gardeshban.ir

سفر مجازی امروزمان را به استان گلستان و شهر زیبای گرگان اختصاص داده‌ایم و می‌خواهیم به سراغ مهمترین جاذبه شهر، جنگل ناهارخوران گرگان برویم. قصد داریم به گوشه و کنار منطقه جنگلی ناهارخوران سری بزنیم، با دیدنی‌ها و تفریحات و امکانات این مکان دیدنی آشنا شویم و در مورد نحوه دسترسی به اینجا و آدرس ناهارخوران اطلاعات دقیقی کسب کنیم. ما را در این سفر به جنگل ناهار خوران همراهی کنید.
کد خبر: ۲۷۲۸۶
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
این پارک جنگلی دارای امکانات رفاهی مختلف و مناسب از جمله پارکینگ، آلاچیق، رستوران و زمین بازی‌ست و از این بابت دغدغه‌ای نخواهید داشت.

از معروف‌ترین جاذبه های گردشگری گلستان است و شهرت ملی دارد.

پارک جنگلی ناهارخوران به سبب موقعیت جغرافیایی خود آب و هوایی دلچسب و مطبوع دارد و می‌تواند یک روز خاطره‌انگیز برای شما بسازد.

قدمت این پارک جنگلی هیرکانی، به عصر ژوراسیک و حدود 40 میلیون سال پیش باز می‌گردد.

آشنایی با جنگل ناهارخوران

ناهارخوران نام جنگلی در جنوب شهر گرگان با حدود 300 هکتار وسعت است که به عنوان تفرجگاه اصلی شهر شناخته می‌شود و با طبیعت دلنشین و زیبای خود دل از هر گردشگری می‌برد. البته اهمیت جنگل ناهارخوران تنها در طبیعت تماشایی آن خلاصه نمی‌شود؛ این جنگل قدمتی 40 میلیون ساله دارد و بخشی از جنگل‌های با ارزش هیرکانی به حساب می‌آید. این منطقه که با نام پارک جنگلی ناهارخوران هم شناخته می‌شود، جذابیت‌های بسیاری را در خود جای داده است که در ادامه به بررسی آنها می‌پردازیم.

در زمان بازدید از این جنگل، دیدنی‌ها و تفریحات زیر در انتظار شما هستند:در قسمتی از این پارک در بلوار ناهارخوران، ناحیه‌ای با نام پارادایز وجود دارد که در آن می‌توانید به رستوران‌ها، مکان‌های اقامتی، بازارچه خرید و دیگر امکانات دسترسی داشته باشید.

شهربازی ناحیه پارادایز

یکی از معروف‌ترین بخش‌های نایحه پارادایز، شهربازی و چرخ و فلک مشهور آن است که لحظاتی شاد و هیجان انگیز را برای تان خلق می‌کند.

آبشار مصنوعی ناهارخوران

آبشار مصنوعی ناهارخوران بخش تازه افتتاح شده این پارک جنگلی‌ست که جلوه زیباتری به اینجا داده و لذت گردش در این پارک را چندبرابر کرده است. این آبشار که در ابعاد 12 در 13 و با ارتفاع 15 متر ساخته شده است، گردش عصرانه یا شبانه شما در پارک و بلوار ناهارخوران را جذاب‌تر می‌کند و گزینه‌ای عالی برای عکاسی و ثبت لحظه‌های زیبا همراه با خانواده یا دوستان‌تان محسوب می‌شود.

به غیر از بازدید از ناحیه پارادایز و آبشار مصنوعی جنگل ناهارخوران، شما در این پارک جنگلی زیبا گزینه‌های دیگری نیز برای گشت و گذار و تفریح دارید؛ تنها کافی‌ست وقت بیشتری برای گردش در این پارک کنار بگذارید. مثلا می‌توانید در جنگل مصنوعی پارک که پر از درخت‌های کاج است، قدم بزنید یا به سراغ رودخانه زیارت که از میان جنگل عبور می‌کند بروید و از طراوت این رودخانه در فضای سبز جنگل لذت ببرید. 

اگر قدری کنجکاو باشید و تنبلی را کنار بگذارید با جستجو و گشت و گذار در دل پارک جنگلی، می‌توانید حتی به تعدادی از چشمه‌های معروف جنگل ناهارخوران مانند سفید چشمه برسید. اما اگر تنها می‌خواهید یک پیاده‌روی سبک در این پارک داشته باشید، بلوار ناهارخوارن مکانی ایده‌آل برای شماست. 

البته علاقه‌مندان به کوه‌پیمایی و پیاده‌روی های طولانی هم می‌توانند در این پارک جنگلی به مراد دل‌شان برسند؛ در جنگل ناهارخوران ارتفاعاتی وجود دارد که با استفاده از راه‌پله‌های سنگی قدیمی و زیبا می‌توانید دسترسی راحتی به آنها داشته باشید و یک پیمایش جذاب و سبک را تجربه کنید. 

یکی از این ارتفاعات معروف تپه باباطاهر است که بین گردشگران و اهالی منطقه شهرت زیادی دارد و از بالای آن می‌توانید چشم انداز زیبایی به جنگل ناهارخوران داشته باشید. بخشی از پارک جنگلی ناهارخوران نیز به آرامگاه شهدای گمنام اختصاص داده شده است که می‌توانید برای کسب آرامش معنوی، از اینجا هم بازدید کنید.

سفری مجازی به جنگل ناهارخوران گرگان/عکس

سفری مجازی به جنگل ناهارخوران گرگان/عکس

سفری مجازی به جنگل ناهارخوران گرگان/عکس

سفری مجازی به جنگل ناهارخوران گرگان/عکس

سفری مجازی به جنگل ناهارخوران گرگان/عکس


مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار