gardeshban.ir

مدیرکل میراث و گردشگری اردبیل با اشاره به زمان بازگشایی چشمه‌های آبگرم این استان، گفت: بازدید مسافران از پل‌های معلق هیر و مشگین شهر در تعطیلات خردادماه امکان‌پذیر است.
کد خبر: ۲۷۱۷۳
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۳ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 13
گردشبان (gardeshban.ir) :
نادر فلاحی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل با اشاره به آن‌که هتل‌های استان قبل از آغاز تعطیلات عید فطر با ۵۰ درصد ظرفیت خود و با رعایت ضوابط و پروتکل‌های بهداشتی، کار خود را آغاز کردند، گفت: در تاریخ اول خرداد تردد بیش از ۲۲ هزار و در دوم خرداد بیش از ۳۰ هزار خودرو ثبت شده است، با این وجود ضریب اشغال هتل‌های استان، طی تطیلات عید فطر حدود ۴ درصد بود چراکه در این مدت آب‌درمانی و چشمه‌های آب گرم استان تعطیل بودند و از آنجا که اردبیل مقصدی است که به چشمه‌های آب گرم شناخته شده است با تعطیلی این مجموعه‌ها، سایر بخش‌های گردشگری استان نیز تحت‌الشعاع قرار می‌گیرند. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل خاطرنشان کرد: در طول تعطیلات کرونا، ۲۲ واحد از واحدهای اقامتی غیرمجاز پلمپ شدند و در عین حال اجازه برپایی کمپ یا چادر به مسافران داده نمی‌شد و اگر مسافران درصدد برپا کردن چادر برمی‌آمدند باید با رعایت فاصله و پروتکل‌های بهداشتی این کار را انجام می‌دادند. 

به گفته او، هرچند گفته شده بود که مجوز فعالیت چشمه‌های آبگرم از روز ۱۲ خردادماه صادر می‌شود اما قرار است این مجموعه‌ها در طول تعطیلات نیمه خرداد، تجهیزات لازم برای رعایت پروتکل‌های بهداشتی را اعمال و بعد از تعطیلات نیمه خرداد و از شنبه، ۱۷ خردادماه آن هم در قالب فعالیت ۲۰ درصد ظرفیت برای چشمه‌های روباز و ۱۰ درصد ظرفیت برای مراکز آب گرم و معدنی روبسته آن هم در ساعت‌های محدود و سانس‌های جداگانه، آغاز شود. در این میان ناظران به صورت مستمر فعالیت خواهند کرد. اگر پروتکل‌ها را رعایت نکنند، پلمپ می‌شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اردبیل ادامه داد: پل معلق هیر از یک روز قبل از عید فطر فعالیت خود را آغاز کرد و طی دو روز بیش از ۶ هزار نفر از آن بازدید کردند. اکنون نیز شاهد حضور تعداد زیادی از بازدیدکنندگان در این مجموعه هستیم. ضمن آنکه در طول ایام تعطیلات خردادماه، تله کابین حیران خدمات ارائه می‌دهد و پل معلق مشگین شهر نیز با قوت به کار خود ادامه می‌دهد و روزهای شلوغی را طی می‌کند.

ایلنا نوشت، فلاحی با مقایسه حضور گردشگران در ایام تعطیلات عید فطر سال گذشته و امسال که با شیوع ویروس کرونا همراه بود، گفت: اردبیل در سال گذشته یکی از سه استان مقصد سفر گردشگران بود. برای مثال می‌توان گفت، در سال گذشته پل معلق مشگین شهر بیش از ۳۰۰ هزار بلیت فروخت این درحالی است که در تعطیلات امسال کمتر از ۲۰ درصد سال گذشته بلیت فروخته شده است.
 


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار