا باغ نارنجستان: ۲.۸ کیلومتر

فاصله هتل سنتی نیایش شیراز تا آرامگاه سعدی: ۲.۶ کیلومتر

هتل سنتی نیایش؛از اقامتگاه های ۴ ستاره شیراز/عکس

هتل سنتی نیایش؛از اقامتگاه های ۴ ستاره شیراز/عکس

هتل سنتی نیایش؛از اقامتگاه های ۴ ستاره شیراز/عکس

هتل سنتی نیایش؛از اقامتگاه های ۴ ستاره شیراز/عکس

هتل سنتی نیایش؛از اقامتگاه های ۴ ستاره شیراز/عکس

هتل سنتی نیایش؛از اقامتگاه های ۴ ستاره شیراز/عکس

هتل سنتی نیایش؛از اقامتگاه های ۴ ستاره شیراز/عکس

مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار