gardeshban.ir

پرتغال کشوری با مناظر استثنایی، سواحل زرق و برق دار و یک میراث غنی است. بازدید از پرتغال می‌تواند یک فرصت عالی برای لذت بردن از بهترین مناطق دیدنی، شهرهای هیجان انگیز همچون لیسبون و آویرو باشد.
کد خبر: ۲۷۱۸۹
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 14
گردشبان (gardeshban.ir) :

اگرچه سپری کردن زمان در پرتغال یک ایده عالی است اما شما می توانید به جز سرزمین اصلی سایر قسمت‌های آن را نیز مورد کاوش قرار دهید.

بهترین جزیره‌های پرتغال  را می‌توانید در سواحل آلگاروه و مجمع الجزایر آزور و مادیرا در اقیانوس اطلس پیدا کنید. سعی کنید این جزیره ها را با دقت بیشتر کاوش کنید و از مناظر زیبای موجود در آن لذت ببرید.

  1. Ilha de Armona:

جزایر دیدنی پرتغال

منطقه آلگاروه در پرتغال  برای توریست‌ها بسیار محبوب است اما افرادی که به این ناحیه سفر می‌کنند کمتر به جنوب جزیره آرمونا سر می‌زنند.

ارمونا در خط ساحلی قرار گرفته و دسترسی به آن از طریق قایق بسیار راحت است اما این ناحیه بدون خودرو خواهد بود و همین امر شما را از زندگی پر سرو صدای شهری دور می‌کند. سواحل زیبای ارمونا مقصد رویایی برای افرادی است که به دنبال خورشید، شن، دریا و گرما هستند. ارمونا هنوز هم فضای معتبری دارد و در آن می‌توان خیابان‌های سنگ فرش شده و معماری Moorish را پیدا کرد.این موضوع بدین معناست که آرمونا برای استراحت یک مکان عالی است.

  1. جزیره Faial:

جزایر دیدنی پرتغال

در وسط اقیانوس اطلس شمالی  آزور،  مجموعه ای از جزایر مستقل متعلق به پرتغال، قرار دارد. جزیره Faial نیز بخشی از مجموعه ازور است که با عنوان جزیره آبی در میان افراد شناخته شده و مشهور است. سه جاذبه اصلی در این جزیره وجود دارد. یکی از این جاذبه‌ها دهانه‌های اتشفشانی، دیگری شهر هورتا و سومی ساحل موجود در ان است.

بهترین روش برای تجربه منشا آتشفشانی Faial بازدید از Caldeira do Faial است که در نزدیکی جزیره قرار دارد. در هورتا شما می‌توانید  غذاهای خوشمزه پرتغالی  را تجربه کنید و کشتی‌هایی که در لنگرگاه حضور دارند را تحسین نمایید.

  1. جزیره Sao Jorge:

جزایر دیدنی پرتغال

یکی دیگر از جزایر آزور در اقیانوس اطلس جزیره Sao Jorge است. این جزیره طولانی و نازک است و دارای صخره‌های مرجانی بلندی است که منظره زیبایی به ان می‌بخشد. از لحاظ سنتی، کوه‌ها، دره‌ها و صخره‌های زیادی در آن وجود دارد اما غیر قابل سکونت هستند. امروزه داخل جزیره برای پیاده روی عالی است.

افرادی که به دنبال ماجراجویی بیشتری هستند می توانند غار Bocas do Fogo و Montoso را کاوش کنند. جزیره Sao Jorge یک مکان رویایی برای افرادی است که عاشق غذاخوردن هستند. شما می‌توانید از پنیرهای تهیه شده از شیر تازه گاو لذت ببرید.

  1. جزیره Porto Santo:

جزایر دیدنی پرتغال

شمال مادیرا در  اقیانوس اطلس شمالی جزیره Porto Santo  قرار دارد. جاذبه‌های اصلی این جزیره سواحل آن است. در این ناحیه می‌توانید بیش از چهار مایل از ساحل بکر شنی را پیدا کنید. Porto Santo تعدادی مکان تاریخی از جمله خانه سابق کریستف کلمب را در اختیار بازدید کنندگان قرار می‌دهد.

شما همچنین می‌توانید از Paços do Concelho قرن شانزدهم دیدن کنید که سالن شهر و کاخ زیبایی است. همچنین در این ناحیه می‌توانید از کلیسای مربوط به قرن پانزدهم بازدید نمایید. دیگر سرگرمی محبوب برای لذت بردن در جزیره Porto Santo شامل گلف و پیاده روی در بالاترین نقطه این ناحیه است که با عنوان Pico da Facho شناخته می‌شود.

  1. جزیره Sao Miguel:

جزایر دیدنی پرتغال

یکی دیگر از جزایر شگفت انگیز در مجموعه آزور جزیره ای با نام Sao Miguel است که بزرگترین جزیره در این زنجیره محسوب می‌شود. اگر از طریق مسیر هوایی و پرواز به ازور سفر می‌کنید، ممکن است در بزرگترین فرودگاه موجود در شهر Ponta Delgada به زمین بنشینید. دهانه‌های اتشفشانی و چشمه‌های آب معدنی در سرتاسر این ناحیه پراکنده شده است.

بعد از یک روز فعالیت می‌توانید در چشمه آب گرم مشهور Ponta da Ferraria به آرامش بپردازید. جزیره Sao Miguel همچنین به خاطر دلفین‌ها و نهنگ‌هایی که در ان زندگی می‌کنند مشهور و شناخته شده است. شما می‌توانید از تور قایقی برای بازدید از نقاط مختلف استفاده کنید.

  1. Ilha da Tavira:

جزایر دیدنی پرتغال

فقط چند صد متر در سواحل جنوبی پرتغال جزیره ای با نام ایلها دا تاویرا قرار دارد. این جزیره که تنها از طریق قایق قابل دسترسی است معمولا در روزهای گرم و آفتابی بسیار شلوغ است و مسافران برای گرفتن حمام افتاب و شنا کردن به این ناحیه سفر می‌کنند.

زمانی که در امتداد ساحل پیاده روی می‌کنید می‌توانید مناظر زیبا و چشم نوازی را ببینید.رستوران‌های بسیار خوبی در این ناحیه وجود دارد که می‌توانید از آن لذت ببرید.

  1. جزیره پیکو:

جزایر دیدنی پرتغال

در امتداد اقیانوس اطلس شمالی جزیره ای به نام پیکو قرار دارد که میزبان کوه‌های زیبای پیکوست. این کوه چیزی بیشتر از یک کوه ساده است. کوه پیکو علاوه بر اینکه بلندترین کوه در مجموعه ازور است بلندترین کوه در پرتغال نیز هست.

بالا رفتن و رسیدن به قله این کوه حدود دو ساعت زمان می‌برد. زمانی که به نوک کوه رسیدید می‌توانید غروب زیبای خورشید را تماشا کنید. از قله کوه پیکو می‌توانید سایر جزایر را نیز مشاهده کنید. این جزیره میزبان بزرگترین استخر دست ساز بشر است که عمق شگفت انگیزی دارد و برای شنا عالی است.

  1. جزیره Terceira:

جزایر دیدنی پرتغال

سومین جزیره بزرگ در مجموعه آزور  در اقیانوس اطلس شمالی جزیره ای به  نام Terceira  است. این جزیره کمتر توسعه یافته و معماری آن هنوز متعلق به اقتصاد محلی است. شهر Angra do Heroismo میزبان برخی معماری‌های استعماری است اما جاذبه واقعی این جزیره به خاطر فعالیت‌ها و مناظر چشم نوازی است که در آن وجود دارد.

شما می‌توانید در شن‌های سواحل Praia de Vitoria به استراحت بپردازید یا اینکه با یک تور به Algar do Carvão و Gruta do Natal سفر کنید. این جزیره میزبان یک قلعه زیبا و چشم نواز به نام Castelo de São João Batista است که اسپانیایی‌ها و پرتغالی‌ها بر سر آن با هم جنگ داشتند. در دهکده ماهیگیری جزیره São Mateus می‌توانید غذاهای اصیل و خوشمزه محلی را امتحان کنید.

  1. جزیره Flores:

جزایر دیدنی پرتغال

در آزور غربی جزیره فلورز قرار دارد که با عنوان جزیره زرد شناخته شده است. نام فلورز از گل‌های رنگی فراوانی که در این ناحیه وجود دارد گرفته شده است. مناظر این ناحیه بسیار چشم نواز و زیباست و دره‌های عمیق و زیبایی دارد.

ستون‌های بازالت تشکیل شده به نام Rocha dos Bordões بزرگترین جاذبه ای است که در این ناحیه وجود دارد اما می‌تواند دریاچه‌های آتشفشانی آرامی را در این منطقه پیدا کرد و از وجود آن لذت برد. این جزیره دارای آبشارهای مختلفی همچون Poco do Bacalhao است.

  1. جزیره Madeira:

جزایر دیدنی پرتغال

این جزیره که با نام مستعار  جزیره باغ و مروارید اقیانوس اطلس  شناخته شده است دارای جاذبه‌های فراوانی است. جزیره Madeira که در اقیانوس اطلس واقع شده است در قرن پانزدهم به مستعمره پرتغال تبدیل شد. امروزه این جزیره مقصد توریستی شناخته شده ای است که تاریخ را با اوقات فراغت ترکیب می‌کند.

اگر سری به این ناحیه بزنید می‌توانید Levadas را ببینید که قدمت آن به قرن پانزدهم بر می‌گردد. در این ناحیه یک کلیسای چوبی نیز وجود دارد که قدمت آن به قرن پانزدهم بر می گردد.برج اصلی این جزیره جاذبه زیبای آن محسوب می‌شود و دارای مناظر چشم نواز، باغ‌های رنگی، جنگل‌های دلربا و کوه‌های زیباست.


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار