gardeshban.ir

این بار سفری خواهیم داشت به عجیب ترین متروهای جهان که دارای ظاهری خیره کننده هستند و احتمالا دوست ندارید از آن خارج شوید.
کد خبر: ۲۶۹۲۸
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 08
گردشبان (gardeshban.ir) :
سفرهای دورن شهری در فضاهای زیرزمینی می‌تواند بسیار جالب، منحصر به فرد، شگفت انگیز و حتی فراتر از چیزی باشد که در این دنیا به ذهنتان خطور می‌کند؛ از معماری خیره‌کننده متروها گرفته تا سازه‌هایی که در گوشه و کنار سالن‌های مترو نصب می‌شوند. هنرمندان و معماران ایستگاه‌های مترو را با استفاده از نقوشی نظیر عصر فضا تا نقاشی‌های دیواری که تاریخ بومی را تجلیل می کنند، به فضاهایی قابل تامل و هنری تبدیل کرده اند که حتی ممکن است مردم را به استفاده از سیستم حمل و نقل عمومی بیشتر ترغیب کنند.

  1. اوکولوس در نیویورک

اوکولوس توسط سانتیاگو کالاتراوا طراحی شده است و یک مرکز سرگرمی برای مرکز تجارت جهانی محسوب می‌شود. این مترو یک پاساژ و یک فضای عالی با معماری خیره کننده دارد. برخی حتی ستون‌های منحنی سازه سفید را به استخوان‌های قفسه سینه انسان شبیه می‌کنند.

ایستگاه دانشگاه متروی شیلی در سانتیاگو / شیلی

آنهایی که از این ایستگاه در پایتخت شیلی بازدید می‌کنند نمی‌توانند چشم از نقاشی دیواری عظیم با عنوان حافظه بصری یک ملت بردارند. این نقاشی توسط ماریو تورال کشیده شده و مساحت آن ۱۲۰۰ متر مربع است. این نقاشی که در دو قسمت در سال های ۱۹۹۶ و ۱۹۹۹ نصب شده است و همه دیوارها را می‌پوشاند تاریخ شیلی را به تصویر می‌کشد.


ایستگاه راه آهن و مترو سائو بنتو در پورتو / پرتغال

این ایستگاه شگفت انگیز و زیبا قدیمی تر از بسیاری از متروهای هم ردیف خود است و در سال ۱۹۱۶ تکمیل و در محل صومعه سابق ساخته شده است. قسمت داخلی این ایستگاه از ۲۰ هزار کاشی تزئینی سفید و آبی پوشیده شده است و روایتی موزاییکی از تاریخ پرتغال را به نمایش می‌گذارد.

ایستگاه متروی هنر و صنایع دستی در پاریس / فرانسه

دیوارهای مسی و تزییناتی شبیه چرخ دنده و ماشین بخار در تونل های این ایستگاه با طراحی مجدد در سال ۱۹۹۴ از داستان های علمی و تخیلی الهام گرفته است. سبک و طراحی آن به ناتیلوسِ ژول ورن اختصاص یافته است.

ایستگاه تولدو در ناپل / ایتالیا

کاشی های موزاییکی ریز و آبی و سفید در این ایستگاه نئوپولیتی به معنای تجسمی از آب و نور است و احساس طبیعی را به دنیای زیرزمینی صنعتی در عمیق ترین ایستگاه شهر می‌بخشد.

ایستگاه مترو سولنا سنتروم در استکهلم / سوئد

سقف های قرمز و دیوارهای سبز میخکوب کننده یک جنگل در زیر آسمان غروب را متجسم می‌کند. اما دو هنرمند به نام های کارل اولو بیورک و آندرس آبرگ از این طرح برای ابراز بیانیه سیاسی، اظهار نظر در مورد محیط زیست، غافلگیری و کاهش جمعیت روستایی در دهه ۱۹۷۰ استفاده کردند.

ایستگاه متروی دانشگاه جهان جدید در ورشو / لهستان

وقتی با پله برقی های این مترو به سمت پاین می‌روید، انگار سوار یک کشتی یا سفینه فضایی شده اید. در طراحی رنگ بنفش و معماری آینده نگر طراحی شده توسط Andrzej M. Chołdzyński هم نمای مدرن و هم قدیمی را همزمان احساس می کنید. این ایستگاه که در سال ۲۰۱۵ ساخته شده است، با دسترسی کامل آینده را در آغوش می گیرد.

ایستگاه مایاکوفسکا در مسکو / روسیه

این ایستگاه با تزیینات هنری در سال ۱۹۳۸ توسط الکسی دوشکین طراحی شده و به نام میدان بالای آن (و شاعر ولادیمیر مایاکوفسکی) نام گذاری شده است. قوس ها و ستون های کلاسیک در متروی مایاکوفسکا از فولاد ضدزنگ پیچ و تاب دار ساخته شده است. این ایستگاه از نظر عملکرد و شکل ظاهری هم میزبان اجتماعات گسترده ای برای استالین در سال ۱۹۴۱ بوده و هم به عنوان یک پناهگاه حمله هوایی در جنگ جهانی دوم به شمار می‌رفت

ایستگاه MRT بلوار فورموسا در کائوسیونگ / تایوان

نام ایستگاه فورموسا از تظاهرات طرفدار دموکراسی گرفته شده و به دلیل داشتن نمایشگرهای شیشه ای رنگارنگ با نام "گنبد نور” شناخته شده و مشهور است. این اثر هنری که توسط Narcissus Quagliata در سال ۲۰۰۸ ساخته شده است مراحل زندگی مانند آب، زمین، نور و آتش را در ۴۵۰۰ پنل جداگانه به تصویر می‌کشد.

ایستگاه راه آهن وینارد در سیدنی / استرالیا

سازه عجیب و غریب در هم پیچ خورده که توسط کریس فاکس طراحی و ساخته شده جذابیت اصلی این ایستگاه مترو در نیو سات ولز به شمار می‌رود. این سازه از چوب‌های بازیافتی در پله برقی های اصلی در سال ۱۹۳۱ ساخته شده است و هدفش این است که شکل سازه جریان ترافیک انسانی را به جریان طبیعی آب تشبیه می‌کند.

عجیب ترین متروهای جهان

عجیب ترین متروهای جهان

عجیب ترین متروهای جهان
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار