gardeshban.ir

مدیر کل امور موزه‌های کشور از رعایت نشدن فاصله اجتماعی از سوی مردم در موزه‌ها خبر داد.
کد خبر: ۲۷۲۳۲
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 15
گردشبان (gardeshban.ir) :

در ماه‌های اخیر با شیوع گسترده ویروس کرونا اکثر کشور‌ها تصمیم گرفتند، برای مدتی بازدید مردم و گردشگران از محوطه‌های تاریخی و موزه‌ها را با هدف قطع زنجیره شیوع این ویروس متوقف کنند.

مسئولان میراث فرهنگی کشور ما نیز با اقدام به این کار گام‌های خوبی در راستای سلامت جامعه برداشتند، اما در هفته‌های اخیر سعی کردند با توجه به مصوبات ستاد مقابله با کرونا، لزوم رعایت اصول بهداشتی و فاصله اجتماعی با بازگشایی موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی به نوعی زندگی را به روند عادی خود برگردانند.

در این میان برخی از مردم و گردشگران با برداشت نادرست از اقدامات مسئولان تصور کردند که شرایط کاملاً عادی شده است. بنابراین به رعایت اصول بهداشتی لازم و فاصله اجتماعی مشخص شده کم‌توجه شدند. این موضوع هم اصحاب رسانه، کارشناسان و مسئولان کشور را نگران کرد.

ما در این گزارش به سراغ مدیرکل امور موزه‌های کشور رفتیم و از او پرسیدیم چه اقدامات نظارتی برای رعایت کامل اصول بهداشتی و فاصله اجتماعی در زمان بازدید مردم و گردشگران از موزه‌ها پیش بینی شده و اجرا می‌شود؟

محمدرضا کارگر مدیرکل امور موزه‌های کشور گفت: شیوع ویروس کرونا برای برخی از افراد جامعه عادی شده و متأسفانه آن چنان که باید و شاید اصول بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت نمی‌کنند.

او افزود: ما از مردم می‌خواهیم که در زمان بازدید از موزه‌ها اصول بهداشتی و فاصله اجتماعی را رعایت کنند. از طرف دیگر از همکارانمان در موزه‌ها می‌خواهیم که در خصوص رعایت این اصول به مردم تذکر بدهند و دوباره سفارش‌های لازم را به آن‌ها خواهیم کرد.


باشگاه خبرنگاران




پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار