gardeshban.ir

رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های تهران/
رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل آپارتمان‌های تهران از تعطیلی کامل 40درصد هتل‌های تهران بر اثر شیوع کرونا خبر می‌دهد. او دلیل این اتفاق را کاهش شمار مسافرانی می‌داند که با اهداف کاری و تجاری به تهران می‌آیند.
کد خبر: ۲۷۱۰۵
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 12
گردشبان (gardeshban.ir) :
محمد علی فرخ‌مهر، رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های تهران، گفت: از اوایل اسفند با اعلام دولت، هتل‌ها در سراسر کشور بسته شدند و تعطیلی آنها تا اول سال جاری ادامه داشت. با این حال هم اکنون نیز هتل‌ها تنها اجازه پذیرش برای اقامت دارند و ارائه خدماتی مانند رستوران‌ها و تالارها همچنان مجاز نیست. اقامت هم به تنهایی چندان سودی ندارد.

او افزود: از روزی که بازگشایی هتل‌ها مجاز شد، تنها 60درصد هتل‌های تهران فعالیت خود را از سر گرفتند و 40درصد دیگر هنوز بسته هستند.

او اضافه کرد: هتل‌های تهران بیشتر میزبان مهمانانی هستند که از داخل و خارج از کشور به قصد کار و تجارت به پایتخت می‌آیند. پس از تعطیلی دو ماهه به دلیل شیوع ویروس، تعطیلات عیدفطر و رحلت امام (ره) در خردادماه و تعطیلی کسب‌و‌کارها از شمار سفرهای کاری به تهران کاسته است در نتیجه هتل‌های تهران حتی در ماه جاری و با وجود بازگشایی هم مهمانان پرشماری نداشته‌اند. امیدواریم پس از تعطیلات رحلت امام (ره)، حضور مسافران در تهران پررنگ شود.

فرخ مهر ادامه داد: با این حال شرایط اقتصادی کنونی نشان می‌دهد تا پایان سال هم نمی‌توان به جان گرفتن صنعت هتلداری در تهران امیدوار بود.

او همچنین گفت: در صورتی که اوضاع اقتصادی دولت و سازمان‌های زیرمجموعه آن و بخش‌های خصوصی بهبود یابد و همچنین با کاهش شدت شیوع ویروس رویدادهایی مانند همایش‌ها و نمایشگاه‌ها مانند گذشته اسباب سفر به تهران را فراهم آورد، هتل‌های تهران می‌توانند جان بگیرند.

رئیس اتحادیه هتل‌ها و هتل‌آپارتمان‌های تهران گفت: به باور من اگر تا دو ماه آینده اوضاع بهبود نیابد، شماری بیشتری از هتل‌های تهران به مجموعه هتل‌های تعطیل شده اضافه شوند. من در تهران 3 هتل دارم و دو ماه به خودم  فرصت دادم تا اوضاع بهتر شود اگر نه که چاره‌ای جز تعطیلی نیست.

او در پاسخ به این سوال که به نظر شما تعطیلی مستمر هتل‌های تهران چه پیامدهایی برای استان دارد، گفت: صنعت هتلداری در تهران پیش از شیوع کرونا بیش از 10هزار نیروی انسانی را به کار مشغول کرده بود تا به الان حدود 60درصد از این شمار تعدیل شده‌اند. با ادامه شیوع بیماری این رقم افزایش پیدا می‌کند. در نظر داشته باشید یک هتل، بسته به بزرگی آن در ماه بین 30 تا 500 میلیون تومان هزینه نگهداری دارد.

او در جواب این پرسش که اوضاع سایر استان‌ها را چگونه ارزیابی می کنید، پاسخ داد: تا آنجا که می‌دانم، علاوه بر تهران، هتل‌های مشهد هم به دلیل تعطیل بودن حرم امام رضا(ع) مسافران زیادی ندارد. در استان‌های شمالی هم مسافران تمایل زیادی به حضور در هتل ندارند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار