gardeshban.ir

رییس جامعه هتلداران استان مازندران گفت: وضعیت سفر به این استان در تعطیلات عید فطر لجام گسیخته تر از تعطیلات نوروز بود.
کد خبر: ۲۶۸۶۵
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۶ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
جمشید سلطان مرادی گفت: کنترل و نظارتی در سفرها نبود، همه چیز به شعار ختم شده است. جمعیت در سواحل موج می زد، حتی همین حالا که تعطیلات عید فطر تمام شده است. مردم در ساحل و جنگل چادر زدهاند، درحالی که وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرده بود برپا کردن چادر مسافرتی ممنوع است. فقط ۲۰ درصد جمعیتی که به مازندران سفر کرده بودند، در هتل ها اقامت داشتند. بیشتر مردم ویلا و خانه شخصی اجاره کردند.

وی افزود: در این استان حدود ۱۲۰ هزار خانه و ویلای شخصی اجاره ای شناسایی شده که فقط ۱۲۰۰ خانه مجوز رسمی دارد و با عنوان خانه مسافر فعالیت می کند، با وجود وعده‌هایی که برای تعطیلی آن ها در دوران کرونا داده شد، اما همه این اقامتگاه ها باز بودند و مسافر هم میگرفتند. این تعطیلات حتی اقامتگاههای دولتی هم باز بودند، درحالی که ستاد کرونا دستور تعطیلی این اقامتگاهها را داده بود تا از صنعت هتلداری حمایت شود.

سلطان مرادی ادامه داد: تعداد کیوسکها و تابلو بدستهای ویلاها و خانههای اجارهای با وجود کرونا، در این تعطیلات خیلی به چشم میآمد، نه تنها آنها را جمع نکردهاند که وضعیت لجام گسیخته تری هم به نسبت نوروز پیدا کردهاند. هیچ نظارتی روی این خانهها وجود ندارد، انگار نمیخواهند کنترل کنند و یا مانع کار خانههای شخصی شوند، مهم هم نیست این خانه ها پروتکل را رعایت میکنند یا نمیکنند.

وی اضافه کرد: کنار دریا کمپها برقرار بودند، از مردم ۲۰ هزار تومان می گرفتند و اجازه برپا کردن چادر مسافرتی را میدانند. به آن حرفهایی هم که درباره ممنوعیت برپایی چادر مسافرتی زده شده بود، عمل نکردند.

او درباره شکل نظارت روی هتلها نیز گفت: نماینده های اداره اماکن (نیروی انتظامی)، بهداشت و گردشگری روی هتل ها نظارت داشتند و کد بهداشتی هم نصب شده است، هتلها سعی میکنند، پروتکل ها را رعایت کنند اما مسافری نیست که خدمات بدهند.

رییس جامعه هتلداران مازندران معتقد است علت گرایش بیشتر مردم به ویلاها و خانههای شخصی به خاطر حمایت هایی است که مسؤولان از این اماکن میکنند تا این خانهها باز بمانند.

او اضافه کرد: این درحالی که با شیوع ویروس کرونا بلافاصله هتلها را دست کم در استان مازندران تعطیل کردند و ماموران اداره اماکن مدام سرکشی میکردند و مراقب بودند هتلی باز نشود، اما حالا مسوولان اظهار میکنند هتلها هرگز بسته نبودند، ما در مازندران سه ماه بسته بودیم حتی زمانی که دستور بازگشایی هتلها داده شد، ما باز هم منتظر دستور استاندار بودیم. حالا هم که اعلام کردهاند رستوران، تالار و استخر هتل‌ها می توانند بازگشایی شوند باز هم استانداری مازندران ابلاغ نکرده است.

سلطان مرادی از نحوه حمایت از هتل ها در دوران کرونا هم انتقاد کرد و گفت: نه تنها از تسهیلات وعده داده شده فعلا خبری نیست که امهال آب، برق و گاز هم طبق آنچه وعده بودند رعایت نشد. در مازندران اداره برق و گاز به هتلها اخطار قطع برق دادند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار