gardeshban.ir

هر مکانی برای اینکه به محیطی لذت بخش بدل شود، نیازمند آداب و رسوم مخصوص به خود است. به طور مثال سینما رفتن قواعد خاص خود را دارد؛ نمی شود از دیدن فیلم، در سالنی لذت برد که در آن همه بلند بلند مشغول صحبت کردن هستند.
کد خبر: ۲۷۱۸۱
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 15
گردشبان (gardeshban.ir) :
این موضوع در مورد سفر کردن و به طور خاص سفر با هواپیما هم صدق می کند. اگر شما به عنوان یک مسافر به حقوق خود و دیگران احترام بگذارید و قوانین و مقررات خاص پرواز را رعایت نمایید، طبیعتاً سفری لذت بخش تر و ساعاتی آرامتر را در هواپیما تجربه خواهید کرد.

با ما همراه شوید تا چند نمونه از این آداب را باهم بررسی کنیم.

1- باز نگاه داشتن راهرو:

هر وسیله ای که هنگام سوار شدن به هواپیما همراهتان دارید، باید قبل از آنکه روی صندلی خود بنشینید، در فضای تعبیه شده در بالای سرتان قرار گیرد. راهرو یا فضای خالی جلوی پایتان به هیچ وجه مکان مناسبی برای قراردادن ژاکت و کیف دستی تان نیست.


2- اطمینان از قرارگیری صحیح وسائل:

دقت کنید مقدار باری که همراه خود به داخل هواپیما می برید، به اندازه ای باشد تا در قفسه ی بالای سرتان به درستی جا گیرد. وسائل همراه شما نباید به قدری زیاد باشد که با هر تکان کوچک به بیرون پرتاب شود.

قرار دادن چمدان در کابین

3- معرفی خود به مسافر کناری:

بهتر است خود را به مسافر بغل دستیتان معرفی کنید. این صحبت ممکن است با یک لبخند یا یک سلام و احوال پرسی ساده آغاز شود و در صورت تمایل طرفین ادامه پیدا کند.
معاشرت با همسفران

4- رعایت مساوات:

اگر صندلی شما در ردیف میانی قرار دارد، بد نیست بدانید که دسته های صندلی به طور کامل در اختیار شما نیست و باید آن را با مسافر کناری خود شریک شوید پس به اندازه ی سهم خود و تا جایی که باعث آزار و اذیت دیگران نشوید از این دسته های مشترک استفاده نمایید.

5- رعایت حریم:

سعی کنید در زمان استراحت، کاملاً در فضایی که در اختیار شماست، قرار بگیرید. اینکه سرتان را به صندلی کناری تکیه دهید یا دست و پایتان را در فضایی که متعلق به شما نیست رها کنید، خلاف ادب و قوانین هواپیما عمل نموده اید.

رعایت حریم شخصی در پرواز

6- پرهیز از خوردنی های بودار:

همه ی مسافران با شما، در فضایی که در آن قرار دارید، سهیم هستند از این رو از خوردن خوراکی هایی که بو دار هستند به طور جد خودداری نمایید. تهویه ی کابین محدود است و بوی غذای شما ممکن است برای سایر همسفرانتان خوشایند نباشد.

7- هماهنگی با مسافر عقبی:

قبل از خواباندن صندلی خود، با مسافری که در صندلی ردیف پشتی شما می نشیند، هماهنگ شوید. به یکباره خواباندن صندلی ممکن است منجر به سرریز شدن غذا یا لیوان چایی که روی سینی صندلی پشتی قرار دارد، شود و همسفر شما را دچار مشکل کند.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار