gardeshban.ir

مقام مسئول سازمان هواپیمایی کشوری از آغاز پرداخت ۲۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به ۱۶ شرکت هواپیمایی داخلی خبر داد.
کد خبر: ۲۷۱۰۰
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
مرتضی دهقان معاون هوانوردی و امور بین المللی سازمان هواپیمایی کشوری اظهار کرد:‌2400 میلیارد تومان وام برای جبران ضرر‌های ناشی از شیوع کرونا برای ایرلاین داخلی و سایر شرکت‌های مرتبط در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به کاهش تا 95 درصدی تقاضا برای سفرهای هوایی،‌افزود: دولت و وزارت راه و شهرسازی برای جبران بخشی از زیان خطوط هوایی تسهیلات کم بهره‌ای برای شرکت‌های حمل و نقلی و از جمله شرکت‌های هواپیمایی در نظر گرفت.

وی ادامه داد: مبلغ تسهیلات هر شرکت بسته به نیروی انسانی شاغل و عملکرد این شرکت‌ها در دوران کرونا مشخص است و طبق بررسی‌ها 16 ایرلاین و تعدادی از شرکت‌های خدمات فرودگاهی و مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما از این تسهیلات بهره‌مند خواهند شد که از طریق سامانه کارا پرداخت می‌شود.

جمعه گذشته معاون وزیر راه از اخذ مصوبه پرداخت تسهیلات به شرکت‌های هواپیمایی با نرخ سود 12 درصد جهت جبران بخشی از زیان ناشی از شیوع ویروس کرونا خبر داد.

شهرام آدم نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با اشاره به تاثیر منفی شیوع ویروس کرونا بر فعالیت شرکت‌های هواپیمایی، حمل‌ونقل ریلی و... اظهار کرد: با توجه به پیگیری‌های وزارت راه و شهرسازی برای بخش‌های حمل‌ونقل از جمله راه‌آهن، فرودگاه‌ها و حمل‌ونقل هوایی که مشکلات عدیده‌ای به دلیل شیوع ویروس کرونا داشته‌اند، مصوبه‌ای برای پرداخت تسهیلات اخذ شده است.

وی ادامه داد:‌هم‌‌اکنون فرآینده نحوه پرداخت این تسهیلات در حال طی شدن استکه بر اساس آن وام با نرخ سود 12 درصدی در اختیار این بخش‌ها قرار خواهد گرفت.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار