gardeshban.ir

سازمان جهانی گردشگری اعلام کرد، تعداد بازدیدکنندگان و گردشگران بین المللی بین ۶۰ تا ۸۰ درصد در سال ۲۰۲۰ با توجه به شیوع ویروس کرونا افت خواهد کرد.
کد خبر: ۲۷۰۷۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
سازمان ملل متحد در بیانیه ای اعلام کرد که محدودیت های گسترده مسافرت و بسته شدن فرودگاه ها و مرزهای بین‌المللی برای جلوگیری از شیوع کرونا، گردشگری بین المللی را در بدترین بحران از زمان آغاز سوابق آن در سال ۱۹۶۰ فرو برده است. بنا بر اعلام این سازمان مستقر در مادرید، ورود توریست ها در سه ماه اول سال به میزان ۲۲ درصد و تنها در ماه مارس ۵۷ درصد کاهش یافته است و طبق اعلام این سازمان مستقر در مادرید، آسیا و اروپا بیشترین کاهش گردشگر را تجربه کردند.

زوراب پولولیکاشویلی، دبیرکل این سازمان عنوان کرده است : "جهان با یک بحران بی سابقه اقتصادی روبرو است. جهانگردی به سختی تحت تأثیر قرار گرفته است و میلیون ها شغل در یکی از پرتحرک ترین بخش های اقتصاد در معرض خطر هستند. "

سازمان ملل متحد گفت که میزان سقوط در جهانگردی بین المللی بستگی به سرعت دوباره باز شدن مرزهای بین المللی دارد.

در یک سناریو بهترین حالت، محدودیت های سفر در اوایل ماه ژوئیه کاهش می یابد که در این حالت ورود توریست های بین المللی فقط ۵۸ درصد کاهش می یابد.

اگر محدودیت های سفر در اوایل دسامبر برداشته شود، ورود توریست های بین المللی ۷۶ درصد کاهش می یابد.

اگر این محدودیت ها در اوایل ماه سپتامبر برداشته شود، سازمان ملل متحد ۷۰ درصد سقوط را پیش بینی می کند.

در این سناریوها، افت سفر بین المللی می تواند منجر به از بین رفتن ۹۱۰ میلیارد دلار تا ۱.۲ تریلیون دلار درآمدهای صادراتی از گردشگری و از ۱۰۰ تا ۱۲۰ میلیون شغل مرتبط با گردشگری شود.

زوراب پولولیکاشویلی افزود: "براساس بحران های قبلی، انتظار می رود اوضاع سفرهای تفریحی سریعتر بهبود یابد، به خصوص سفر برای دیدار دوستان و آشنایان نسبت به سفرهای کاری. " 

این نهاد در آغاز سال پیش بینی کرده بود که جهانگردی بین المللی با رشد ۳-۴ درصد در سال ۲۰۲۰ روبرو خواهد بود اما سپس پیش بینی خود را در پایان ماه مارس مورد بازبینی قرار می دهد و پیش بینی می کند که این صنعت دچار ۲۰-۴۰ درصد افت شود.

ورودی های گردشگری بین المللی در سال ۲۰۱۹ با ۴ درصد افزایش به ۱.۵ میلیارد رسید و فرانسه در رده اول جهان و پس از آن اسپانیا و ایالات متحده بیشترین بازدید را دارا هستند.

آخرین باری که ورود گردشگران بین المللی با کاهش سالانه مواجه شد، سال ۲۰۰۹ بود که بحران اقتصادی جهانی به شدت به بخش مسافرتی ضربه زد. صنعت گردشگری حدود ۱۰ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را تشکیل می دهد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار