gardeshban.ir

کارشناسان تاکید کردند: در صورت استفاده از لنزهای تماسی و عینک لازم است نکات ایمنی مرتبط با کروناویروس جدید در نظر گرفته شود.
کد خبر: ۲۷۰۵۳
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
درحالیکه متخصصان آکادمی چشم پزشکی آمریکا محدود کردن استفاده از لنزهای تماسی را در شرایط فعلی توصیه کرده‌ و جایگزین کردن عینک را در زمان همه‌گیری بیماری کووید ۱۹ پیشنهاد داده‌اند، انجمن اپتومتریست آمریکا اعلام کرده است که شواهدی مبنی بر تاثیر استفاده از لنزهای تماسی بر افزایش خطر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ وجود ندارد.

دکتر دنیل ناتالی، اپتومتریست در بالتیمور آمریکا گفت: با شستشوی صحیح دست‌ها پیش از قرار دادن لنزها داخل چشم و خارج کردن آن، پاکسازی صحیح لنزها و خودداری از تماس دست‌ها با چشم می‌توان از بی‌خطر بودن استفاده از لنزها در دوران همه‌گیری کووید ۱۹ اطمینان حاصل کرد.

به گفته کارشناسان در صورت بروز علائم مشابه با سرماخوردگی و آنفلوآنزا لازم است از قرار دادن لنزهای تماسی در چشم‌ها خودداری شود.

هرچند گروهی از کارشناسان تاکید دارند: کروناویروس جدید می‌تواند از طریق ترشحات تنفسی که هنگان نفس کشیدن، صحبت کردن، سرفه یا عطسه از دهان و بینی خارج می‌شود انتقال پیدا کند. بنابراین خوب است که در صورت امکان چشم‌ها با عینک، شیلد یا دیگر وسایل حفاظتی پوشانده شود.

درحالیکه عینک‌های معمولی تا حدودی از چشم‌ها محافظت می‌کنند و امکان انتقال ویروس از کناره‌ها، بالا و پایین قاب عینک وجود دارد عینک‌های حفاظتی به خوبی از چشم‌ها حفاظت می‌کنند.
به گزارش هلث‌دی نیوز، همچنین کارشناسان به افراد توصیه می‌کنند روزانه عینک‌های خود را با آب و صابون ضد عفونی و با پارچه‌های میکروفایبر خشک کنند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار