gardeshban.ir

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه با احداث تله‌کابین مخالفت و اعلام کرده که هرگونه اقدامی باید براساس قوانین میراث فرهنگی انجام شود. لذا براساس این نامه هرگونه فعالیت عمرانی در این محدوده غیرقانونی بوده و قابلیت پیگیری در کمیسیون ماده 100 را دارد.
کد خبر: ۲۷۰۸۸
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
 
امید قادری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در نامه‌‍ای به شماره  992/128/1161 مورخ 99/3/10 به کهریزی، مدیرکل دفتر فنی امور عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک  اعلام کرده که صورت جلسه 6 خرداد ماه مجوزی برای ساخت تله‌کابین در منطقه طاق‌بستان نبوده و در تناقض با قوانین میراث فرهنگی است که برای ادامه پروژه باید مراحل قانونی آن طی شود.

براساس این نامه مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری اجرا هر گونه عملیات عمرانی در این منطقه فاقد پروانه و غیرقانونی است.

امید قادری، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در این نامه با اشاره به صورت جلسه شماره  71/41/17992 مورخ 99/3/6 تاکید کرده:  در خصوص نحوه واگذاری محل احداث تله‌کابین طاق‌بستان شهرداری از طریق مسکن و شهرسازی در خصوص بند یک صورت‌جلسه مضصوع که عنوان شده« موافقت میراث فرهنگی در تغییر کاربری به منزله موافقت اصولی شهرداری می‌باشد» به استحضار می‌رساند که این بند از صورت‌جلسه با بخشنامه و قوانین و مقررات جاری  در میراث فرهنگی کاملا در تضاد می‌باشد و فرآیند صدور موافقت اصولی صرفا در سامانه my.ichto.ir توسط سرماه‌گذار بخش خصوصی انجام می‌پذیرد  که در این خصوص شهرداری کرمانشاه می‌بایست پس از انجام مراحل قانونی تملک اراضی و واگذاری آن به سرمایه‌گذار بخش خصوصی، متعاقبا ایشان را به اداره کل معرفی، تا در صورت واجد شرایط بودن و اخذ مدارک مثبته، نسبت به صدور موافقت اصولی جهت طرح موصوف اقدام لازم صورت گیرد. لذا دستر فرمایید بند 2 صورت‌جلسه مذکور کان‌لم‌یکن تلقی گردد.

تائید میراث فرهنگی مجوزی برای احداث تله‌کابین نیست/ باید براساس قانون عمل شود


اسکان نیوز


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار