gardeshban.ir

آژانس تخصصی جهانگردی سازمان ملل دستورالعمل‌هایی را برای بازیابی قوی و پایدارتر صنعت گردشگری تدوین و منتشر کرد.
کد خبر: ۲۶۹۸۵
تاریخ انتشار : جمعه ۰۹ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 09
گردشبان (gardeshban.ir) :

به نقل از تراول دیلی نیوز، دستورالعمل‌های سازمان جهانی گردشگری برای بازیابی گردشگری با مشورت کمیته جهانی بحران جهانگردی تهیه شده است و هدف از آن حمایت دولت ها و بخش خصوصی برای رهایی از یک بحران همه گیر با نام کروناست.

آژانس تخصصی جهانگردی سازمان ملل متحد هشدار می‌دهد که بسته به زمان رفع محدودیت سفر، ورود گردشگران بین المللی ممکن است بین ۶۰ تا ۸۰ درصد کاهش یابد. این کاهش ورود گردشگران بین‌المللی ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون شغل را در معرض خطر قرار می‌دهد.

زوراب پولولیکا شویلی دبیر کل سازمان جهانی گردشگری در این باره گفت: دستورالعمل‌های سازمان جهانی گردشگری برای بازگشایی اماکن گردشگری مجموعه کاملی از اقدامات را به دولت‌ها و مشاغل ارائه می‌دهد. این مجموعه اقدامات به دولت‌ها و مشاغل کمک می‌کند تا دوباره گردشگری را با روشی ایمن، یکپارچه و مسئولانه بازیابی کنند. آن‌ها محصول همکاری‌های پیشرفته‌ای هستند که واکنش گردشگر را به این چالش مشترک توصیف کرده اند و بر پایه دانش و اطلاعات ورودی از بخش‌های دولتی و خصوصی و چندین آژانس سازمان ملل به عنوان بخشی از واکنش گسترده سازمان ملل تهیه و تدوین شده‌اند.

دستورالعمل‌های جدید سازمان جهانی گردشگری برای بازیابی گردشگری با پیروی از توصیه‌های قبلی کمیته جهانی بحران جهانگردی تصویب شده و بر هفت پایه اولویت برای بهبود گردشگری مبتنی بر ستون‌های کاهش تأثیر اقتصادی، تدوین پروتکل‌های ایمنی و پاسخ‌های هماهنگ و تقویت نوآوری متمرکز شده است.

در این دستورالعمل‌ها اهمیت بازیابی اطمینان مسافران از طریق پروتکل‌های ایمنی و امنیتی طراحی شده برای کاهش خطرات در هر مرحله از زنجیره ارزش گردشگری برجسته شده است. این پروتکل‌ها شامل اجرای مراحل چک در هر صورت مناسب از جمله اسکن دما، آزمایش، فاصله جسمی و تهیه کیت‌های بهداشتی برای مسافرت هوایی ایمن، خدمات مهمان نوازی یا رویداد‌های ایمن است.

سازمان جهانی گردشگری در همین راستا با هدف پذیرش نوآوری و تحول دیجیتال گردشگری جهانی همکاری خود با گوگل را تقویت می‌کند. در قالب این تقویت همکاری، آژانس تخصصی جهانگردی سازمان ملل و گوگل برای ارتقای یادگیری دیجیتالی و آموزش مهارت‌های آنلاین تلاش می‌کنند تا فرصت‌های جدیدی برای گردشگری بین‌المللی فراهم شود.

زوراب پولولیکا شویلی دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در این زمینه گفت: فناوری در هفته‌های گذشته نقش مهمی را در زندگی ما ایفا کرده است. تحول دیجیتالی گردشگری باعث تقویت این بخش و ایجاد فرصت‌هایی برای مردم سراسر جهان می‌شود.


باشگاه خبرنگاران



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار