gardeshban.ir

برخی از مهم‌ترین محوطه‌های فرهنگی و گردشگری در ایتالیا پس از بیش از سه ماه تعطیلی به دلیل شیوع ویروس کرونا، بار دیگر میزبان گردشگران شدند.
کد خبر: ۲۷۱۳۸
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
برج کج پیزا، تماشاخانه کولوسئوم، موزه‌های واتیکان، گالری هنری فلورنیس اُفیتزی و کلیسای جامع شهر میلان از جمله مکان‌های فرهنگی و گردشگری شاخصی هستند که پس از چند ماه تعطیلی به دسبب اعمال تدابیر قرنطینه‌ای در کشور ایتالیا، بازگشایی و بار دیگر میزبان گردشگران شدند. 

همچنین نمایشگاه بزرگی که به مناسبت پانصدمین سال درگذشت «رافائل»، نقاش بزرگ دوره رنسانس ترتیب داده شده از روز گذشته (دوشنبه، اول ژوئن) در شهر رم بازگشایی شد.

همه محوطه‌ها و موزه‌های ایتالیا با رعایت سختگیرانه قوانین مراقبتی برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا مجوز فعالیت مجدد را دریافت کرده‌اند. برج کج پیزا که سالانه پذیرای پنج میلیون گردشگر است تنها اجازه ورود همزمان ۱۵ بازدیدکننده را می‌دهد و همه بازدیدکنندگان ملزم به استفاده از ماسک و یک قطعه الکترونیکی هشداردهنده در صورت کم شدن فاصله اجتماعی کمتر از یک متر هستند. 

«پیر فرانچسکو پاچینی» رئیس هیات‌مدیره برج پیزا و محوطه آن می‌گوید: بودجه ما به دلیل تدابیر اتخاذشده جدید زیان بزرگی خواهد دید، اما باید به بازدیدکنندگان نشانه‌ای از اعتماد و امید تزریق می‌کردیم.

همچنین بازدیدکنندگان از آمفی‌تئاتر کلوسئوم باید بلیت خود را به صورت آنلاین خریداری کنند و ضمن استفاده از ماسک، پیش از ورود مورد تب‌سنجی قرار بگیرند. سقف بازدید گروهی از کولوسئوم ۱۴ نفر است. 

پارک باستان‌شناسی پمپئی ایتالیا نیز هفته گذشته با تدابیر مشابهی بازگشایی شد و ۱۰۴ نفری که در روز اول از آن دیدن کردند اغلب از ساکنان محلی بود. رئیس این پارک باستان‌شناسی ابراز امیدواری کرد امسال ۱۰۵ میلیون نفر از این جاذبه دیدن کنند که ۲.۵ میلیون نفر کمتر از سال گذشته است. 

در حالی که ایتالیا به تدریج در حال بازگشایی مرزهایش به روی گردشگران کشورهای عضور اتحادیه اروپاست و از سوم ژوئن (۱۴ خرداد) گردشگران بریتانیایی نیز می‌توانند به این کشور سفر کنند اما گردشگران ایتالیایی به دلیل شدن شیوع کرونا هنوز مجوز سفر به برخی کشورهای اروپایی را دریافت نکرده‌اند. 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار