gardeshban.ir

صبح زود در سال 1960 با من تماس گرفته شد. من در باند فرودگاه منتظر بودم تا آخرین پروازم را در صد و یکمین بخش هوابرد مشهور انجام دهم. گروهبان در حال فریاد زدن به سمت ما می دوید:"ستوان، چتر نجات خود را کنار بگذارید، چمدان های خود را ببندید، شما به سمت ایتالیا می روید."
کد خبر: ۲۷۱۲۸
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
فکر کردم که حتما یک شوخی است. بعد از دیدار چند روزه با خانواده، از پایگاه نیروی هوایی مک گایر عزیمت کردیم. در راه نیوجرسی به سوی "La Patria dei miei Genitori" سرزمین والدینم رفتم و چند روزی آنجا اقامت کردم. پرواز با توقف مختصری در ایسلند، تقریبا یک ساعت طول کشید. 

پس از آن برای سوخت گیری در آزورس(Azores) فرود آمدیم و پس از چند ساعت ما در ورونا ایتالیا بودیم. این اولین ماموریت نظامی من بود. من با سمت نیروی ویژه به پایتخت عشق جهان اعزام شده بودم و به سرزمینی فکر می کردم که حسابی تعریفش را شنیده بودم. با من در ادامه این مطلب جذاب و خواندنی همراه شوید تا در نهایت بفهمید ورونا کجاست. 

ورونا کجاست

پونته پیترا (Ponte Pietra)

شاید این سفر به پایتخت عشق جهان یا ورونا ایتالیا به واسطه برداشتن دروس ایتالیایی در دبیرستان و همچنین در دانشگاه پیت قابل پیش بینی بود. اما، تسلط بر زبان بازیلیکایی یک عمر زمان می برد. پس از فرود آمدن در فرودگاه مالپنسا در میلان، بدنبال سرویس بهداشتی برای شستن دست و صورتم بودم. این فرصتی عالی برای محک زدن تسلط من به زبان ایتالیایی بود. 

بنابراین، از یک رهگذر پرسیدم:" Per piacere, doveul bachaus". رهگذر به طرز عجیبی به من نگاه کرد و به راهش ادامه داد. پس از چند دفعه تلاش و دریافت عکس العمل های مشابه، فهمیدم که یک جای کار ایراد دارد. 

خوشبختانه، چند جوان اهل آمریکا که لهجه شهر بروکلین را داشتند، آنجا بودند. یکی از آن ها به شانه من زد و گفت ستوان "Gabinetto" درست است. کلمه bachaus ایتالیایی نیست، حتی در زبان محلی ایتالیایی هم چنین کلمه ای وجود ندارد! این یک اصطلاح شکسته شده و پیچ خورده انگلیسی است که توسط ایتالیایی های مهاجر برای توصیف کابین های بیرون کنار هم قرار گرفت. 

با خود گفتم: "اوه! این اشتباه برای شروع صحبت به زبان ایتالیایی زیادی بزرگ بود."همانطور که به سمت ایستگاه قطار می رفتیم، راننده که بسیار مهربان بود، بعضی از مکان های تاریخی و عظیم میلان را به ما نشان داد.

ورونا ایتالیا در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است. این شهر بدلیل اینکه محل وقوع داستان رومئو و ژولیت اثر شکسپیر بوده و همچنین به خاطر وجود بالکن ژولیت در پیزا دله اربه (Piazza delle Erbe) بسیار مشهور است.

ورونای بی نقص

براساس مقاله ورونا کجاست باید بدانید که تاریخ ورونا با وجود جاذبه های گردشگری مانند پیزا برا (Piazza Bra)، آمفی تئاتر 2000 ساله رومی، باسیلیکا دی سان زنو (Basilica di San Zeno) و دریاچه دل ربای گاردا (Garda) که درست در شمال شهر قرار دارد، بسیار فریبنده است. 

اپراهای بی نقص و عالی اجرا شده در Arenawere نیز تجربه ای خارق العاده بودند. به عنوان یک افسر تازه گماشته شده، تمامی همکاران نظامی و غیرنظامی من یک جشن خوش آمدگویی و شروع به کار در بخش لیسانسه ها برگزار کرده بودند. 

این یک ماموریت نظامی فراموش نشدنی بود. چقدر خوش شانس بودم که این فرصت فراهم شد تا با سفر با این شهر و محیط اطرافش مخصوصا دختران محلی و مونیکا که بعدها همسر دوست داشتنی من شد، آشنا شوم و در نهایت بفهمم که ورونا کجاست

ورونا ایتالیا؛ زیبایی اسرارآمیز در بطن کشوری اروپایی

ورونا ایتالیا؛ زیبایی اسرارآمیز در بطن کشوری اروپایی

ورونا ایتالیا؛ زیبایی اسرارآمیز در بطن کشوری اروپایی
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار